1

Topic: Bende van Charleville-Mézières

Het lijkt me interessant om hier de Charleville-bende te noemen die door Jean-Pierre Adam aan de kaak werd gesteld. De "Carolomacerian"-bende is niet beperkt tot de twee gebroeders Sliman, dat wisten we al, maar deze grotere bende is in de loop van de decennia geëvolueerd. Het heeft zich afgescheiden, verdeeld, opnieuw samengesteld op basis van gebeurtenissen en verstreken tijd... De namen worden bijna allemaal genoemd op dit forum, andere komen voor in het nieuwste boek van Jean-Pierre Adam.

Ik splits de geschiedenis van deze band kort op in drie periodes:

1. De pre-Bende van Nijvel-periode, i.e. begin 70 tot begin jaren 80.

Twee drijvende krachten die Mandelli en Gambini zouden zijn, bijgestaan door hun respectievelijke metgezellen en in hun kielzog een tiener meeslepen met een strafblad die al beladen is (heropvoedingsgesticht, autodiefstallen, maar niet alleen omdat hij niet verpest is om te rijden!) en volledig naar de massa. Het is natuurlijk Thierry Sliman (veroordeeld tot 7 jaar op 17-jarige leeftijd, het moet gebeuren!).

In de periferie van deze bende heeft hij de oudere broer van Thierry Sliman, Xavier Sliman, die, zou ik zeggen, handelt in wapens en "nazi-militaria"-artikelen, echt of onecht. Er is ook een man genaamd Roger Masson, ook de oudere broer van Edmond Masson, een kluiskraker van beroep.

2. De Bende van Nijvel - 1e golfperiode.

Laten we zeggen dat Xavier Sliman van 81 tot 84 betrokken is bij een geval van mishandeling en mishandeling met een wapen terwijl zijn broertje na 7 jaar gevangenisstraf nog steeds niet gekalmeerd is. Dit werd gevolgd door een huiszoeking in het huis van Xavier Sliman, waarbij hij van al zijn "fonds de commerce" werd beroofd en veroordeeld tot drie maanden gevangenisstraf... Thierry Sliman gaat terug om een beetje te kalmeren in de schaduw en maakt van de gelegenheid gebruik om te leren. Toen hij werd vrijgelaten, ontmoette hij een jeugdvriend genaamd Patrick Verdin, die toen als “sorteur” in een nachtclub werkte nadat hij bus- of touringcarchauffeur was geweest.

Deze twee mogen niet in de Franse Ardennen verblijven en komen naar België. In 1982 ontmoetten ze het echtpaar Piro/Laurent. Xavier daarentegen zet zijn "bedrijf" voort tussen Nederland, België en Frankrijk...

Het moet moeilijk zijn om aan de "Ronde-Couture" te denken, want hoe kun je "werken" als je geen "gereedschap" meer hebt! Je moet ze gaan zoeken waar ze zijn... Hiervoor is het Xavier Sliman die over de juiste aderen beschikt.

Een paar weken geleden vertelde een vriend van mij, een ex-politieagent uit Charleville, me dat een bende uit Lyon op dat moment min of meer zou hebben geprobeerd zich op het Ardennenplein te vestigen (ik moet deze informatie nog controleren). Ik vermeld dit feit, omdat men eraan moet denken dat de Santana in Waver was uitgerust met Franse platen die eindigden op 69. Merkwaardig toeval, nietwaar? Hebben onze kleine Ardense bedriegers geprobeerd de schuld te geven aan een concurrentie die als oneerlijk werd beschouwd?

3. Bende van Nijvel - 2e golfperiode en daarna...

Mandelli en misschien Gambini namen afstand, Roger Masson werd oud, Xavier Sliman speelde de bouwmeester, de banden tussen Thierry Sliman en Patrick Verdin werden aangehaald, enkele andere lokale misdadigers versterkten de harde kern: Edmond Masson, Serge Pirson, ze waren niet langer zachtaardig, maar elk in een andere stijl.

