Re: Waver: 30 September

kenza wrote:

The End bedoel je met de 3 buren Pilarski , Hinderijckx en Haemers?

Daar ga ook ik van uit ...

522

Re: Waver: 30 September

Ja deze bedoel ik, van die drie kom je zo uit bij Lekeu (zie notities van Willy Acke), Waver, Temse, Nijvel en Beersel. Lekeu maakt zichzelf nogal verdacht.

Een tijdje geleden schreef ik iets over een koffertje, iemand vroeg toen info er over, hier gaat het over » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

En Dominique Salesse zou eveneens in Grimbergen hebben gewoond zoals geschreven door "the end" in zijn onderstaande post op 12 maart 2018 » Forum

Re: Waver: 30 September

Het ging inderdaad zo ver dat niemand uit het onderzoek Dekaise vreemd mocht aankijen, of Deprêtre was daar! Wie in verband met Lekeu tussen de regels leest, vermoedt dat Collard de tipgever was bij Temse. Voor mezelf lijkt het erop dat de link tussen De Pomp - Mendez - Bouhouche - Vandeuren - Van Cutsem, Baugniet is.

Wel opmerkelijk dat Lekeu één van de enige verdachten is die nooit zijn verklaring heeft gewijzigd/ingetrokken.

525

Re: Waver: 30 September

De tip ivm Temse die echt wel inside informatie bevat, loopt logischer wijze over een wapenhandelaar die Van Baelen kende en die handelde in kogelvrije vesten. Die firma had ook neven firma's in het buitenland.

Er is ergens ik vind het niet onmiddellijk terug, iemand die een verklaring aflegt ivm Waver en een opdrachtgever noemt, waarbij de ondervragers de man niet geloven. Is er iemand die weet waar het staat en of te vinden is, en of het om Vandeuren gaat?

Django68 wrote:

In het boek Loden jaren van Paul Ponsaers staat dat Van Deuren klusjes opknapte voor Bouhouche & Beijer. Dit lijkt me al een lijn naar de daders.

Die vaagheid en herhaling van onordelijke beweringen doen het dossier geen goed. Er is een link en Vandeuren knapte klussen op en heeft iets met Waver te maken dat wel, maar de context is anders dan in het in bovenstaande. Want er zijn nogal beperkingen aan de diensten die Vandeuren kan leveren. zie » Forum

De Santana is op 10 mei gestolen en de Faul in maart 82. Via Vadeuren kom je niet al te ver, zijn rol is heel beperkt maar wel belangrijk.

Het specifieke is rond een moto, zie » Forum De link tussen de Santana en Vandeuren is er niet, of toch niet in de context die velen denken.

Dit is een interessante post om over na te denken. in functie van bovenstaande verklaring en samenloop;

Philippe DS wrote:

the end, indien we de verklaring van Bruno Vandeuren nemen (Bron: Beetgenomen) is het volgende gebeurd:

  1. Wegversperring tijdens de vlucht met de wapens en door het rode licht gereden;

  2. De Wapens werden boven bij café De Pomp opgeslagen;

  3. BMW brengen naar parking Beau Site + laten ophalen door Jean-Luc Piavaux;

  4. De dag nadien de wapens naar parking Beau Site overgebracht waar zijn BMW nog steeds stond;

  5. Tijdelijk naar Bultot overbrengen? (zelf redenering)

Hoe zie jij dit?

Waar bij stil gestaan moet worden, is dat op het moment van 30 september de wapens van De Pomp verplaats zijn nadat die samenloop bij Delhuvenne er was.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

België staat gekend als de internationale draaischijf van wapenhandel naar Latijns & Midden Amerika, meer bepaald weapons for drugs. De link naar Dekaise (verdachte cocainezaak & wapenhandelaar op grote schijf) en Mendez (vervalsing end-user certificaten) is niet ver weg.

Rond deze periode lezen wij dat Mendez FN-prototypes uit de fabriek vervreemd. Dankzij de getuigenis van zijn vrouw weten wij nu waarom. Mendez en Dekaise hebben plannen om samen een nieuw wapen te ontwikkelen.

Laten we de lijn even verder trekken en stellen dat Dekaise-Mendez-Bouhouche-Beijer nog een gemeenschappelijke factor hebben, het verkopen van de ontvangen drugs via het NDB netwerk. Mooie liedjes duren niet lang en ook hier komt een zekerer Vernaillen roet in het trafiek strooien door een intern onderzoek.

