Re: Christian Smets

Bakerstreet 221B wrote:

Kijk naar dit nieuwsfragment op chronostand 00m10s, rechtsboven in beeld » www.tvoost.be

Het was blijkbaar het onderzoek naar Christian Smets dat niet gevoerd mocht worden?

Én de carnavalmaskers van Haemers, én de kogels van de aanslag op Vernaillen, enz ...

Re: Christian Smets

Ik schrijf inderdaad alleen maar over de dingen waarvan ik overtuigd ben, niet over de dingen waarvan ik niet overtuigd ben, waarom zou ik?

Wat Patrick Haemers aangaat: Een gangster die overvallen pleegt voor de poen gaat niet tewerk zoals de bende van Nijvel. Een beperkte buit binnenrijven, wild om je heen schieten en na een slachtpartij ook nog eens de politie opwachten om daar dan ook nog wat kruit naar te verschieten. Neen, daar geloof ik geen bal van. Dat zou de roversstiel onnoemelijk bederven. Wat wel zou kunnen is dat Haemers meegewerkt heeft tegen een beloofde betaling met andere penningen, dus niet met geld uit de kassa van een supermarkt, dat Haemers dus in onderaanneming meegewerkt heeft aan het bendeproject. En daar valt dan weer wel iets voor te zeggen. Er staat een debat online met Hugo Coveliers en Gerolf Annemans. Daar insinueert Coveliers dat Haemers Vanden Boeynants zou ontvoerd hebben omdat Haemers van Vanden Boeynants nog geld te goed had. Dat zou een gebruikelijke handelswijze zijn in die kringen.

Het is dit debat, maar ik weet niet exact wanneer Coveliers dit zegt en ik heb nu ook geen tijd om het te herbekijken. Alleszins herinner ik me die quote » YouTube

Maar dan is de cirkel alweer vlug rond. Libert vertelde voor de zomer van dit jaar op TV aan gans Vlaanderen dat Vanden Boeynants aan de touwtjes trok bij WNP.

Je kan mij nu van veel overtuigen, maar niet meer van de stelling dat er geen verbanden zijn tussen WNP en de bende.

Wat Vernaillen aangaat: Dan komen we weer bij Vanden Boeynants via een onderzoek naar drugtransport in vlees.

En wie Smets zegt, zegt ook WNP.

Re: Christian Smets

Ben wrote:
Ben wrote:

Maurice Lammers, de vader van Eric Lammers, en lid van een schietclub, heeft in aanwezigheid van zijn advocaat en van zijn zoon aan de getuige [René Haquin] verklaard dat Christian Smets, documenten in de hand, hem had gevraagd om een aantal jachtwapens samen te brengen.

Zou dit een motief kunnen zijn voor de diefstal in Dinant van het jachtgeweer van Centaure? (Dan moeten we wel eerst weten wanneer die vraag juist werd gesteld door Smets.) In dit opzicht kan het ook interessant zijn om te weten dat er in de zakken in Ronquières twee jachtgeweren zaten: de Centaure en de jachtkarabijn kaliber .22.

Er wordt al eens gezegd dat de Mossad deze zakken in het water geworpen heeft om het onderzoek vooruit te helpen, dat zij het goed meende met België en enkel uiterst rechts onder bedwang wilden houden. Aan het hele Ronquières verhaal hangt een geurtje, who knows!

Re: Christian Smets

Het goed meende met België door uiterst rechts onder bedwang te houden? Dus de Mossad die zakken in het kanaal gooide om Belgie te helpen? Welbepaald om uiterst rechts in bedwang te houden? Meen je dat nu Philippe of is de satire mij ontgaan?

Uiterst rechts en uiterst links zullen er altijd zijn, ik vertrouw er op dat die mekaar min of meer in bedwang houden.

Re: Christian Smets

Coconut, komt uit een post van dim » Forum

Re: Christian Smets

Inderdaad. Maar zonder context komt die zin heel raar over. Ik hoop dat iedereen heel die pagina is goed gaat lezen. Het lijkt er momenteel heel sterk op dat de Mossad hier de hele boel overgenomen heeft of ten minste georchestreerd.

97

Re: Christian Smets

het lijkt toch allemaal zo moeilijk niet
die Christian Eend Smets komt ook vaak terug als naam

en imazibraine linkt zoals velen de boel aan mekaar... rijkswachters, Marokkaanse of frans schurken en schurken van de Stazi van Belgie maar namen durft hij niet te geven
opeens is het weer een ander verhaal

Piet Browaeys en deze Christian Smets, zet er maar een vinkje bij.

98

Re: Christian Smets

Er is een zekere Christian Smets (de echte?) vanalles aan het spuien op de facebookpagina "tueries du Brabant/bende van Nijvel" over het dossier. Iemand die dit volgt?

99

Re: Christian Smets

Ja ik volg. Is het de echte? Geen woord over hem in het nieuwe boek van Hilde G werd mij net gemeld door een copain.

100

Re: Christian Smets

Aan BAX . Ik denk wel dat het de echte is die man zit al enkele jaren geregeld in die groep Michel Leurquin neemt hem toch ernstig. Het zou me verbazen moest dit niet de echte zijn vandaag lijkt het alsof hij zijn afscheid van de groep aankondigt.