Hier is een korte samenvatting, zeker onvolledig, maar die een algemeen beeld geeft van deze bende en haar evolutie.

2

Re: Bende van Charleville-Mézières

Op basis van de informatie op dit forum kom ik tot volgende lijst van feiten.

• Jaren ’70: Pierre Mandelli was in de jaren '70 betrokken bij verschillende overvallen bij bankfilialen in de regio Metz/Straatsburg.

• 1971: Thierry Sliman wordt veroordeeld voor diefstal met braak;

• 1972: Thierry Sliman wordt veroordeeld voor diefstal van een voertuig;

• 1974: Enkele hold-ups zonder gewonden.

• 26 Maart 1981: mishandeling van een caféhouder in Charleville-Mézières

• 15 September 1981: diefstal van elektronische apparatuur » Forum

• 17 Februari 1986: Thierry Sliman zit in de Chalon-gevangenis voor diefstal, slagen en verwondingen ...

• 18 Juni 1986: Thierry Sliman wordt veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf voor geweldpleging met een wapen

• 5 Juli 1986: Thierry Sliman zit gevangen in Chalon-gevangenis

• 13 December 1986: Thierry Sliman zit gevangen in Chalon wegens desertie en insubordinatie

• 11 Juli 1987: Thierry Sliman zit gevangen in Chalon

• 27 Augustus 1987: Thierry Sliman wordt gezocht voor poging tot moord

• Augustus 1988: Poging tot moord

• November 1988: Intimidatie van en geweldpleging jegens een getuige

• April 1990: Bezit verdovende middelen, pooierschap onder verzwarende omstandigheden

• 1996-1997: Xavier Sliman komt opnieuw in beeld vanwege doodsbedreigingen aan het adres van bareigenaren in de buurt van Charleville-Mézières. Deze bareigenaren waren allemaal slachtoffer van afpersing door zijn broer Thierry Sliman en zijn handlanger Patrick Verdin.

Volgens de Franse politie werden de gebroeders Sliman verdacht van Hold Up’s en jarenlang beschouwd werden als uiterst vuurwapengevaarlijk, voornamelijk in de periode 1970-1980. Door de Franse gerechtelijke autoriteiten werden ze verder verdacht van verschillende moorden. Ze zijn bekend als koelbloedige moordenaars, bijzonder gevaarlijk, extreem intelligent maar ook enorm sluw.

Bij hun hold-ups waren ze vooral actief in Fontainebleau – Charleville – Mohon – Chateau Thirry – Strasbourg – Metz.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

3

Onderstaande citaten komen uit dit artikel » Nieuws

"Het waren nietsontziende gangsters die direct gelinkt kunnen worden aan verschillende misdaden van de Bende”, aldus de gereputeerde raadsman [advocaat Patrick Ramaël].

De broers Sliman, noch hun collega-gangsters, kunnen op geen enkele manier direct gelinkt worden aan misdaden van de Bende van Nijvel.

“Ik wens dat hun DNA vergeleken wordt met DNA uit het onderzoek en dat zaken die naar hen verwijzen opnieuw gecheckt worden.

Patrick Ramaël zegt hier duidelijk dat het al onderzocht is, maar dat het dus "opnieuw" onderzocht moet worden. Daarmee kan de stelling in de vuilbak dat de Cel Waals Brabant deze piste nooit onderzocht heeft.

De speurders hebben volgens Adam toen de fatale fout gemaakt door enkel het spoor van de aan extreemrechts gelinkte Bouhouche te volgen. De Bende was in die these dan ook een ‘afleidingsmanoeuvre’ om een extreemrechtse staatsgreep mogelijk te maken.

En:

“Acht dagen na de overval op Dekaise, die één mensenleven eiste, zat Sliman in de politiedatabank als mogelijke verdachte. Maar de speurders hebben daar toen niks mee gedaan. Het was Bouhouche volgens hen.”

