Re: Michel Libert

Aubanel wrote:

Ik heb die 'numerologische' documentaire ook gezien. Mij komt het vooral voor als een soort amusement met een hoog quiz-gehalte. Met de verjaardag van Hitler zul je ook wel een aantal dingen kunnen doen - vraag me niet wanneer die verjaart, het interesseert me geen moer. En het is goed mogelijk dat Libert, de grote filosoof en 'docent' Keltische filosofie, aan een bende idioten verteld heeft dat hij in de sterren en elders het licht gezien heeft, maar dat het aantal Bende-doden 28 is, daar geloof ik nu echt geen fluit van. Dat is vooral in de pers een fetisj-getal geworden. De Bende(s) heeft misschien wel het dubbele aantal moorden op haar geweten: liquidaties, afrekeningen, in scene gezette zelfmoorden en zelfs een aantal moorden en 'ongevallen' voor 1982 en na 1985.

Inderdaad! Ik heb dat filmpje ook eens gekeken en ik moet zeggen, het zit goed in elkaar voor een show/quiz inderdaad! Geloofwaardig ivm de Bende van Nijvel vind ik het helemaal niet! En dat de grootmeester alias goeroe monsieur Libert een grote fantast is, is een voldongen feit! Het groter maken van zijn bende (en die is in aantal veel beperkter dan het uitschijnt hoor, ook qua middelen en zeker invloed etc.) dan zij is is een nobel streven van hem! Hoe verwerpelijk ook!

Re: Michel Libert

Had er soms nog iemand een suggestie om de begrippen

  • Michel Libert

  • nazistische spiritualiteit

  • Thingviller

  • neonazisme

  • WNP

  • het lidmaatschap van verschillende WNP-leden (Libert; Latunus; Calmette; ...) van de sekte Levensboom-Irminsul-Yggdrasil

  • le déchiffrement’ van het boek Genesis (6:1-4)

  • eugenetica

  • 'le déchiffrement’ van de Alchemie

  • de 3 toponiemen van de samen horende aanslagen voor de pauze

  • de 3 toponiemen van de aanslagen na de pauze

  • het weekend volgend op de veroordeling van Barbier

  • het weekend waarin neonazi’s Kristallnacht herdenken

  • de cursussen Keltische filosofie die Michel Libert gaf

  • de militie van Jezus Christus

  • het gegeven dat er bij huiszoekingen attributen gevonden zijn die gebruikt werden om zwarte missen op te dragen

  • het gegeven dat Michel Libert als directeur van het tijdschrift ‘Thingviller‘ in dat drukwerk opriep tot de gewapende strijd

  • de militaire trainingen die Michel Libert gaf aan de anonieme getuige (cliënt meester Kristiaan Vandenbussche) inclusief het leren vluchten met een auto schietend vanuit de achterkoffer

  • het feit dat Michel Libert 2 riotguns had die justitie zelf liet verloren gaan

  • het gegeven dat Eric Lammers in ‘Tu Tueras, Point’ zegt dat hij 35 jaar geleden evenzeer geradicaliseerd was als moslimextremisten dat vandaag zijn (wat doen moslimextremisten vandaag?)

  • de rituele(!) moorden in de Herdersliedstraat

  • het artikel in De Post waarin Michel Libert bekent dat de aanslagen op de grootwarenhuizen van bij hen kwamen

  • de Keltische term Ginungagap als naam voor operatie inspectie grootwarenhuizen

met elkaar in verband te brengen? Ik kijk er met grote aandacht naar uit.

473

Re: Michel Libert

Veel van die dingen zijn ons bekend, maar moeten die met elkaar in verband gebracht worden om de vele moorden op te lossen of een overkoepelend verband te staven? Natuurlijk waren het neofascisten, natuurlijk zit er een Keltisch kantje aan heel die idiotie (ook bij de nazi's was dat het geval), uiteraard is de sekte Yggdrasil (Levensboom) in opspraak gekomen en heeft men de tuin van haar halvegare 'druïde' in Haacht omgespit.

En ja, wat je zegt over Lammers klopt (dat heeft hij alleszins verteld), en de vele andere elementen... En het rituele aspect in de Rue Pastorale - je vergeet de moord op Vanden Eynde: het vormt allemaal koren op de molen van believers. Maar het leren schieten vanuit een autokoffer, het artikel in De Post, de Milice de Jésus Christ etc.- er zijn nog veel andere zaken - hoeven niet noodzakelijk in dat specifieke verband te staan, evenmin de riotguns van Libert en m.i. al zeker niet de toponiemen.

