411

Re: Christiaan Bonkoffsky

club_le-happy-few wrote:

Bij criminelen moet je met geen doktersbriefje afkomen hé.

Ergens heb ik gelezen dat Bonkoffsky zijn voet had gebroken (of ferm had geblesseerd) iets voor de overval in Aalst. Als je weet dat mensen in staat zijn om in hun eigen voet te schieten met een wapen om zo een bepaalde uitkering te krijgen, dan lijkt het me ook niet onmogelijk dat iemand in staat is om zichzelf effectief te blesseren aan de voet om eventueel niet te "moeten" deelnemen aan bijvoorbeeld een overval.

Bij criminelen en criminele organisaties moet je inderdaad niet met een doktersbriefje afkomen, maar zal je ook niet "geselecteerd" worden voor een actie zoals de overval in Aalst, want dan ben je meer een last dan een aanwinst.

Charlie Hedo wrote:

Ik denk niet meer dat het verzonnen is. In het begin sceptisch, nu niet meer. Alles klopt. Wapenfreak. Getraind. Kennis Bouhouche. Gesanctioneerd in 1981 bij Dyane. Verlof. Afwezigheid rijkswachtfeest dag overval. Kwetsuur voet. Vrijgezel tijdens overvallen. Bril. Vissershoed Ardeche. Caravan in Cerfontaine (Dinant, Maubeuge, Anderlues, Lobbes, ...). Getuigenis broer was al lang in het water gevallen indien niet correct.

Er zit ergens een detail in de getuigenis van de broer die iets anders tegenspreekt, dus niet "volledig juist" is ofwel een logische verklaring voor is. Zo zei de broer dat hij in eenzaamheid leefde en dat hij (de broer) zowat de enige was die om de (ongeveer) 2 weken eens contact met had. Paar dagen later blijkt dat Bonkoffsky een huisgenoot had. Die 2 dingen spreken elkaar tegen behalve als er een of andere verklaring over zou zijn (dat de huisgenoot nooit thuis is, maar lijkt me eerder een uitzondering, maar uitzonderingen bestaan). Nog een mogelijkheid is dat het verkeerd begrepen of genoteerd is door de "professionele journalist". Zeggen dat alles "klopt" van wat de omgeving van Bonkoffsky zegt, klopt niet. Er zijn teveel "tegenstrijdigheden". Sommige mensen die hem kenden zeggen dat hij geregeld racistische uitspraken deed, anderen zeggen dat ze nooit een racistische uitspraak hoorden. Sommigen zeggen dat hij zelfs voor zijn politie-shift al alcohol dronk, anderen zeggen dat hij niet voor het werk dronk. Zo zijn er nog vele dingen die elkaar tegenspreken.

Ik denk dat journalisten soms ook verkeerd interpreteren en noteren waardoor foutieve dingen gepubliceerd worden en overgenomen worden door anderen.

Non semper ea sunt quae videntur

412

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Weet er ondertussen iemand iets meer over het adres in Dendermonde waar de energiefacturen van Bonkoffsky arriveerden. Noordlaan 89 bus? Sociale woning?

Gechecked via de Kruispuntbank van Ondernemingen of daar een advocaat actief was (omdat dit de meest voor de hand liggende verklaring zou zijn waarom zijn facturen naar een ander adres dan het leveringsadres werden gestuurd als Bonkoffsky in de schuldbemiddeling zou gezeten hebben). Nr. 89 heeft een hoop appartementen, de enige verwijzing naar een advocaat die ik kon vinden is een naamgenoot die op 89 woont van een advocaat die verderop op de Noordlaan kantoor heeft. Maar het flat nummer komt niet overeen.

Blijkt familie van hem te wonen op dat nummer die dus blijkbaar zijn administratie regelde. Wat ook impliceert dat dat familielid toegang had tot zijn bankrekening.

413

Re: Christiaan Bonkoffsky

Patrick, zijn broer woont op de Noorlaan, weet wel niet zeker dat het dat nummer is.

414

Re: Christiaan Bonkoffsky

Jens wrote:

Wat betreft de frituur: ik denk niet dat hij daar de eigenaar is, en zeker niet de zaakvoerder. Ik kom daar nu wel enkel op vrijdagavond, en zeker ook niet alle weken. Maar ik heb hem daar nog maar 1 keer gezien. Dus geen idee of hij daar regelmatig werkt of ondertussen nog werkt. Maar ik zie hem zeker niet de zaakvoerder, laat staan eigenaar zijn. De uitbaatster woont naast de frituur. Goede frietjes trouwens, en met een kleintje heb je meer dan gegeten! En vriendelijke bazin!

