Re: Getuigenis Renne

Binnen 12 jaar zijn de "De Staerke's" al vrij oud om naar Amerika te verhuizen hoor. Léon De Staerke is er dit jaar al 70 geworden. Julien De Staerke is er 57 en Philppe De Staerke is er 50. Van Robert De Staerke heb ik geen idee. Ze wonen ook al lang niet meer in Beersel maar pal in het centrum van Brussel (Chaussée d'Anvers, Rue Bodegem, Rue Aux Laines). Heb geruchten gehoord dat Popol terug in buitenland zou kunnen zitten. Apostolos & Sotirios wonen al tijdje in Anderlecht.

22 (edited by Renne 11-12-2007 00:22)

Re: Getuigenis Renne

Die man die dat tegen mij zei was wel +/- 50 jaar. Ik weet ook niet wat de reden is waarom hij zei binnen zoveel jaar ga ik naar daar. Maar eigenlijk is de kans klein dat het een De Staerke is omdat ik denk dat ze geen perfect Nederlands praten. Maar ik vind 50 jaar zeker niet te oud om naar Zuid Amerika te gaan en zeker niet als je geld hebt. Met Popol bedoel je Van Esbroeck? Die woont nog steeds in Brussel nu, onlangs is hij toch betrapt op een diefstal in Brussel in een antiekzaak

23

Re: Getuigenis Renne

Voor ik bezeten was van dit onderwerp, had ik eens een gesprek met een ex-gangster. En die zei dat hij betrokken was bij moorden, samen met zijn broer. Ik zat op café met een vriendin en die man was daar met een paar vrienden, goe zat maar volgens mij zat er waarheid in zijn verhaal.

Hij zei dat hij zijn beste vriend vermoord had. En dat ze nog mensen vermoorde hadden. En dat hij en zijn broer in de cel hadden gezeten,en zijn broer was nu nog met zaakjes bezig, nu is het wel al 3 of 4 jaar geleden. Ik wist toen nog niets over de Staerke, de kennis over Bende van Nijvel was klein, maar die man ging echt op in zijn euforie, en hij sprak ook over de overval in Aalst.

Hij liet zijn pas zelf zien, ik heb al 1000 keer gevloekt dat ik die zijn naam niet onthouden heb, en zijn geboorteplaats was Beersel (ik heb lang Berchem gedacht maar het was Beersel), zijn accent was geen Antwerps of zo, en de afstand Beersel-Aalst is niet zo groot.

En ik vraag mij af of de De Staerkes Vlaams praten? En ze zigeunervrienden hadden die Vlaams praten, want 1 man die daarbij was zag er een zigeunertype uit. Misschien ben ik daarin verkeerd maar die man had heel wat op zijn geweten, en misschien was er een link met de bende, maar misschien ook niet

Re: Getuigenis Renne

Ze hadden donkere haarkleur? Wat betreft Aalst, die getuige die "zijn jeugdvriend" Philippe De Staerke herkent heeft, ook toevallig? Was die getuige uit het Aalsterse? Uit het Brusselse? Vanwaar kende hij Philippe? School, nachtleven,...

Re: Getuigenis Renne

Ik heb altijd gehoopt dat er iemand zijn mond voorbij zou praten. Dat zou vooral kunnen gebeuren als hij erg zat is.

Het probleem is dat hij dan wellicht zijn verhaal tegen een andere tooghanger zou vertellen die mogelijks nog zatter is. En dat ze het 's anderendaags beiden vergeten zijn.

En een nuchtere gelijk Renne toen heeft ook direct de neiging om dat niet au serieux te nemen. Wij zijn nu met die zaak bezig. Maar als er ne zatte in een café begint te vertellen dat hij 'van de Bende van Nijvel was', zal men 9 kansen van de 10 aan hem vragen of ie niet wat anders kan verzinnen...

26

Re: Getuigenis Renne

Die man deed zijn verhaal en ik dacht dat hij gewoon zeverde maar op het einde vroeg hij aan mij ge weet toch wat er in de jaren '80 hier gebeurd is en ik antwoordde: de Bende van Nijvel en hij zweeg en ging terug aan de toog zitten. Maar daarvoor had ik al zijn paspoort gezien, gewoon omdat hij zijn woonplaats wou laten zien, maar toen ging hij verder en zei hij dat hij en zijn broer al in de cel hadden gezeten en hun beste vriend vermoord hadden.

Toen verwees hij dan naar jaren 80 en toen ik antwoordde "Bende van Nijvel" stopte dat gesprek. Ik heb mij al veel afgevraagd hoe die man heette, ik had zijn pas gezien. Maar veel aandacht had ik er niet voor. Ik meen mij te herinneren dat de geboorte of woonplaats: Berchem-Beersel of Merchtem was. Maar meer weet ik er niet over en het kan altijd zever geweest zijn maar ik denk het niet. Hij leek echt dronken maar toen hij vertelde wist hij wel wat hij zei en hij ging op in euforie van wat hij gedaan had. Hij zei wel dat hij spijt had maar meende dat niet.

Ik heb al veel gevloekt dat ik toen nog niet zoveel wist als nu. Ik had juist wat artikels beginnen lezen en kende juist de MSN-site.

Re: Getuigenis Renne

Die gaat dat toch zomaar niet tegen een wildvreemde vertellen. En waarom heb je dan niet direct contact opgenomen met de Cel Waals Brabant? En als hij het was, dan waren zij de overvallers van Aalst wellicht, en hebben ze de killer afgemaakt. Maar ik kan zoiets moeilijk geloven.

