111

Re: Robert Beijer

Robert ‘Bob’ Beijer woont al jaren in Thailand. Hij lijdt aan kanker en krijgt chemotherapie. Maar hij volgt de recente ontwikkelingen in de zaak van de Bende van Nijvel op de voet. Dat vertelde hij gisteren vanuit Thailand aan De Standaard.

‘Ik heb gelezen dat de broer van de overleden verdachte Chris Bonkoffsky zegt dat hij Madani Bouhouche en mezelf thuis bij Chris B. in Dendermonde heeft gezien. Wat Bouhouche betreft, kan ik dat uiteraard niet weten. Wat mezelf betreft, kan ik u met de hand op het hart zeggen dat ik Chris B. niet ken. Ik zou niet weten wie hij is. Ik ben nooit bij hem thuis geweest.’

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Robert Beijer

Wat is eigenlijk afkomst van familie Beijer ... lijkt me geen Belgische naam.

113

Re: Robert Beijer

Robert (“Bob”) Beijer is een Franstalige Brusselaar. Beijers moeder is afkomstig uit Duitstalig Oost-België en was secretaresse bij een Brusselse verzekeringsmaatschappij toen Robert geboren werd. Beijers biologische vader is niet bekend, zijn moeder huwde enkele jaren na de geboorte van haar zoon met een vishandelaar, die Robert adopteerde en aan wie hij zijn familienaam te danken heeft.

114

Re: Robert Beijer

Wat een bange ezel is Beijer toch. De meester spion zoals hij zichzelf ziet, kent blijkbaar niemand en weet van niets en nergens geweest. De foto's van Aalst en de zeldzame munitie die gevonden is op de oever in Ronquières na Aalst en ook bij Beijer, dat vergeet blijkbaar iedereen. Er is de nacht na Aalst wel degelijk spullen gevonden in op de oevers aan de zwaaikom, die merkwaardige sporen en connecties opleveren, heel belangrijk. Dat ze Beijer maar in Thailand gaan halen.

Sebastiaan wrote:

Een leuk weetje betreffende ARI (Agence Recherche Information), het detectivebureau van Robert Beijer, die een Joodse achtergrond heeft (voor wat het waard is, misschien slaat deze post nergens op).

Ari, Arieh of Aryeh betekent in het Hebreeuws 'leeuw', de koning van de beesten. De leeuw symboliseert een streber die klaar staat om een mitswa te vervullen. Mitswa is het Hebreeuwse woord voor gebod en wordt in het jodendom gebruikt om te verwijzen naar de wetten in de Thora of de uitwerking hiervan in de joodse wet. De leeuw van Juda is het symbool van het Joodse volk.

Het logo van ARI vind je in het tweede boek van Bouten op pag. 56. Is dat geen leeuwenkop bovenaan? Benieuwd of de Mossad dit logo kon appreciëren. En benieuwd welke mitswa ze aan hun leeuw gaven. Of misschien zitten we fout hier en betreft het een Russische leeuw volgens de laatste leugen. smile

En Beijer, hoe was het jaar '83 voor je?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

115

Re: Robert Beijer

Beijer en zijn Guru sprookje.

Beijers jeugd was problematisch verlopen. Zijn moeder was niet getrouwd met zijn natuurlijke vader. Later trouwde ze met een vishandelaar uit Schaarbeek, die hem adopteerde. De jongen haalde zijn humanioradiploma en ging naar de universiteit. Daar haakte hij snel af. Na dit avontuur noemde hij zich vrijdenker. Hij had even een baan bij Wagon-Lits als begeleider in de slaapwagons. Daarna schreef hij zich in bij de rijkswachtschool. Hij wilde officier worden, maar zakte voor het toelatingsexamen aan de Koninklijke Militaire School. In een niet gepreciseerde periode had hij zonder succes zijn kans gewaagd bij de Staatsveiligheid.

Het zal natuurlijk zijn dat zijn meester hem opdraagt om bij Wagon-Lits te werken en te zakken voor het officiers examen. Wat een ezel is die Beijer toch.

Nu de serieuze zaken, over de fotoreportage (en men moet daar echt eens goed over nadenken!). Meer hier » Forum

Wat hebben ze ermee gedaan:

Een bendespeurder die er in Charleroi de brui aan had gegeven, zei dat hij erg veel spijt had dat hij niet had doorgespeurd op die fotoreportage.

Tja ... Ze moeten hem gaan halen, nu er gezocht wordt naar manipulatie in het dossier kan men niet anders dan de rol van Beijer te onderzoeken. En de foto's!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Robert Beijer

Beijer is terug! » Nieuws

117

Re: Robert Beijer

Volgens mij is deze nooit weg geweest. Hypothese (ex) rijkswacht > Bouhouche & Beijer > Vanden Boeynants et al lijkt precies meer en meer vorm te krijgen.

118

Re: Robert Beijer

Is het boek dat Beijer geschreven heeft de moeite om in huis te halen?

119

Re: Robert Beijer

De Basis wrote:

Is het boek dat Beijer geschreven heeft de moeite om in huis te halen?

Nee, tenzij als ge slaapproblemen hebt.

120

Re: Robert Beijer

Dat boek is wat de titel zegt.