1

Topic: Eugene Maurice André

Commandant Eugene Maurice André (NBCD) was een extreem-rechtse dubbelagent. Hij was ex-lijfwacht van de Ecoovie-goeroe en er zijn allerlei links met De Laet, Latinus, FN en Front de la Jeunesse, Gladio, de loge, ... Hij zou ook lessen over militaire structuren aan FN-militanten zou verzorgd hebben, en werd door 'Alain' vernoemd op forum Tueries.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Eugene Maurice André

http://i38.servimg.com/u/f38/15/00/61/71/mea110.png
Maurice Eugène André, tweede van rechts. 

Nog iets meer info over deze man:

  • Betrokken bij de vorming van Latinus (kernfysicus) toen die reserve-officier was bij de ABL;

  • Informant in 1988 over de affaire Systermans (bom in justitiepaleis Luik in '85), Jean Casters, Luikse extreem-rechts ("le Dare" en de KKK-achtige "Loge de Justice");

  • Infiltreerde het FN (volgens Daniël Féret), met voorstel om er een Gladio-achtige structuur te vormen;

  • Oprichter van de Parti Progressiste Belge (PPB) in 1978 en de Parti des Européens Progressistes in 1989;

  • Affaire Dockers in Zeebrugge (vervoer Amerikaanse basissen in Duitsland);

  • ex-NBCR (Nuclear, Biological, Chemical or Radiological)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Eugene Maurice André

Met alles wat we nu weten, lijkt me dit een bijzonder interessante figuur. Meer info vinden is de boodschap.

Re: Eugene Maurice André

Ja dim, heel zeker. Dit topic was me nog niet eerder opgevallen. Maar op een lijst van de militaire veiligheid komen de namen Latinus, Lekeu en Gérard Lhost voor i.v.m. een onderzoek naar kernenergie. En dan denk ik ook aan alles rond Chooz en Dinant.

En wat heeft deze persoon met de affaire-Dockers te maken? Want dit zijn ook de Dockers die de wapen- en kernenergietransporten deden.

Ook nog - het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken maar men weet maar nooit -, in Evere (bij de NAVO) werkte er iemand met de hoogste beveiliging die een kind was van een rijkswachter die instond voor de bewaking van die transporten. De wereld is soms heel klein, want een ander kind van die rijkswachter was op een haar na een dodelijk slachtoffer geweest van de bende Haemers. En nog iets; Gladio is in deze prominent aanwezig om het nog zacht uit te drukken.

Ben wrote:

Betrokken bij de vorming van Latinus (kernfysicus) toen die reserve-officier was bij de ABL;
ex-NBCR (Nuclear, Biological, Chemical or Radiological)

Ik weet niet meer waar het staat maar Guy Van Vinck heeft daar ook iets mee te maken. Zeker is dat ze toen al bevriend waren. En Lekeu en Guy Van Vinck en ziekenwagens, een doordenkertje. Ook is er naar de slachtoffers in Nijvel iets met radioactieve opslag, maar de details ontbreken me.

Zeker belangrijk om verder te onderzoeken!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Eugene Maurice André

Dat hij ex-NBCR (Nuclear, Biological, Chemical or Radiological) is, is misschien interessant waar hetgeen rond Juan Borges gebeurt.

Van deze internationale maffia zou ook Ch. M. deel uit maken: hij werd ondervraagd in de affaire Mendez waar hij nogal rare verklaringen aflegde, hij deed ook goudtransacties met Kirschen & co, Ch. M. stond trouwens ook in contact met 2 gekende trafikanten die in het dossier van de bende van Nijvel voorkomen in verband met de smokkel van uranium en rood mercurium.

Wie zijn die 2 gekende trafikanten?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

6

Re: Eugene Maurice André

En ineens ook: wie is Ch. M.?

