381

Re: Waver: 30 September

Het is duidelijk dat er in Waver veel meer achter zit dan een gewone overval. Om daar achter te komen moet ik echter enorm veel lezen, dat doe je niet op enkele dagen. Ik stel wel vast dat jij, the end, al veel info hebt geplaatst, waarvoor dank. Het maakt het zoeken wel makkelijker. Consulaat Libanon ~ Faul ~ PSC ~ wapenhandel ~ Geoffry bank ~ Grote namen ~ Beaurir ~ Angelou ~ Farcy ...

Wat is onderzocht? Welke pistes zijn afgeblokt? Welke verbanden zijn er nog meer? Wat mochten we niet weten? Er is nog veel te zoeken in dit verband.

382

Re: Waver: 30 September

De kans dat de vergelding met Zuid-Amerika te maken heeft, is heel groot. Dekaise was via twee gebeurtenissen met het Zuid-Amerikaans probleem verbonden. Ten eerste was hij getuige-verdachte in een cocaïne-zaak plus dat hij geluidsdempers moest maken om gebruikt te worden in Zuid-Amerika. De daders laten een krant na (El Pais) met een artikel over Stefano Della Chiaie. Hij was de contactpersoon tijdens een bepaalde periode in de drughandel tussen Europa en Zuid-Amerika. Via zijn connecties kom je ook bij Belcar uit plus Massagrande is een hele goede kennis van hem.

De link tussen bovenstaande en de PLO is ook drughandel via de Bekavallei die in handen was van Syrië. Syrië was in oorlog met Israel en de Italiaanse fascisten en nazi's kozen de kant van Syrië.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

383

Re: Waver: 30 September

Wapens voor drugs maar dan moet de NAVO ook in beeld komen, of toch pionnen.

384

Re: Waver: 30 September

De NAVO is nu veel gezegd. Je kan het terug brengen naar één bepaalde kolonel die zowel in Oostende kwam als in Bolivie. Het is in die context dat je insteek van Jean-Claude Darville in het topic Waver en de mogelijke connecties tussen Darville en Dekaise heel interessant is. Denk ook aan Ohain en Rossair.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

385

Re: Waver: 30 September

Ook niet vergeten dat er een bepaalde dader met 100 procent zekerheid werd herkend: een man uit Oudergem die les volgde bij Calmette. (Bron: Beetgenomen | Hilde Geens) Aan die herkenning is geen gevolg gegeven en ik weet ook niet wie het zou kunnen zijn. De link met Calmette brengt natuurlijk wel weer de WNP in beeld.

386

Re: Waver: 30 September

Je hebt het niet over Bruno Vandeuren, neem ik aan ? De namen die door Hilde Geens naar voren geschoven zijn: Calmette (zou herkend zijn door een getuige - een Siciliaan en ex-legionair), Bruno Vandeuren (zou ook de wapens getransporteerd hebben, al dan niet via café De Pomp), een persoon (niet bij naam genoemd) die Bruno Vandeuren had leren kennen in een jeugdinstelling (deze persoon zou in café De Pomp gewerkt hebben) en ook Willy Van Cutsem, de kroegbaas van De Pomp.

387

Re: Waver: 30 September

Dacht ergens gelezen te hebben dat Eric Lammers de man uit Oudergem was (ben niet zeker).

388

Re: Waver: 30 September

Oudergem, WNP, ... Dan zal het misschien eerder over nummer 20 (de oude) gaan. Alhoewel dat ik niet weet of hij les volgde bij Calmette.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

389

Re: Waver: 30 September

Dekaise - Jacques monsieur - Mendez - Pierre Salik - Mossad.

390

Re: Waver: 30 September

Da's een naam die ik nog niet tegengekomen was. smile Ik zit intussen al aan 4 hypotheses/pistes die toch min of meer als zijnde geloofwaardig beschouwd mogen worden:

  1. De namen uit 'Beetgenomen' - zie mijn post hierboven - hier in het verleden al meermaals vermeld.

  2. De verklaringen van Campine en Sartillot (de neergeschoten RW-ers tijdens de achtervolging) : Beijer, Bouhouche en Mendez

  3. De piste Jean-Pierre Adam: Michel Piro, Franse gangsters: de gebroeders Sliman, evt. ook Pierre M. (?) en ...

  4. Vicky Van Obbergh, Bouhouche, evt. aangevuld - niet bevestigd - met Lekeu en Robert Becker (bron: dit forum)

Tja, en dan heb ik nog niet alles gelezen wat mogelijke daders, pistes etc. betreft. En het betreft hier maar één feit ...