28

Re: Getuigenis Renne

Ik wist toen nog maar heel weinig over de Bende van Nijvel, eigenlijk niets. En de vraag is: moet je die man geloven (zo dacht ik dan), maar nu ben ik zeker (toch zo goed als) dat hij de waarheid sprak. En wat moest ik zeggen tegen Jumet? Juist een verklaring afleggen en gedaan, zo gaat het daar. Ik ken iemand met meer info en die hebben ze ook wandelen gestuurd.

Die man zei gewoon dat hij en zijn broer in de jaren '80 van alles hebben uitgestoken, hij verwees naar de Delhaize (het café was in de buurt en hij deed teken naar daar). Hij vroeg mij: Ge weet toch wat er toen gebeurd is? Ik zei de Bende van Nijvel, vanaf dan stopte het gesprek grotendeels. Daarvoor zei hij, dat hij en zijn broer hun beste vriend vermoord hebben. Ze hebben allebei gezeten en zijn broer was nu nog met zaken bezig. Hij zei letterlijk: "hij is nu nog gek".

En wat ik het raarste vond dat hij zijn pas liet zien, zogezegd om te laten zien van waar hij was. Ik heb mij al 1000 keer beklaagd dat ik toen niet alles in mijn geheugen heb opgeslagen. Ik wist niets van de Bende van Nijvel, ik zat daar met een vriendin en ik dacht die man wilt opscheppen en zatte praat verkopen, maar hij wist goed genoeg wat hij zei. De blik in zijn ogen zeiden genoeg.

Hij zei ook dat hij een pak miljoenen opzij had en binnen 10 jaar ben ik hier weg naar Zuid-Amerika: dus nu binnen 6 jaar, toevallig 2015? Ik weet echt niet wat ik er moet van denken, alles wat ik zeg is de waarheid maar het kan gewoon een gangster geweest zijn die ook in die tijd zaken deed.

Die man was rond de 50 denk ik, geen echt accent vanwaar ik hem zou kunnen thuis brengen. Maar wat Aalst betreft is het een zaak waar er nog Aalstenaars bij betrokken kunnen zijn, onrechtstreeks (zie verhaal Kuros).

29

Re: Getuigenis Renne

Renne wrote:

En die man zei over zijn broer dat het een echt gek was, super gevaarlijk en ook in het boek van Popolino vind ik dat erin terug dat De Staerke bij momenten echt steek zot was en ook een foto in een boek (die met een winkelkarretje denk ik vooraan) staat een foto van vader of een broer van De Staerke en die toont gelijkenissen met die man die ik gezien heb.

Als ik er een robotfoto moet uitkiezen zeg nummer 20 maar zijn gezicht was wat meer ingevallen. En hij zei wel spijt te hebben van alles maar eigenlijk leek hij fier op wat ze vroeger hadden uitgestoken en ik denk wel dat de De Staerke's grootpraters waren... als ik niet verkeerd ben.

Dus ergens tussen 2000 & 2005 ziet u een man die u dan rond de 50 kan schatten, gelijkend op foto nummer 20 maar met een meer ingevallen gezicht? In het gezelschap van een kleiner donkerder type? Foto 20 maar met een meer ingevallen gezicht zou ons ook terugbrengen naar onze gekende "reus" Bonkoffsky lijkt me?

Renne wrote:

Wat de Bende van Nijvel betreft in Aalst anno 2007? Er zijn wel mensen die er meer over weten zeker wat Aalst betreffende, maar die willen alles met de mantel der liefde bedekken zo vang ik het toch op. En zij die een bepaald spoor proberen te zoeken, worden afgewezen. Ook al is men niet zeker van een spoor ik vind dat men toch moeite kan doen om het tenminste te onderzoeken of te controleren of er iets vanwaar is maar dat gebeurt dus niet.

Ik weet uit goeie bron dat er mensen zelfs worden ontslagen uit een politiekorps omdat ze er met bezig zijn. En burgers die een spoor hebben en onderzoeker krijgen een verbod door de procureur van Dendermonde, ik weet zelfs niet of een procureur (kan ook een andere functie zijn maar geen rechter) eigenlijk wel zelf zo een verbod mag opleggen. Een rechter ok, maar een procureur. En toch op de manier dat het gebeurde, ze spreken altijd dat ze er met bezig zijn maar eigenlijk doen ze niks. In ieder geval mag men de waarheid niet te weten komen zo lijkt het mij in Aalst. Zo zie ik het tenminste.

Interessant en conform hetgeen we nu weten:

Ex-Dyane betrokken, + vermoedelijk ex-rijkswachters nl:

Toch vermoedelijk blijven er ook heel veel aanwijzingen in de richting van:

Zijn er hier valse sporen in dit dossier "gepland" door tal van onderzoeksrechters en rechercheurs? En wie is trouwens degene die zou overleden zijn die nacht waarop een andere getuige een wagen zag met 1 lijk erlangs? Of er worden hier tal val valse sporen geïnstalleerd, al dan niet door één van de betrokken korpsen die vermoed ik ook toegang hadden tot het dossier?

30

Re: Getuigenis Renne

Er is nooit bewezen dat er een lijk naast de wagen lag! Wel zakken die op een lijk leken!