41

Re: Zoekactie Adinkerke

Ben wrote:

Ik denk dat er iets mis is met uw GPS. Als je vanuit Lessines naar Adinkerke wilt rijden via Lierde en Doornik, ben je 151 km onderweg. Een tocht die 2u20 duurt (Google Maps). De snelste weg is via Doornik (E429), Kortrijk en Ieper (1u30, 129 km).

Ben, Lierde is wel een deelgemeente van Brakel! Pays de colline loopt o.a. langs Brakel! 

Ben wrote:

Waar op het forum?

Ben, het verhaal dat er een pruik gevonden was in een deelgemeente van Brakel dat aan de Bende van Nijvel kan gelinkt worden, stond op het forum maar is nu niet meer terug te vinden.

Maar in ieder geval, er is een pruik gevonden paar dagen na Aalst die de speurders mogelijk aan Aalst linken maar ze vragen zich af hoe de pruik daar terecht komt? Dus vandaar mijn theorie: Patrick Pilarski heeft de Golf GTI in de steengroeve van Lessines gedumpt en is dan via de Route de la Colline naar Doornik gereden en heeft de pruik onderweg weggegooid en dan naar Doornik, autosnelweg en in Veurne afgereden waar hij werd aangemaand te stoppen.

Re: Zoekactie Adinkerke

Lierde is een buurgemeente van Brakel en Geraardsbergen maar is eigenlijk een kleine omweg richting Pays de Collines. Ofwel ga je vanuit Brakel rechtstreeks naar Flobecq. Of je gaat over Everbeek via Ghoy en Ogy ... en vandaar heb je verschillende mogelijkheden (Wodecq, Oeudeghien, ...). Of via Geraardsbergen: baan richting Geraardsbergen uit ronde van Vlaanderen om zo voor centrum rechtsaf te slaan naar Overboelare 'Grote Weg' richting Deux Acren-Lessines om daar op het eerste rond punt tweede afslag richting Frasnes te nemen vanwaar je door kan rijden op rustige baan tot centrum Doornik vandaar kan je richting West-Vlaanderen of Noord-Frankrijk).

De destijds populaire winkels van A. M. en G. L. liggen op deze baan van Geraardsbergen-Overboelare-Lessines nabij Grote Weg, op 2 min. van elkaar ... en dus ook niet ver van Everbeek, steengroeve en het vliegveld. Je moet de verhalen van Bouten met korrel zout nemen maar deze 2 heren zijn exact zoals beschreven.

Koppel alles aan elkaar. Farcy maakt misbruik van zwaktes van anderen om hen te chanteren. Werkt met leden van Bende De Staerke die hem als meerdere erkennen, bij Bende Haemers zijn ze waarschijnlijk afhankelijk want vele leden hadden zware coke- of heroïneverslaving. Ideaal voor vuil werk, een overdosisis snel 'gegeven' als ze beginnen praten.

Zowel Pilarski en Farcy kennen het Westvlaamse onderwereldje van bordelen, prostitutie, drugs naar Frankrijk smokkelen, milieu in Brussel en Antwerpen. Zie ook moord in Damse vaart. Ligt daar een link tussen beide. Maar Farcy kent ook nog eens die andere comfortzone, streek rond Bois de la Houssière, Braine le comte, Tubize (ook zelfmoord Smars, vader Smars gokschulden).

Nog opvallend detail bij Farcy, Pilarski, De Staerke, Haemers: ze werken allemaal samen met broers, vader of andere familieleden!

We zouden link moeten vinden met Podevijn, Bouhouche, Mendez, Vanden Boeynants ...

Delhaize man gechanteerd door Farcy via affaire prostituee in Noordkwartier?

Ontvoering VDB door Bende Haemers stel ik ook vraagtekens bij en heeft misschien te maken met gebeurtenissen uit drugs for weapons-tijdperk waarin zowel Farcy en VDB vernoemd worden. Drugs for weapens operatie werd in 1986-1987 stopgezet of vergis ik mij?

Verdwijning Zwarts. Volgens mij is er rode draad in al deze gebeurtenissen. Kende Farcy het Aalsterse homomilieu als biseksueel? Werden daar mensen gechanteerd die niet uit de kast durfden komen.

