141

Re: Mijnheer X

Philippe DS wrote:

Mijnheer X = Christian Smets Ze hadden hem niet meer in de hand, niet bang van de waarheid om te vormen, infiltratie in de WNP, voorspellen van de aanslagen, ...

Interessant en de context komt erg overeen met situatie Smets, alleen klopt de timing denk ik niet. X-nota is van januari '86, WNP explodeerde eind '83. Betrokkenheid Smets bij WNP is van nog eerder, meen 81/82. Correct me if I'm wrong.

Re: Mijnheer X

Dank je EricF voor de reply, makkelijk zo een menselijke databank! smile Dan is het aan mij om de komende dagen te zoeken wat Smets nadien in zijn schild heeft gevoerd en/of de data van het document klopt.

143

Re: Mijnheer X

Zie zijn topic op het forum, uitgebreide chronologische post van HERVE. Smets blijft interessant, want een van de weinige ondubbelzinnig aantoonbare links tussen boven- en onderwereld. En ook ook zijn samenwerking met Calmette.

144

Re: Mijnheer X

Dit is niet het enige document over mijnheer X! Het is iemand die ze al lang volgen of mee in contact staan. De naam en het document van de meest waarschijnlijke naam is nog niemand opgevallen. Het is trouwens logisch dat de Staatsveiligheid een groot dossier heeft over deze persoon. Het egocentrische en het masochistische passen ook wel.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Mijnheer X

The End, dank je voor jouw advies! Kan je iets meer uitleg of tip geven? Op deze manier kunnen we meedenken en mss toevoegen.
Zeer lange tijd & vandaag nog in leven?

146

Re: Mijnheer X

Een belangrijk element is dat de naam die in een eerder document staat van de staatsveiligheid en voldoet aan alle aspecten van de persoon in de x-nota voorkennis heeft van bepaalde bende feiten.

Philippe DS wrote:

The End, dank je voor jouw advies! Kan je iets meer uitleg of tip geven? Op deze manier kunnen we meedenken en mss toevoegen.
Zeer lange tijd & vandaag nog in leven?

Ja, lees vooral veel dossierstukken en pv's. De naam en het document zijn in die stukken te vinden. Ik ben benieuwd of iemand anders ook het document zal vinden. Met namen ben ik op dit moment voorzichtig. Over de omschrijving; hij is aangeworven eind jaren 70 door de staatsveiligheid, hij was nogal actief in bepaalde specifieke kringen en zelfs leider stichter. Iemand die gehard is, sommigen kunnen dit masochistische trekjes vinden. Het is geen grijze muis en is sterk met Frankrijk betrokken, kent WNP'ers heel goed. Zie het schema van Latinus die hij gemaakt heeft over de bende, daar past die persoon in.

Die persoon is niet meer in leven neen, gestorven voor 1990. Daarmee dat dit ook gelekt is later.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

147

Re: Mijnheer X

Je bedoelt Delperdange?

148

Re: Mijnheer X

Die naam staat niet in het document. Het is wel een kennis van hem denk ik. De naam in het document heeft een specifiek profiel hij kan moeilijk vervangen worden en is in die context waardevol voor de staatsveiligheid. Tevens zal hij door zijn positie ook informant zijn voor andere diensten en netwerken dus een delicaat gegeven.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

149

Re: Mijnheer X

the end wrote:

Het is wel een kennis van hem denk ik. De naam in het document heeft een specifiek profiel hij kan moeilijk vervangen worden en is in die context waardevol voor de staatsveiligheid. Tevens zal hij door zijn positie ook informant zijn voor andere diensten en netwerken dus een delicaat gegeven.

Elio Ciolini?

150

Re: Mijnheer X

Zenga, nee niet deze, maar beide waren hele goede kennissen, aanvullende is er robotfoto nr. 22 die een extra link vormt tussen mijnheer X, Elio Ciolini en nr. 22. Daarmee dat die naam in het document het allemaal zo interessant maakt. Extra info die periode van de ontmoeting tussen Elio Ciolin en nr. 22 is ook de periode van het document van de staatsveiligheid waar de naam in voorkomt. De voorkennis jaren later van feiten heeft daarmee te maken, bijna letterlijk zelfs.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.