Re: Ford Taunus

noorderling wrote:

Ik weet niet precies waarom u de Taunus een 'zeer belangrijk aanknopingspunt' noemt, maar het staat volgens mij niet vast dat de gespotte auto bij de Bende hoort.

Wel dat is nu precies wat moet onderzocht worden. Zie het als een mogelijk dominosteentje door het dossier eens vanuit een andere invalshoek te bekijken. Iedereen fixeert zich op de Santana, de Saab en de GTI's maar die werden allemaal gestolen. Andere wagens die vermeld zijn in de rand van het dossier, zoals de Taunus, waren mogelijks niet gestolen maar de persoonlijke wagen van één van de daders. Misschien springt er in de lijst van eigenaars van een oude lichtgekleurde Taunus wel een opvallende naam op. Een naam die al eerder in het dossier vermeld is of een nieuwe naam met interessante achtergrond. Dan heb je iets in handen om op verder te werken.

12

Re: Ford Taunus

Merovinger wrote:

De Ford Taunus van Paul Latinus was mogelijks een break.

Enig idee wat er met de Ford van Latinus is gebeurd na zijn dood? Heeft zijn vriendin die gehouden of heeft één van zijn kameraden uit WNP de wagen overgenomen? Want stel dat de Taunus die een rol speelt in het Bende van Nijvel-verhaal de Taunus van Latinus is, dan moeten we te weten komen wat er met de wagen is gebeurd na zijn dood.

Over de Taunus van Bouhouche en Beijer haal ik nog het volgende uit het eerste boek van Guy Bouten. Aan het woord is François Raes:

"Zie je dat hoekhuis met die appartementen? Daar woonde Bob Beijer. Beneden is er een garage. De conciërge vertelde me eens dat hij Beijer betrapte toen die een rood lint aan het plakken was op een witte Taunus-bestelwagen. Een valse rijkswachtpatrouille in een identiek voertuig heeft een geldtransport in Zaventem op de tarmac overvallen en de chauffeur Zwarts vermoord. (...) Wat moest hij met zo'n voertuig? Hij werkte toch bij de BOB, in burger."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Ford Taunus

Een Taunus bestelwagen? Bedoelen ze Ford Transit?

14

Re: Ford Taunus

Ik ben niet echt thuis in de wereld van Ford maar dit is een Ford Taunus Transit, misschien bedoelt hij deze auto:

400x300

De Ford Transit is ontstaan uit de Ford Thames 400 E/800 (gemaakt in Groot-Brittannië) en de Ford Taunus Transit (gemaakt in Duitsland).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15

Re: Ford Taunus

Forumlid legia verklaart dat hij op 8 november 1985 van 19.30 tot 19.50 een beige Ford Taunus zag staan op de parking van het Delhaize-warenhuis in Aalst. In de wagen zaten drie personen, een vierde kwam de winkel buiten met een kleine aankoop waarna ze vertrokken. De Taunus stond met neus naar de winkel geparkeerd tegen de lage muur die er nu nog is, 4e parkeerplaats.

Bron » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

16

Re: Ford Taunus

Ben wrote:

Enig idee wat er met de Ford van Latinus is gebeurd na zijn dood?

Op 26 april 1984 zijn twee rijkswachters van de brigade van Court-Saint-Etienne de wagen van Latinus gaan halen. De wagen stond nog in Limelette, vlakbij het café waar Latinus zijn laatste avond doorbracht. De Ford Taunus, met nummerplaat ARH178, werd naar de moeder van Latinus - die in Ottignies woonde - gebracht. De nummerplaten werden op vraag van de moeder verwijderd. Zij kreeg ook nog de sleutels en de boordpapieren van de wagen.

Daarna loopt het spoor dood.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Ford Taunus

In de Poortstraat in Liedekerke was er een paar dagen voor de overval in Aalst een beige Ford Taunus gesignaleerd waar 3 mannen uitstapten en te voet door het parkje van tussen de struiken eens naar de Delhaize gingen kijken maar er lagen sluipschutters op het dak (ter bescherming) en na enkele seconden zijn ze terug weggegaan.

Re: Ford Taunus

kenza, waar haalt u deze getuigenis vandaan? En hoe komt u erbij dat er een link is met scherpschutters?

19

Re: Ford Taunus

Interessante getuigenis kenza, maar heb ook dezelfde vragen als noorderling. Als het verhaal klopt, lijkt het er op te wijzen dat er in de periode voor de overval in Aalst een commando met een Taunus verkenningen deed van (Delhaize) warenhuizen. En als we het over verkenningen van warenhuizen hebben, dan denken we natuurlijk onmiddellijk aan WNP.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

20

Re: Ford Taunus

Deze info over de Ford Taunus heeft ooit in de krant gestaan en als ik mij niet vergis dan is het terug te vinden op het forum. Deze info is ook bekend bij de CWB. Dat er sluipschutters op het dak van de Delhaize lagen, was in die periode geen uitzondering. Juist toevallig in Aalst niet.

Op het Franstalige forum is deze info ivm de Ford Taunus die in Liedekerke gezien was ook bekend.