Als gevolg op het interne onderzoek wordt Vernaillen onder vuur genomen door wat blijkt een munitie die aan Dekaise kan gelinkt worden. Waar is het fout gegaan tussen Mendez-Bouhouche-Dekaise dat gevolg gaf tot een overval waar klein grut werd ingehuurd om geen directe link te leggen.

Had Dekaise een nieuwe tussenpersoon op het oog (US)? Van geluidsdempers of koffertjes geloof ik geen snars, hier is ook nooit op teruggekomen. Hebben Mendez / Bouhouche aan Dekaise een lesje willen leren? Het zal gelukt  zijn, want hij heeft nooit willen spreken.

527

Re: Waver: 30 September

En wat is er fout gelopen in de relatie Bouhouche-Bultot? Beiden hebben ooit met getrokken wapens voor elkaar gestaan. Misschien kunnen onze Franstalige vrienden daar een antwoord op vinden gezien hun goede relatie's met Bultot.

Of inspec Witse? (Die met zijn post van hierboven zijn naam alle eer aan doet.)

528

Re: Waver: 30 September

Insp. Witse wrote:

Waar is het fout gegaan tussen Mendez-Bouhouche-Dekaise dat gevolg gaf tot een overval waar klein grut werd ingehuurd om geen directe link te leggen..

Dat klein grut is de bende van Nijvel! In wat je in je post schrijft zal je wel de nodige documenten vinden om te staven wat je schrijft? Dus volgens jou hebben Mendez en Dekaise een meningsverschil ivm drugs/wapens, en omdat eenvoudig op te lossen huren ze klein grut hem een lesje te leren zodat de samenwerking nadien vlotter gaat? En Bouhouche is zo angstaanjagend dat niemand over hem durft te spreken zeker?

De feiten die ervoor en erna komen hebben hebben niet zoveel belang volgens jou, Dinant Maubeuge, de reacties van Latinus Nijvel, is dit het klein grut dat ingehuurd is door Bouhouche en Beijer?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

529

Re: Waver: 30 September

Vandaag is het precies 37 jaar geleden dat de overval bij Dekaise plaatsvond, een trieste verjaardag. Ik vind het wel intrigerend wat je schrijft the end, dat de overval voor een deel reeds in de gevangenis gepland werd. Ik heb het altijd vreemd gevonden dat Vandeuren de directeur van zijn gevangenis beschuldigd van het vervoer van de wapens na de overval. Leopold Van Esbroeck beweerde ook dat Bultot leden voor de bende in de gevangenis rekruteerde. Vandeuren is ook een link die Bouhouche, Beijer, Bultot en Baugniet aan elkaar linkt. De 4 B's zeg maar... 5 met Buslik erbij.

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Dat klein grut is de bende van Nijvel! In wat je in je post schrijft zal je wel de nodige documenten vinden om te staven wat je schrijft? Dus volgens jou hebben Mendez en Dekaise een meningsverschil ivm drugs/wapens, en omdat eenvoudig op te lossen huren ze klein grut hem een lesje te leren zodat de samenwerking nadien vlotter gaat? En Bouhouche is zo angstaanjagend dat niemand over hem durft te spreken zeker?

De feiten die ervoor en erna komen hebben hebben niet zoveel belang volgens jou, Dinant Maubeuge, de reacties van Latinus Nijvel, is dit het klein grut dat ingehuurd is door Bouhouche en Beijer?

the end, ik spreek in bovenstaande hypothese over een mogelijke link met Dekaise / Mendez vs het NDB met Bouhouche & Beijer. Of denk je dat ze enkel schuttersmaatjes waren? Ik heb het over het vertrouwen dat Dekaise na de tussenkomst van Vernaillen verliest & zich richt tot andere partijen. Ik geloof dat Bouhouche aan Dekaise wilde afpersen door oa de munitie die te linken was. Als iemand als B. mij morgen belt , dan geloof ik het graag. Mss was het wel de bedoeling om een bepaald wapen aan Dekaise te linken, who knows.

Klein grut, loopjongens, zoals er veel waren. Kijk ik daarop neer, helemaal niet! Maar zij hadden een tijdelijke tussenkomst, hadden wss geen weet van hun acties binnen een groter iets.

Nogmaals, dit is een piste waarin volgens mij waarheid zit & die ik verder uitwerk. Dat deze niet in jouw kraam past is goed mogelijk, maar schrijf niet alles af ajb omdat het voor jou eens een andere piste is.