1

Topic: Mark Vander Meiren

Mark Vander Meiren was een lid van WNP en is de neef van Maurice Lammers (en dus ook familie van Eric 'het beest' Lammers). Begin oktober 1983 vroeg Maurice Lammers aan Vander Meiren om een nummerplaat te stelen voor een zwarte Golf GTI.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Mark Vander Meiren

Het kan zijn - en dit zeg ik onder voorbehoud - dat de V. hieronder deze Mark Vander Meiren is. Om dat zeker te kunnen weten, zouden we moeten weten of Vander Meiren in Anderlecht woonde.

K55 - MAI- CWB - 10.04.1990 - PV 23588/90 -19

In dit PV zijn diverse inlichtingen opgenomen waaruit blijkt dat Eric Lammers en V. (*uit Anderlecht) betrokken zouden zijn bij de overval op de Colruyt van Nijvel en bij de overval op Szymusik. Op dit onderzoeksspoor zal niet worden voortgegaan, zoals blijkt uit de verklaringen opgenomen in K56 - CWB - 11.05.1992 - PV 25198/92 34: V. heeft herhaaldelijk geweigerd te worden gehoord in verband met inlichtingen betreffende Eric Lammers en in verband met een Golf GTI die bij een overval zou zijn gebruikt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Mark Vander Meiren

Vandaag schreef een zekere 'cobra' op het tueries-forum de twee volgende berichten over Mark Vander Meiren. Heeft er iemand meer info?

cobra wrote:

"Mark Vander Meiren, fils de Jean Vander Meiren, neveu de Maurice Lammers, père de Eric Lammers,
famille connue: membre de WNP + Surêté

1.1982 le PD du 12 février 1982 double meutre Anderlecht: ont été identiés par une patrouille de la police d'Anderlecht: Eric Lammers, Mark Vander Meiren Marcel Barbier. 2 personnes ont essayé d'empêcher le travail de la police: Christian Smets et VanDoorselaere Surête d'Etat.
résultat: 2 pesonnes ont été poursuivi (Barbier: condamné, Lammers: acquité (suite à son bruit suspect lors de la procédure devant la Court) et avouer après être co-auteur du meutre (après la prescription). La présence de Mark Vander Meiren (membre WNP +...) ???? pas de recherche

2. avait été interpellé dans le cadre d'un vol d'une plaque d'immatriculation mais c'est tout.

3. probablement un lien avec l'attaque Colruyt Nivelles et autre fait avec Lammers,Eric....????

4. 1988 suite indic sérieux (venait de la famille Vander Meiren) connaissant à l'époque (en 1988 c'était encore un sécret la relation familiale entre Vander Meiren et Lammers) avait été témoins des discusions brulantes 1987-début 1988: des révélations mulitples ( la punision du traitre Latinus, les participations de la bande en autre quand il y avait 2 bandes à Overijse (selon l'indic un des deux était présent) et Braine l'Alleud etc.ect.
Résultat: magistrat avisé. Cellule avisé. Contrairement à ce que l'avis du magistrat ( ce sont des révélations importantes et crédible), aucune nouvelle de la part de la cellule nous est parvenue et selon des sources aucune intervention suite à ces révélations n'a été prise.

Pourqoi les enquêteurs n'ont jamais établi une recherche ??? je sais depuis plus que 30 ans que toutes les cellules sont contaminées. QUi? ce n'est pas à moi de faire leur travail et personnelement c'est assez.

Donc chaque info de fa famille Vander Meiren adresse exacte ni connue (Anderlecht, Etterbeek) chaque élèment n'importe qoui, les identités , des photos récents ou de 1983-1987 et une chose importante: un des auteurs à Overijse ( il a quelque trace, un des tueurs était gaucher ( tirait gauche!!) pourraient m'aider parce que il faut un miracle si la Justice découvre les auteurs.