Ginnungagap, vacuüm, afgrond, ontmoeting nevel en vuur, tja... En wat doe je met de aanslag op de vooravond van Sint-Maarten? Het hartstochtelijke (katholieke) geloof van Dauphin, Pèche en andere WNP'ers, de pedoseksuele en verwijfde trekjes van sommige (meer dan we denken) WNP-leden? Dat laatste zou wel eens de echte verklaring kunnen vormen (of een deel ervan) en het verband leggen met Dossier Pinot, chantage, Christine van Hees...

Re: Michel Libert

Aubanel, Sint-Maarten is op 11 november, niet 10 november. 11 november is de herdenking van de wapenstilstand van de Eerste Wereldoorlog. Het verdrag van Versailles was een van de grootste aanleidingen voor de opkomst van de NSDAP, de Reichsarbeitsdienst en later de voorbereiding op de Tweede Wereldoorlog. Dit verdrag werd door nazi’s vervloekt. Ik denk niet dat ze dat vierden.

Dossier Pinon houdt verband met WNP. Latinus zou er een kopie van gehad hebben. Chantagemateriaal was zeer bruikbaar. Libert beweert daar beelden van gezien te hebben. In Dendermonde zaten daar videobanden van in het Dossier. In Charleroi zijn die videobanden verdwenen. Zoek ook eens op ‘Festival Bar Amsterdam prins Claus Paardenstraat’. Daar kwamen 35 jaar geleden pedofiele neonazi’s en leden van Koninklijke families over de vloer. Veel leesplezier!

475

Re: Michel Libert

Goed lezen, hé: ik schreef: [...] op de vooravond van Sint-Maarten [...]. Ik ken mijn geschiedenis, jongeman. Ik doceer het.

Re: Michel Libert

U wrijft me aan dat mijn redeneringen kort door de bocht zijn. Maar waarop baseert u zich eigenlijk om te concluderen dat ik een jongeman ben?

477

Re: Michel Libert

Geen idee. Ik spreek soms tegen mijn studenten, ook als ik schrijf. Overigens heb ik destijds de Commissie Van Traa gevolgd, dag in dag uit. Dat was erg verhelderend. Als ik al helden zou hebben, is de wellicht vermoorde Maarten van Traa er een van.

Nee, ik weet niet hoe oud u bent. Maar door het feit dat ik wat ouder aan het worden ben, denk ik soms dat alle andere gesprekspartners veel jonger zijn. Mijn excuses. Laat ons maar vooral met een zo open mogelijke geest proberen zoeken naar de waarheid. En als we elkaar daarbij kunnen helpen, moeten we dat absoluut doen.

Re: Michel Libert

Excuses aanvaard, zonder meer. Ik heb echt heel lang nagedacht over wat ik hier schrijf. In Nederland gebruiken neonazi's de Festival Bar Amsterdam als chantagemateriaal om juridische voordelen af te dwingen. Ik dacht eraan toen ik hier gisteren iets las over die rogatoire commissie naar Nederland. Belgisch Koningshuis en Nederlands Koningshuis hebben uitstekende relaties. Prins Claus en ook Bernhard waren nazi's.

479

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Belgisch Koningshuis en Nederlands Koningshuis hebben uitstekende relaties. Prins Claus en ook Bernhard waren nazi's.

Dat moet je toch wel eventjes in de juiste context plaatsen of daar moet je uzelf even beter over inlichten.

Prins Claus was een Duitser en werd verplicht lid te worden van de Hitlerjugend (net zoals paus Benedictus XVI). Op 17 jarige leeftijd werd hij opgeroepen om zijn (verplichte) militaire dienst te doen. Hij was 18 jaar toen WOII gedaan was. Er zijn geen enkele aanwijzingen om aan te nemen dat hij nazist was. Wat prins Bernhard betreft, dat vergt meer dan 1 zinnetje uitleg en dat lees je maar eens op Wiki. wink

Non semper ea sunt quae videntur

480

Re: Michel Libert

Ik moet me aansluiten bij FreCR.