Re: Eugene Maurice André

Uit het topic Mossad » Forum

De entourage van Borges werd op een bepaald moment genoemd in de zaak ronde de moord op Juan Mendez op 7 januari 1986. Op 25 maart 1987 werden Nourielli, Alalouf en verzekerinsagent Christian Moeris genoemd als verdachten in een nota door de procureur-generaal van Brussel (1er bureau 1337/86). Moeris kwam in oktober 1986 in opspraak door een zaak rond wapenhandel (1000 P38 vuurwapens en munities) met Zénon Sievert, in opdracht van Juan Borges en Nourielli. Volgens Sievert zou Moeris op de hoogte zijn geweest van de moord op Mendez, maar deze ontkende en legde een twijfelachtige verklaring. Het onderzoek stopte toen een van de rijkswachters, Jean-Marie Van Mullen, door het team van commissaris Marnette opgepakt werd in de zaak Bauloye voor corruptie, wat mogelijk opgezet spel was bleek nadien.

Christian Moeris komt in aanmerking.

Guy Van Vinck, Latinus maar vooral Lekeu kunnen daar meer van weten. Ik vraag me af of hun ziekenwagen-plan (Lekeu, Van Vinck) iets met radioactieve smokkel te maken kan hebben. Latinus en Lekeu komen op een lijst van de militaire veiligheid voor i.v.m. radioactieve smokkel. Plus dat Van Vinck Latinus geholpen heeft met zijn ontwerp voor ontsmetting.

Plus de liefde van Lekeu voor Israël die samen met zijn angst voor zijn leven opkomt, kan in die hoek zijn oorsprong vinden. En dat er voor Overijse in '85 misschien ook wel linken zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Eugene Maurice André

En wat in bovenstaande context misschien ook wel belangrijk is, is de eerste Zweedse tipgever, die op 1 november een huurling had ontmoet. Die tipgever was betrokken in een moordonderzoek. Als dit moordonderzoek Mendez is (wat ik heel sterk vermoed), wordt het nog interessanter. Zaire, huurlingen, Moyen, Milpol. Zouden bijvoorbeeld L. Jonnet en Robert Darville elkaar gekend hebben? Ze verschillen maar 1 jaar en beiden zijn in Zaire geboren. En met een Darville als kolonel van SDRA zou ik er niet verwonderd zijn. Of is Axel Zeyen een kennis?

Ook alles rond de Orde van de Zonnetempel heeft daar misschien iets mee te maken » Forum

Want Armfelt en Lekeu vluchten naar Canada. Ik weet het niet meer vanbuiten maar bij het opzoeken een tijd geleden dacht ik gelezen te hebben dat er via OTS (de boekhouders) ook een link naar Canada was en iets met een energiebedrijf en een krachtcentrale. Ik moet het eens opnieuw opzoeken (alles over Framatome, en de affaire Dockers). De kans dat dit met radioactieve (smokkel) te maken heeft is groot.

Het feit is dat vanaf '85 en later de invloed uit Costa-Rica overduidelijk toeneemt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Eugene Maurice André

De nota's van de BOB van Waver zijn in deze interessant:

In het kader van de moordpartijen in Waals-Brabant zien we ons verplicht inlichtingen in te winnen over Hage Maroun, dit Moualem, geboren in Haïfa Israël op 2/1/1933. We verwijzen naar ons eerste rapport over drugshandel van 28 mei 1984.

Ik ga ervan uit dat dit de redenen kan zijn dat Lekeu het land ontvlucht want:

De drugshandel met Libanon wordt geleid vanuit Cyprus door de Libanees Antoine Harrouk, die in opdracht werkt van de christelijke Falangisten. Hage Maroun is samen met Van Baelen actief in de uraniumtrafiek. Mogelijke klanten zijn Libië, Irak en Pakistan. De drie landen zijn sterk geïnteresseerd in de aanmaak van een atoombom.

Dus het is maar een kleine stap van Latinus en Guy van Vinck naar Lekeu en Vincent Louvaert naar Hage Maroun.

the end wrote:

Ch. M. stond trouwens ook in contact met 2 gekende trafikanten die in het dossier van de Bende van Nijvel voorkomen in verband met de smokkel van uranium en rood mercurium. Wie zijn die 2 gekende trafikanten?

Men spreekt over 2 trafikanten, maar het kunnen er meer zijn. Dus volgens bovenstaande teksten staat Christian Moeris in contact met Hage Maroun en Van Baelen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

10

Re: Eugene Maurice André

Uranium/"rood mercurium", zie ook dossier Atlas/Przedborski.