Donc: auteur présumé des faits: MARK VANDER MEIREN, Neveu de la famille Lammers"

cobra wrote:

"D'ici la semaine prochaine j'aurais tout concerant la famille VANDER MEIREN. Il me faut une photo.
Je pense que je l'ai vu pendant le proces de WNP (moustacheux? )

Après des années de mensonges des menaces, des intimitations (enfin on devient immune) des PV (faux et usage de faux= MO contre les dénonciateurs) j'ai encore un compte à régler avec des gens qui en 1988 ont procédé à un "raid" sur mon domicile pour effrayer mes proches pendant j'étais "retenu" à Bxl.
Je ne l'oublie jamais et le jour de gloire pour ces cons est venu.

Tout ce que je sais de VANDER MEIREN,Mark qui'l est membre de WNP (grâce à Lammers) qui d'après certaines sources aurait été avec Lammers à l' ecole royale militaire (je n'ai aucune preuve pour le moment) qui avait été récruté par Smets (pour les partouses et autres faits divers) mais que leur relation avait changé après le dernier raid à Alost parce que les membres de WNP se livraient à des orgies (y compris les pères parait-il) avec des jeunes d'orgine marocaines? mais à leur insu filmé par un membre de la cellule sécrété de Smets.

En formulant de réserve mais j'ai jusqu'à ce jour une doutte contre certains magistrats dont un est décédé.
Je pense de connaître le sécret de Raes dont Kausse a fait illusion.( selon lui un élément de la vie privée) . Pour vour donner un exemple: il fallait dix ans et un transfer vers Anvers pour faire arrêter et ensuite condamner un haut membre de la Surêté. Donc ce n'est pas facile.

Encore un info: des rumeurs dans le couloir. Dos Pinon= 5 copies (Où sont cachées les 4 autres???

Bron » tueriesdubrabant.winnerbb.com

4

Re: Mark Vander Meiren

Via mail was me ook informatie doorgestuurd over Jean Vander Meiren, hij was de vader van Mark Vander Meiren:

"Zoek ene Jean Vander Meiren, gespot tijdens de executie in 1982 samen met Eric Lammers en Marcel Barbier (verslag tussenkomst politie Anderlecht). Einde 1987 begin 1988 wordt deze naam door een informant genoemd als zijnde één van de mogelijke betrokkene bij de aanslagen van de Bende van Nijvel. Vandermeeren,Jean is de neef van Eric Lammers (info gekend door de Delta Cel maar nooit vernoemd. Recent werd mij gemeld dat Vander Meiren, Jean zou ingelijfd zijn geweest bij de Staatsveiligheid zonder verdere info."

En:

Feiten: vinden een vrouw in benarde toestand, doodsbang, paranoia, vooraan in de 20. Na enige tijd win ik het vertrouwen en verklaart deze dat zij door haar vriend op straat is gesmeten na de zoveelste ruzie. Dus op het eerste zicht een familieruzie, niks voor mij maar de sociale dienst. En dan noemt zij de naam van Jean en Mark Vander Meiren, gewelddadig karakter van deze laatste en vooral tijdens zijn kwade buien spreekt hij voortdurend over zijn heldendaden alom gekend in België. Tijdens gesprekken tussen Jean en Mark hoort zij flarden over de Bende van Nijvel, de wraakneming op de verrader 'Latinus' en vooral over 2 raids die men had moeten uitvoeren op eenzelfde dag ingevolge onverwachte hindernis. Hoort over hun medewerking aan die raids samen met Lammers. Kort en bondig, kort voordat zij werd buitengesmeten heeft men nog geroepen dat men haar nooit zou geloven dat zij beschermd waren door de Surêté, dat indien ze zou praten men haar zou vinden en hetzelfde zou overkomen dan al die anderen ...

Alles wordt netjes doorgegeven naar het parket van Brussel waar de magistraat na kennis versteld stond over het feit dat toen (maart 1988) de familieband niet gekend was door het publiek maar een uiterst geheim element was van het onderzoek. Hij ging de cel verwittigen en zou later gecontacteerd worden. Moest ondertussen de vertrouwensband verscherpen en meer gegevens bekomen van deze persoon die anoniem wenste te blijven (je zou voor minder).

