Re: Albert Farcy

Deze man leeft boven de wet, en komt ook nooit ter sprake in de media.

Vreemd toch...

52

Re: Albert Farcy

De beste criminelen zijn diegene die we niet kennen, en komen zodoende zelden ter sprake in de media ...

53

Re: Albert Farcy

Als je in de media hoort of leest dat de politie ergens te lande een hoeveelheid drugs (of andere zaken) in beslag heeft genomen, kan je er zeker van zijn dat ergens een Godfather een tip heeft gegeven om een concurent uit de handel te nemen! Kleine dealers worden ook al eens te grabbel gegooid om de schrik erin te houden. Politie mag de pluim op de hoed steken en de weg is opgekuist voor de Godfather! Een spel van nemen en geven en ... iedereen happy!

Re: Albert Farcy

Date de l'arrestation de Farcy autour du 19 janvier 1984. Of enkel voorwaardelijk? Tot wanneer vastgezeten?

Iemand meer info over zijn arrestatie in 1984 ... Daarom de pauze? Zijn luitenant Castris zou Louvaert de fatale overdosis hebben gegeven (kan iemand dat nog terugvinden?). Louvaert was in die tijd te loslippig over zijn avonturen met Lekeu. De namen van zijn broers? Edmond en ... Is Patrick ook een broer van hem? Lijkt op hem en staat nog in de vriendenlijst van het facebook-profiel van de overleden Jean-Paul Dumont.

Re: Albert Farcy

club_le-happy-few wrote:

Moorden waren in die tijd blijkbaar te koop, als ook iemand schrik aanjagen. Een kennis van me heeft destijds (tussen '76 en '83) ook aanbod gekregen van 'vreemde' collega + uitnodiging aan Brusselse chique nachtleven deel te nemen: gratis chique restaurants bezoeken, gratis boetieks, ... Alles gratis!

Voor de volledigheid: ze hebben aanbod afgewezen. Ze krijgen nog steeds rillingen als ze aan de persoon terugdenken.

Deze persoon noemde zichzelf C. maar niemand geloofde dat het zijn echte naam was (kwam nergens in voor). De geruchten waren dat hij bordelen bezat in Rue d'Aerschot en vandaar uit veel connecties had met boven- en onderwereld. Als ze met iemand problemen hadden kon hij dat oplossen.

En ze konden ook mee naar alle chique etablissementen waar hij niet moest betalen! En overdag simpele 'fabrieksarbeider' spelen onder 'onbestaande naam'?

56

Re: Albert Farcy

Ahuum Farcy (als je hem vindt) kun je hem wel eens aan de leugendetector leggen maar had imperium opgebouwd in kunstdiefstal en drugshandel. Niet direct geloofwaardig dat hij alles op het spel zou zetten om cowboyke te gaan spelen met supermarkten en bordelen. Andere prioriteiten.

Re: Albert Farcy

Wie heeft hem de koning van de drugshandel gemaakt, denk je? In ruil voor verklikken concurrenten mocht hij zijn ding doen. Werkte voor BIC, DEA, NBD, ... drugs for weapons. Bordelen en prostitutie zeker wel via Castris vanwaar link met Hage Maroun.

Stond dicht bij Beijer, Cammerman, Otten, Amory, Bouhouche, François, Goffinon. Rijkswacht heeft hem helpen ontsnappen in Nederlandse gevangenis. Vandeuren en Louvaert deden vuil werk voor hem ... en beiden vermoord.

58

Re: Albert Farcy

Kan ik je zeker in volgen maar mij gaat het hier om de gewapende overvallen op den Delhaize. Gaat hij (meermaals) een bende aansturen met alle risico’s vandien om de rue d’Aerschot? Dan is het toch veel plausibeler dat hij de bazen van den Delhaize laat rippen en case closed?

Re: Albert Farcy

Het vuile werk was altijd voor de anderen. De bendes, de rijkswachters die bij hem in het krijt stonden. Hij kan weinig ten laste gelegd worden denk ik wegens gebrek aan bewijs en niemand die wil getuigen. Delhaize bazen rippen lijkt me gevaarlijker dan 'willekeurige overval'. Rue d'Aerschot was goudmijn. Grote opkuis noordwijk na dood Vanden Boeynants & friends?

Kunst en drugs lijkt me net interessante combinatie. Bij het verhaal van Jozef Vienne moet ik altijd aan Le Corniaud denken. In die film gebruikt men ook het scheldwoord 'andouille', ook gebruikt door overvaller in Braine of Overijse. Volgens mij waren ze fan van misdaadfilms en stereo-installaties.

Ook Lison komt uit antiekwereld. Idem De Staerke en Van Esbroeck. Is Otten broer van tv-kunstschatter Daniël (Franstalige schatten op zolder)?

Vanaf '87 einde drugs for weapons. Einde ARI. Vertrek Farcy ... is men toen ook niet geleidelijk aan opkuis noordwijk begonnen?

60

Re: Albert Farcy

Antiek +  drugs + wapens + ... prostitutiebeheer. Kon de organisatie Farcy dat allemaal aan? Heb jij al een idee of een gerucht opgevangen of de CWB hier al serieus heeft op doorgezocht? Zo niet vrees ik dat de meest significante liaisons al lang doorgeknipt zullen zijn. Hoewel we enkel kunnen wachten tot er is iemand ‘praat’, is het goed dat je Farcy in de aandacht houdt.