43

Re: Zoekactie Adinkerke

Ik vermoed dat ze in Lessines bewust in de verkeerde steengroeve gaan duiken zijn. Stel dat ze in het geheim gaan duiken zijn in de andere put en ze hebben de Golf GTI nu wel gevonden, dan klopt de info van deze tipgever. Ofwel hebben ze hem dan opnieuw ondervraagd en is het misschien deze Patrick en heeft hij bekend waar de wapens zijn gedumpt in Adinkerke want deze info over iemand dat gepraat heeft in de gevangenis komt overeen met het verhaal van Patrick Pilarski dat zou gepraat hebben in de gevangenis. Ook de gevonden pruik in Lierde kan de puzzel doen kloppen.

Re: Zoekactie Adinkerke

Kenza, als ze wat vinden in Adinkerke zal de volgende stap zijn de verlaten steengroeven. Stel dat ze wapens en de GTi vinden, brengt dat ons dichter bij de daders?

Re: Zoekactie Adinkerke

Is er ondertussen al geweten wanneer er eerder in Adinkerke gezocht is?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

46

Re: Zoekactie Adinkerke

Als je goed leest, zie je dat de getuigenissen uit de gevangenis komen. En de reden waarom ze gaan zoeken in Adinkerke is omdat er getuigenissen uit de gevangenis komen. Juist hetzelfde verhaal als artikel dat ik hierboven plaatste. Daarom denk ik dat ze in het geheim gaan duiken zijn in de steengroeve van Lessines en dat ze de Golf van de overval in Aalst gevonden hebben. Dus klopte het verhaal van deze getuige en dat zal Patrick Pilarski geweest zijn.

Dus als ze de Golf gevonden hebben dan hebben ze heel waarschijnlijk nu Patrick Pilarski terug op de rooster gelegd en heeft hij aangezien hij voor het verdwijnen van wapens en auto's moest zorgen nu de plaats aangewezen waar de wapens juist liggen in de vijver in Adinkerke. Ik denk dat CWB exact weet waar de wapens liggen in de vijver in Adinkerke. Er bestaan metaaldetectoren die onder water functioneren. Maar er is intussen beplanting aangebracht en die planten ze in een groot net. Dus moeten ze de vijvers leegpompen om doelgerichter te kunnen graven want als ze dat doen terwijl er water in staat wordt het een grote modderpoel.

Re: Zoekactie Adinkerke

Kenza, dat je hier je hypothesen verkondigd prima, ga ik daar ten delen in mee. Ja zeker ten delen, maar om ongefundeerd beschuldiging bij het CWB neer te leggen, gaat wel erg ver.

48

Re: Zoekactie Adinkerke

Ik leg helemaal geen beschuldigingen naar de CWB. Integendeel, ik heb enorm respect voor deze ploeg! Nu gebeurt er tenminste iets en volgens mij boeken ze vooruitgang en gaan ze ook mogelijk iets vinden. Rare opmerking. Ik probeer alleen maar een hypothese te zoeken.

Re: Zoekactie Adinkerke

kenza wrote:

Ik vermoed dat ze bewust in de verkeerde steengroeve gaan duiken zijn.

kenza wrote:

Ik denk dat CWB exact weet waar de wapens liggen in de vijver in Adinkerke.

Kenza, als ik het verkeerd lees, mijn excuses.

Re: Zoekactie Adinkerke

Nu je het zegt, was me ontgaan ... je kan van uit Deftinge richting Oudenaardsestraat richting Geraardsbergen (Nederboelare of Goeferdinge?), vanwaar je de steenweg kan volgen richting Deux-Acren. Op deze baan lagen de winkels van 2 hoofdrolspelers in het drugs for weapons-verhaal (Overboelare).

Of je gaat rechts richting Parike en Everbeek. Is een zijstraat van Oudenaardsestraat, net ver van waar vroeger een Snookerzaak was.

Het wordt me zo stilaan allemaal duidelijk. Ik kan al min of meer link leggen tussen deze regio en Aalst. Reken daar de grensstreek met Noord-Frankrijk bij (van Maubeuge net over grens over regio Binche/Thudinie over Bernissart/Borinage en Moeskroen/Menen en Damme/Gistel) en Adinkerke is niet meer zo veraf. Doe daar ook nog een woonplaats bij in de (ruime) comfortzone van Bois de la Houssière.

Het enige probleem is dat hij zo'n grote vis is, dat hij waarschijnlijk untouchable zal blijven. Zelfs mochten er nog bewijzen boven komen die direct aan hem kunnen gelinkt worden, dan zal het waarschijnlijk een eindeloze strijd worden.