Inderdaad, maar traag, ons Linda en graag babbelen. Soort Chris helpt daar geregeld, maar is geen eigenaar.

415

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bonkoffsky zou een wapen tegen het hoofd van een portier hebben gezet » Nieuws

416

Re: Christiaan Bonkoffsky

To hink or not to hink?

FreCR wrote:

Ergens heb ik gelezen dat Bonkoffsky zijn voet had gebroken (of ferm had geblesseerd) iets voor de overval in Aalst. Als je weet dat mensen in staat zijn om in hun eigen voet te schieten met een wapen om zo een bepaalde uitkering te krijgen, dan lijkt het me ook niet onmogelijk dat iemand in staat is om zichzelf effectief te blesseren aan de voet om eventueel niet te "moeten" deelnemen aan bijvoorbeeld een overval.

Bij criminelen en criminele organisaties moet je inderdaad niet met een doktersbriefje afkomen, maar zal je ook niet "geselecteerd" worden voor een actie zoals de overval in Aalst, want dan ben je meer een last dan een aanwinst.

Dus volgens jou was Bonkoffsky twee keer gewond aan de voet:

1) Te Eigenbrakel/Overijse (de "mankende reus") en te Aalst (geen mankende reus) maar misschien was hij in Aalst de vierde man, die te voet/mankend (!) het Ossenbroekpad afsnelde om zich zo uit de voeten te maken. Er is echter al in 1983 sprake van een mankende reus (zie info robotfoto 22: "Wanneer: Oktober, November, December 1983; Waar: In de omgeving van het ‘Bois d’Hourpes’ te Lobbes. De automobilie-inspectie te Lobbes; Voertuig: Een zwarte VW Golf, voertuig herspoten, zonder achterbank.; Bijkomend: Hij verplaatste zich met een man, groot van gestalte, die aan een been gewond leek.")

Het probleem van mijn redenering is dat ik zeg dat robotfoto 19 NIET op de reus slaat, wat dus verkeerd zou weergegeven moeten zijn door de politie en dat ik anderzijds me baseer op een beschrijving van diezelfde politie bij robotfoto 22, waar ik de politie WEL ernstig neem. Maar als ze idd alleen een fout maakten bij robotfoto 19 en niet bij 22, is Bonkoffsky zeker niet de reus en zal hij niet hebben deelgenomen aan Eigenbrakel/Overijse of Aalst.

Waarom niet? (even de redenering herhalen:) we gaan ervan uit dat de omschrijving van robotfoto 19 fout is: het gaat niet om de reus maar om een dader. De echte reus hinkte te Overijse, "Bonkoffsky" was dan één van de twee daders van gewone lengte en hij HINKTE NIET te Overijse terwijl hij toch last had aan de voet. In Aalst werd er niet gehinkt, terwijl Bonkoffsky eveneens last had van de voet, dus daar zou hij ook gehinkt moeten hebben, maar dat gebeurde niet (er zijn hiernaast echter nog redenen waarom Bonkoffsky nooit Aalst gedaan heeft). Anders had Bonkoffsky nooit last aan de voet, behalve de keren dat hij dus gewond was. Maar blijkbaar had hij ook last aan de voet in 1983? Dus elke keer als hij voor de Bende van Nijvel gaat werken verwond hij zich dus eerst aan de voet, telkens vlak voor de moeilijkste operaties die hij in zijn leven moet volbrengen, gewoon zodat de politie gemakkelijker een patroon kan zien en hem gemakkelijker kan oppakken?

Hij wou niet deelnemen in 1983, maar moest desondanks. Omdat hij ook Eigenbrakel/Overijse niet wou doen, verwondde hij zich opnieuw aan de voet, omdat al gebleken was dat zijn bendeleden hem desalniettemin mee in de supermarkt zouden nemen ... Wat is dus de logische oplossing? De hinkende reus was zeker niet Bonkoffsky. Bonkoffsky deed niet mee aan Eigenbrakel/Overijse of Aalst. Ook in het geval dat Bonkoffsky niet de reus is, maar wel robotfoto 19 en echt iets aan de voet had, waarom had een reuzenlid van de Bende van Nijvel dan ook al iets aan de voet in 1983 terwijl Bonkoffsky voor en nadat hij genezen was te Eigenbrakel/Overijse en Aalst geen problemen aan diezelfde voet had? Ja, ik lees niet graag verhalen en ga niet graag naar de film want je ziet zo dat die verhalen nep zijn.