Klopt absoluut niet. Het duurde jaren voordat Bouhouche een verdachte werd van de overval in Waver. Robert De Vos en Alain Libert werden als eerste gearresteerd in dit onderzoek, daarna werd er ook lange tijd gedacht dat de bende Anthemus achter de feiten zat.

Adam: “Thierry was een drugsverslaafde psychopaat. Als we zijn psychiatrische verslagen mogen geloven, was voor hem een mens doodschieten of een appel eten zowat dezelfde moeite.”

Ik heb de vraag al dikwijls gesteld maar hoeveel mensen heeft Thierry Sliman vermoord? Bij welke van zijn vele (?) overvallen werden er mensen vermoord? Het is gemakkelijk om een dode persoon op zo'n manier te beschuldigen maar ik wacht nog steeds op één feit dat aantoont dat Thierry Sliman een psychopathische seriemoordenaar was.

"Zijn broer Xavier [Sliman] was er ook bij in Aalst en is volgens mij de zogenaamde reus. Hij was niet speciaal groot, maar droeg altijd hoge plateauzolen."

Er is geen enkele aanwijzing dat één van de daders in Aalst plateauzolen droeg.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

4

En in dit interview linkt Adam de Slimans aan de feiten in Aalst » www.tvoost.be

Want "één van zijn verdachten had ook een donkere Mercedes met een gele nummerplaat". Man, man, man, ... De Mercedes die gezien werd, had geen Franse maar een Nederlandse nummerplaat. Maar dat detail vergeet hij wel te vermelden.

In die tijd waren de Franse nummerplaten "geel met zwarte letters" net zoals in Nederland de nummerplaten (periode 1978-2008) "geel met zwarte letters" waren. Dit ter info!

6

Dat kan goed zijn, maar het was geen Franse nummerplaat. Het was een Nederlandse nummerplaat.

Ik geloof NIKS van die piste Sliman. Niks. En Jean-Pierre Adam heeft in de kranten stevig uitgehaald naar de speurders en het gerecht. Zware beschuldigingen en laster. Hij zou hiervoor moeten vervolgd worden.

In het Nieuwsblad van gisteren:

Dat het onderzoek verknoeid is, is volgens de ex-speurder te wijten aan luiheid, domheid en schaamte. “Acht dagen na de overval op Dekaise, die één mensenleven eiste, zat Sliman in de politiedatabank als mogelijke verdachte. Maar de speurders hebben daar toen niks mee gedaan. Het was Bouhouche volgens hen. Uit luiheid en domheid is het onderzoek toen al in de soep gedraaid. Daarna vallen er nog eens 27 doden, zoals u weet. Als justitie nu moet toegeven dat ze van in het begin helemaal fout zaten met hun onderzoek en dat door die fout nog 27 mensen om het leven gekomen zijn, dan is dat wel wat. De schaamte is te groot om die bocht nog te maken, denk ik.”

Bron » Nieuws

luk paard wrote:

In die tijd waren de Franse nummerplaten "geel met zwarte letters" net zoals in Nederland de nummerplaten (periode 1978-2008) "geel met zwarte letters" waren. Dit ter info!

Hangt ervan af. Enkel het achterkenteken kon zo zijn en dat was zelfs niet verplicht, tot 1993 kon het ook zwarte achtergrond en zilverkleurige letters zijn. Maar zoals gezegd, het kenteken was Nederlands.

Patrick Verdin:

“Ik zeg al vier jaar dat het bloed op het kogelwerende vest van Thierry is. Die dag vertelde hij me dat hij was neergeschoten, maar hij heeft me nooit verteld dat het in Aalst was"

Bron » www.rtl.be/actu

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

10

Kunnen we stoppen met Patrick Verdin aan te dragen als een geloofwaardige of betrouwbare getuige? Want dat is hij absoluut niet. Het is al erg genoeg dat hij in de Franstalige media zonder al te veel tegenwind zijn verhaal mag blijven doen en het hele Bende-narratief in Wallonië en Frankrijk bepaald wordt door Verdin en Adam.