Re: Nr. 17

Wat die José betreft. Zou dus een loodgieter geweest zijn. Maar dit zou enkel een dekmantel geweest zijn voor zijn criminele activiteiten. Zijn vriendin/minnares heette Alberta, een grote blondine. Ze zou in het milieu van cabarets en peepshows vertoeven.

Het laatste dat deze persoon van José gehoord heeft is dat hij eind 2006 nog in leven was en in Brussel resideerde. Hij zou vroeger een caravan gehad hebben in Hotton ergens aan het water. Vooral de dubbele bodem (double fond) in zijn caravan zou interessant geweest zijn (waarschijnlijk werden daar interessante dingen bijgehouden).

Volgens de schrijver van dit forumbericht zou hij altijd in het misdaadmilieu gezeten hebben. Hij vertelt er wel bij dat het om een dief - overvaller gaat, en niet om een moordenaar. Alberta is op facebook terug te vinden, waarom heeft niemand van de onderzoekers haar ondervraagd zodat we desnoods José kunnen schrappen als verdachte.

Re: Nr. 17

Bonkoffsky in juni 1982:

https://i.imgur.com/meYWuw3.jpg

Re: Nr. 17

Flaporen en bril zijn perfekt (bijna). Doodse blik kan goed kloppen. Brede voorhoofd, en iets spitse neus, komen goed overeen. Ik zou zeggen dat deze beter matcht dan de Reus ...

Kumbaya, it never hurts to help !

Re: Nr. 17

misschien best eens nakijken voor men iets post. Robotfoto nummer 17 gaat over volgende dader:

De daders die Frans spraken worden beschreven als twee mannen van ongeveer veertig jaar oud. De eerste dader was 1,80 m groot, mager, zwarte haren, snor en droeg een muts (zie robotfoto).

Dus niet Bonkoffsky.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

45

Re: Nr. 17

Maar neem die beschrijvingen toch niet steeds zo letterlijk, het hangt er maar vanaf hoe de getuige de dader in een glimp zit (in een auto, rechtstaand, gebukt, ...). Hetzelfde voor de leeftijd, Bonkoffsky heeft niet de meest gave smoel, je geeft hem al rap een paar jaar extra.

Re: Nr. 17

Heel zeker dim. In die zin kan de dader van de robotfoto nummer 17 ook maar 1m70 zijn bijvoorbeeld. Het is maar dat de twee daders in Dinant al meer of 1m90 waren, als nummer 17 en de mededader ook die grote zouden hebben plus nummer 19, nummer 21 en een vermoedelijke dader in Temse - nummer 8 of nummer 9 (ook 1m90) - dan is dit een grote groep van reuzen, met steeds een andere persoonsbeschrijving.

Ik heb eerder de indruk dat sommige daders te groot ingeschat worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

47

Re: Nr. 17

De Fries wrote:

Flaporen en bril zijn perfekt (bijna). Doodse blik kan goed kloppen. Brede voorhoofd, en iets spitse neus, komen goed overeen. Ik zou zeggen dat deze beter matcht dan de Reus ...

Mij valt de bril op. Het is weliswaar een detail, maar als je kijkt naar het verbingsbruggetje (of hoe noemt dat juist?), dan zie je dat op foto bij Christiaaan Bonkoffsky, zich dat bovenaan de glazen bevindt, net zoals dat het geval is met de bril, voorzien op het hoofd van persoon in foto nummer 17.

Bij de robotfoto nr. 19 is dit in het midden van de glazen.

the end wrote:

Heel zeker dim. In die zin kan de dader van de robotfoto nummer 17 ook maar 1m70 zijn bijvoorbeeld. Het is maar dat de twee daders in Dinant al meer of 1m90 waren, als nummer 17 en de mededader ook die grote zouden hebben plus nummer 19, nummer 21 en een vermoedelijke dader in Temse - nummer 8 of nummer 9 (ook 1m90) - dan is dit een grote groep van reuzen, met steeds een andere persoonsbeschrijving.

Ik heb eerder de indruk dat sommige daders te groot ingeschat worden.

Zeker voor een kind; onderschat dat niet. Als kind van 10 jaar, vond ik mensen van 35 ook 'oud'. En wie groter dan één meter 60 was, vond ik ook groot ... Dat in combinatie met een niet te beschrijven angst ...

48

Re: Nr. 17

Bij de Groep Dyane/Rijkswacht moet men toch een zeer uitgebreide fiche met gegevens over deze persoon hebben: lengte, gewicht, vaardigheden, taalkennis, ... Men moet toch exact weten welke persoon voor welke opdracht in te zetten valt. Als ik verneem dat hij geen enkele vrees toonde bij schietoefeningen, invallen in gebouwen, ... dan zitten we al niet slecht. DNA is er ook nog te halen, weliswaar bij de naaste familie, maar hier kom je ook al verder mee.

49

Re: Nr. 17

Dubbele "brug" van de bril is toch kenmerkend voor de bril van Bouhouche als ik online foto's zie? Maar zijn we zeker dat dit niet gewoon een minder goede omschrijving is van foto nummer 19 (de reus en Bonkoffsky), wiens gezicht weliswaar spitser was.

50

Re: Nr. 17

Lijkt ook op Cocu.