51

Re: Jean Bultot

Het gaat ook niet om een bepaalde dag, het gaat over het feit dat deze getuige Bultot 7 à 8 keer heeft gezien in de periode voor de overval op het Colruyt-warenhuis van Nijvel. En dit is maar één van de vele elementen die Bultot linken aan de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jean Bultot

Bultot in 1991:

http://static0.demorgen.be/static/photo/2009/8/13/0/media_l_330000.jpg

53 (edited by the end 27-03-2013 20:07)

Re: Jean Bultot

Daags, of toch kort voor de aanslag in Aalst, belt Bultot naar een zekere Antoine D. van de staatsveiligheid met de vraag of D. Bultot van een machinegeweer kon voorzien. Op de dag van de aanslag worden in het bos van Houssière sporen gevonden die naar Bultot wijzen. Wat gebeurt er met het bandje en wat is er van heel het verhaal. Het duidelijke dat ofwel Bultot betrokken was bij de Bende van Nijvel of als vals spoor gebruikt is. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Bultot zelf zo dom is om rond te bellen voor een wapen vlak voor Aalst en dan nog eens de dag zelf sporen zou achterlaten in het bos. Wie was de beller, was het Bultot?

Bouhouche beschuldigde Bultot van de moord op Mendez. Wat was er gebeurd tussen de twee? Kan het beruchte telefoontje misschien iets te maken hebben met de zoekactie in Ronquières van 1985 te maken hebben? Wat zijn rol in 83 en in 85?

Lees hier het hele verhaal van het geweer » Jean Bultot

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Bultot

Over Bultot gesproken: vers van de pers! Dat er iets beweegt, maar wat? Zie » YouTube

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Bultot

Ik versta niet alles even goed maar een journalist zou gezegd hebben dat hij en z'n toenmalige vrouw meegeholpen hebben aan de voorbereiding van de overval in Overijse, uitgevoerd door de Bende van Nijvel. Hij klinkt redelijk pissig: "Je vous emmerde."

Re: Jean Bultot

Hier kan je het bewust artikel vinden:

http://pageflip.vlan.be/PR/7DNAM/2013/2013-03-31/7DIM_NAMU_20130331_004_L_02.jpg

Mijn Frans is ook niet zo goed maar ik denk dat het meer een doodsaankondiging is. Bultot dood bij het onhakken van een boom? Maar ik kan mis zijn want ik heb het niet aandachtig gelezen. Maar buiten dat, het is straf wat er nu gebeurt. Vanwaar en waarom zo'n artikel?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

57 (edited by dolorean 01-04-2013 13:46)

Re: Jean Bultot

Dat maakt alles wat duidelijker. In het artikel, geschreven door Eric Louyet, is er een persoon die Dominique Mersch persoonlijk goed gekend heeft. Volgens die persoon is door het overlijden van mevrouw Mersch, ex-vrouw van procureur des Konings Claude Leroy en van Jean Bultot, een belangrijke getuige minder die aanwezig was in Overijse tijdens de overval in 1985.

Bultot zou niet tot de bende behoord hebben maar wel de uitvoerders gekend hebben of nog steeds kennen. Dominique heeft na haar scheiding met Bultot zich teruggetrokken in België en heeft nooit iets willen lossen omtrent de waarheid die ze sowieso moet gekend hebben over de Bende van Nijvel volgens de getuige. Ze nam haar geheim liever mee in haar graf. Ze wou niets getuigen omdat ze bang was dat haar familie iets zou aangedaan worden.

I.v.m. de aangekondigde dood van Bultot, dat begrijp ik niet goed. Ofwel zou hij terug naar Europa gaan, ofwel zou hij in verdachte omstandigheden bij het kappen van een boom de dood vinden.

Re: Jean Bultot

Ik moet toch wel zeggen dat Bultot gevoel voor humor heeft. Ik heb nl. keihard moeten lachen met zijn filmpje. :0

Eerder een serieuze kemel van de journalist vermoed ik die Bultot met Bouhouche verward, geveld werd door een boom. Zegt alweer genoeg over het intellectueel niveau en de dossierkennis van journalisten.

59

Re: Jean Bultot

Het zegt meer over de kwaliteit van de "getuige". Het is ook een gigantische journalistieke fout dat de reporter niet eens de moeite doet om de verklaringen te controleren. Het enige van belang in dit artikel is het feit dat Dominique Mersch overleden is.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

60 (edited by Robert French 02-04-2013 16:36)

Re: Jean Bultot

Mij interesseert waar de beelden zijn opgenomen en de achtergrond van het geluid. Gecentreerde "uitgesneden" beelden, zon, laurier, typische bouw van de muur, polo va "polo", ... Een ding is zeker, veel dieper in over de zaak en "getuigenissen" zal hij niet gaan! Eerder als vergelding stelt hij in de boodschap zich eerder bedreigend op, op basis van "lef" maar de korte film lijkt mij ook uit "angst" zijn lef te tonen. Waarom anders een YouTube-boodschap opnemen?

Om een "boodschap" te vinden is het weinig geslaagd. Buiten het feit dat hij "lak" heeft aan de pers en justitie. Daarom "je vous emmerde", is duidelijk over het "totaal". Als het over de journalist zou gaan zou het "je t'emmerde" zijn geweest.