Om de feiten kort te maken; het spoor stopte abrupt einde april-begin mei 1988 door een onvoorziene gebeurtenis. Nooit contact gehad met de cel. Omstreeks 1998 werd contact opgenomen (na 10 jaar) met de cel toen de zaak in instructie was van onderzoeksrechter Lambert in Mons (zou nu procureur des Konings zijn in Charleroi). Twee speurders kwamen luisteren en namen nota. Tot op heden niets van gehoord. Wat gebeurde er met het verslag? Werd gewoonweg niet geloofd of werd een verslag opgesteld? Zeer belangrijk: 1. er is een verslag of een nota van het onderhoud? Wat gebeurde er mee? 2. Niks terug te vinden? Moedwillig of niet. Schijnt nogal vreemd wanneer een hoge magistraat wel overtuigd is en deze niet.

Begonnen met een parallel discreet onderzoek. Wat blijkt, het spoor van Mark Vander Meiren en Jean Vander Meiren werd nier verder onderzocht. M.A.W bewust (?) doodgezwegen.

Nog steeds twijfelen wij niet aan het feit dat beide op de hoogte waren van de gepleegde feiten dat ofwel Jean ofwel Mark ofwel beiden hebben deelgenomen aan één of meer raids (van Overijse zijn we quasie zeker) gezien de info vooral over de 2 benden tijdens de raid op Overijse en Eigenbrakel ook door de speurders als zeer vermoedelijk werd aangenomen.

De sleutel ligt bij de familie Vander Meiren (wat deed Jean daar in Anderlecht). En ter info, laatst gekende adres in 1988 was in Anderlecht waar hij deze vrouw het huis buiten smeet. De vrouw heeft een lange tijd samen geleefd met Vander Meiren. Leeft ze of niet? Dat zal de toekomst uitwijzen.

Andere Feiten: hebben de gebroeders Hilger gekend, dossier Pinon (méér dan 1 kopij in de handel), dossier Mathot (mannequin affaire), dossier VDB (Maud Sarr) en nog veel meer van die stinkende dossiers. Het beleid in de jaren 1980 was er eentje om in te kaderen: kennis maakt macht en vooral misbruiken voor eigen promotie. Dat was toen de geldende regel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

5

Re: Mark Vander Meiren

Ben wrote:

en vooral over 2 raids die men had moeten uitvoeren op eenzelfde dag ingevolge onverwachte hindernis.

En wat als bv. het "droppen" van Finné om welke reden dan ook mislukte in Braine en men dan maar Overijse deed? Puur hypothetisch natuurlijk maar voor mij is de zaak voor Finné nog steeds te flagrant om louter toeval te zijn (bovenop de getuigenis over zijn reeds-dood-zijn en het vreemde positioneren van zijn wagen).

6

Re: Mark Vander Meiren

Dat is helemaal niet onmogelijk. Ook is het mogelijk dat twee bendes aan het werk waren, een op het front en een tweede als back-up voor het geval er bij de eerste overval iets misliep. Ik blijf de tijd tussen het einde van de eerste overval en het begin van de tweede erg kort vinden en het aantal verdachten nogal groot.

Ik verwijs ook naar bepaalde uitspraken van Basjrami, in verband met het schieten op kinderen. Eigenbrakel en Overijse lijken me alvast een echte mix geweest tussen (cf. de uitspraak van Hugo Coveliers in de recente Humo) rijkswachters, extreemrechtse lieden en enkele criminelen. Alles overkoepeld door een organisatie met hoge rijkswachters, militairen, politici en bedrijfsleiders. Ik moet dat nog verder bestuderen, maar de lijst van liquidaties zou verhelderend kunnen zijn, vooral wat die laatste groep betreft.