Besides; het profiel van een lid van de bende van Nijvel is niet: "ze zijn extreem-rechts, Diane, willen een revolutie, willen Vanden Boeynants als dictator en gaan op de koffie bij de Bonvoisin." Nee, het profiel is: "het zijn criminelen die kinderen durven doden." Dat laatste is zeker. En heeft Bonkoffsky ooit moedwillig onschuldigen doodgeschoten? Heeft hij een crimineel gerechtelijk verleden? Los van de Bende van Nijvel?(Een retorische vraag natuurlijk ...)

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik blijf maar zoeken naar oude verslagen die zeggen dat de Reus hinkte in Eigenbrakel/Overijse. Ik vind ze niet. Heeft iemand anders ze? Zelfs het 'Niet-dringend Bericht van Opsporingen' dat de speurders direct na de overvallen opstelde (te vinden in het boek van Ponsaers/Dupont) vermeldt nergens dat er een dader hinkte, hoewel er wel een beschrijving van ze werd gegeven. Als hij werkelijk mank liep, zouden ze dat toch wel erbij zetten?

Pas sinds een week wordt er gezegd dat er een getuige heeft gezien dat er bij die overvallen een hinkende reus was. Maar de enige mensen die dat zeggen zijn een paar journalisten - en procureur De Valkeneer. Ook de twee getuigen van Overijse die zaterdag in De Standaard stonden, spraken er echter niet over. Een van die twee is de bron van de robotfoto 19.

Het enige wat ik vind is dat er in Beersel sprake zou zijn geweest van een Reus die wat mank liep. Maar dat was twee jaar voor Eigenbrakel, en dus ook twee jaar voor Bonkoffsky een voetkwetsuur opliep. Worden hier niet een paar zaken op een hoop gegooid om toch maar de volgens vele "ideale oplossing" te creëren? Het was de rijkswacht! Bonkoffsky, Bouhouche, Beijer. Twee zijn er dood, de derde naar verluidt ernstig ziek. Kortom, we kunnen gaan slapen.

Wat zegt Patrick B over de relatie met Bouhouche en Beijer in De Morgen? Ik citeer:

"Bouhouche en Beijer kwamen soms bij ons thuis. Ik kan u niet zeggen of dat voor of na zijn verwijdering uit de groep Diane was. Maar hij kende die mannen, echt waar. Ik besefte op dat moment niet wie zij waren."

Even verder lezen we:

De broer die zegt dat hij Bouhouche en Beijer heeft gezien in zijn ouderlijke woonst aan de Greffelinck in Dendermonde. De broer: "Ik heb dat zo in mijn eerste verklaring (op 28 februari van dit jaar, DDC) verklaard aan de speurders in Charleroi (...) Ze hebben mij nog andere namen voorgelegd, onder meer van Amory en Lekeu, maar over hen weet ik niets."

Onderstrepingen zijn van mij.

Wat staat hier eigenlijk?

Toen er twee mannen bij Bonkoffsky op bezoek kwamen, wist Patrick niet wie dat waren. Achteraf "besefte" hij dat pas. De speurders hebben hem "nog andere namen voorgelegd". Die formulering betekent dat de speurders hem de namen van Bouhouche en Beijer "voorlegden". De vraag is dan: Kwam hij toen tot het "besef" dat zij het waren?

Als dit juist is, hebben de speurders hem een 'handje geholpen'. En dan zouden het best twee andere figuren kunnen zijn geweest die bij Den Bonno over de vloer kwamen. Goeie ouwe manipulatieve verhoortechnieken. De Borains wisten erover mee te praten.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nieuwe beelden » www.hln.be

419

Re: Christiaan Bonkoffsky

Vanaf 6 seconden opnieuw die vreemde (vrouwelijke) loopstijl: ene voet voor de andere plaatsen tijdens het stappen.

420

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat doet hij slechts met één voet. Vreemde tred. Op vorige beelden is het veel duidelijker.