1

Topic: Boek: Ridders van nu

Ridders van nu, over occulte genootschappen en ridderordes in de 20ste eeuw

Het boek is een overzicht van moderne, dubieuze "ridderorden" en quasi-esoterische genootschappen, samengesteld aan de hand van documenten en interviews.

Specificaties

  • Auteur: André van Bosbeke (*)

  • Bindwijze: Paperback

  • Aantal Pagina's: 426

  • Uitgeverij: EPO

  • Jaar: 1987

(*) André van Bosbeke is ook de auteur van het boek Opus Dei in België.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Boek: Ridders van nu

Ik vond nog dit artikel over de voorstelling van het boek in Aalst. Het geeft iets meer achtergrond over de inhoud:

Ridders van Nu in Aalsters Vredeshuis

Op zaterdag 12 maart om 20u00 vertelt André Van Bosbeke over de geheime ridderorden: "Ridders van Nu". Deze ridders van nu zijn onder ons. Ze voeren een gevecht tegen de materie, om de macht. Een wereld waar politiek, mystiek, oplichterij en ijdelheid hand in hand gaan.

André Van Bosbeke, auteur van Opus Dei in België en Kirschen en Co - het Blauwe Netwerk - (*), stootte bij zijn speurtocht naar esoterische genootschappen op machtige internationale groeperingen, groepen die het daglicht schuwen, betrokken bij allerlei financiële schandalen en onopgehelderde misdrijven. Denken we hierbij aan de misdrijven toegeschreven aan de Bende van Nijvel de moord op wapenhandelaar Mendez, het proces Westland New Post.

Wie zijn die ridders? Wat willen ze? Waarom? De ridderwereld, een wereld van pracht en praal, nostalgie naar lang vervlogen tijden, zonder sociale wetten en andere. Een wereld van duiveluitdrijving en Rozenkruisers, van Ridders van Lucifer naar de orde Renove du Temple, de Orde van Sint-Jan van Jeruzalem, de Ridders van Malta, de Ridders van het Gulden Vlies en nog zovele andere.

André Van Bosbeke is psycholoog van opleiding. Hij raakte danig geboeid door deze geheime wereld en is verder gaan zoeken. Hierbij werd hij geholpen door "ridders" en "ex-ridders".

Bron: De Voorpost | 11 maart 1988

(*) Voor meer info, zie de zaak Kirschen & Co.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: Ridders van nu

Zoek naar OSMTJ (Stay-Behind) en OTS (Luc Jouret-Latinus).

Re: Boek: Ridders van nu

Ik heb het boek dubbel. Als er geïnteresseerden zijn hoor ik het graag.

Re: Boek: Ridders van nu

Ik zou graag het boek van je overnemen, Biggus! Hoe kan ik je benaderen?

Re: Boek: Ridders van nu

Het Boek "Ridders van Nu" op » archive.org/

Re: Boek: Ridders van nu

De zwarte baron de Bonvoisin wordt wel enkele keren vernoemd, maar verder denk ik niet dat we in dit boek antwoorden gaan vinden.

8

Re: Boek: Ridders van nu

Kun je toch niet menen? Dit boek is steengoed en zit boordevol essentiële info! Lees dit 3x minstens en het boek van David Teacher, en spreek dan pas met kennis over de Bende-dossiers.

AESP, PanEuropa, P2, SMOM, OSJM, IEPS, WACL, Bougerol, SAC, drugs & wapens, Ecoovie, WNP, ...

Re: Boek: Ridders van nu

Sorry dim, ik acht de mogelijkheid dat mijn verdachte uit Mol iets met de bende te maken heeft veel groter dan eender welke organisatie vernoemd in het boek, na 32 jaar onderzoek denk ik dat de verbanden tussen al die geheimzinnige instanties ondertussen reeds zijn uitgespit. Ik heb niet gezegd dat het een slecht boek is.

Re: Boek: Ridders van nu

Wel, zo goed zijn die netwerken nog niet bloot gelegd, zeker niet wat België betreft (met NATO en SHAPE op het grondgebied). Wat je verdachte uit Mol betreft, mijn mening; als hij niets met organisaties uit het lijstje van dim te maken heeft, kan je hem gewoon schrappen als verdachte. Want wat of wie beschermt hem? Tevens over WACL en SAC bijvoorbeeld is zeker nog niet alles gezegd, vooral in het kader van wat in België afspeelde. Stel je eens de vraag waar Latinus in feite allemaal mee bezig was, zelfs Libert is amper op de hoogte. Het schema dat Latinus een paar maand voor zijn dood gemaakt heeft, is niet zomaar een tekeningetje.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.