Re: Mark Vander Meiren

dim wrote:

En wat als bv. het "droppen" van Finné om welke reden dan ook mislukte in Braine en men dan maar Overijse deed? Puur hypothetisch natuurlijk maar voor mij is de zaak voor Finné nog steeds te flagrant om louter toeval te zijn (bovenop de getuigenis over zijn reeds-dood-zijn en het vreemde positioneren van zijn wagen).

Volgens die redenering zou het dan initieel de bedoeling geweest zijn om Finné in Eigenbrakel te dumpen. Had dat niet bijzonder verdacht geweest? In Overijse had hij op zijn minst nog iets te zoeken aangezien hij daar zijn krant kocht.

Persoonlijk vind ik de theorie van een lijk dat na de feiten gedumpt wordt of dat Finné naar daar gelokt werd iets te onwaarschijnlijk om hard in te geloven. Het is bijzonder moeilijk te organiseren en werd ook nooit door een getuige opgemerkt. Er doen weliswaar wilde verhalen de ronde over de positionering van het lichaam en de auto, maar daar kunnen ook gewoon zeer logische verklaringen voor zijn, waar we nu het fijne niet van weten. Desondanks sluit ik een link tussen Finné en de daders niet uit, hij maakte nu eenmaal deel uit van bepaalde milieus.

8

Re: Mark Vander Meiren

Hou er ook rekening mee dat Mr. Finné weet had dat er iets stond te gebeuren en dat hij meestal gewapend rondliep. Ik geloof dat je een gezond wantrouwige en gewapende persoon niet zomaar kan verschalken. Het verbaasd me dat Finné uitgerekend de boekenwinkel naast de Delhaize uitkoos voor zijn dagelijkse krantenstop! Het gedeelte van de parking annex waar de krantenwinkel gelegen is, is een muizenval voor zowel het slachtoffer als de dader. Als hij daar vermoord is, moet hij het eerste slachtoffer geweest zijn.

9

Re: Mark Vander Meiren

Er was toch een getuige die verklaarde "die auto stond daar niet". Er was de getuigenis van de Engelse dame die verklaarde dat het lijk van Finné abnormaal van kleur was, alsof hij reeds langer dood was.

Re: Mark Vander Meiren

Michel Libert over Marc Vander Meiren en Michel De Bondt:

Marc Vander Meiren ... pour autant que l'on désigne la même personne ... a été au sein du WNP, candidat officier (Junker), recruté par parrainage par Eric Lammers, en même temps que Michel De Bondt (lui aussi, Junker).

Je me souviens de Marc Vander Meiren comme un gars très volontaire, amitieux, sincère, sportif et sérieux dans tous ses engagements mais peu versé dans les matières intellectuelles.

Michel de Bondt (même profil mais beaucoup plus ouvert intellectuellement) et lui-même étaient inséparables.

Hormis quelques cours d'introduction Junker, un entrainement particulièrement "hard" suivi au BIKBA (procuré par Jean-Francis Calmette) et un entrainement de plongée de combat en apnée dans un couloir réservé à la piscine de Woluwe Saint-Lambert, je ne les ai pas connu fort intimement.

Il était prévu qu'ils devraient tous deux être versés dans un monitorat avec d'autres membres d'une autre chaîne de parrainage afin d'encadrer et suffire à l'entrainement de combat les meilleures recrues de la levée néérlando-flamande, qui devait incorporer nos rangs. C'est à ce moment là, entre-autre, que la chaîne WNP a été sacrifiée par Paul Latinus, Karl de Lombaerde et Guido Delvaux ... avec l'aval certain de Bernard Mercier (certitude personnelle).

Ils ont, tous deux, à l'époque, ouvert un Club de nuit situé à la petite rue de la Violette (si mes souvenirs ne me trahissent pas). Je les ai présenté à Joseph Kausse et Bernard Estievenart afin de pouvoir éventuellement user de ce club et leur permettre d'utiliser à leur demande cet environnement particulier à des fins qui les intéresseraient. Je ne me souviens pas de la suite réservée à ce projet.

Bron: forum tueries | 23 december 2017