Re: Getuigenis Bos van Aa

Je had inderdaad natuurlijk ook crapulekes die er sport van maakten om mensen schrik aan te jagen door zich voor te doen als bende. Met Golf met piepende banden op warenhuisparkings oprijden, maar ook jagers die niet graag pottenkijkers hebben in bossen, natuurgebieden, ...

32

Re: Getuigenis Bos van Aa

Je wil niet zeggen om welke WNP'er het gaat, Merovinger, Libert?

Clever Trevor: je opmerkingen zijn zeker terecht. Ik denk dat ze tal van steken hebben laten vallen, gedurende al die jaren, in de veronderstelling dat dit de Bende is. Maar het was ook de Bende, ze konden zich meer permitteren.

33

Re: Getuigenis Bos van Aa

CleverTrevor wrote:

Akkoord, dat dit verhaal al in november 85 verscheen, is me ontgaan, maar de getuige heeft het niet over de mannen in het Osbroekpark, maar schrijft in zijn brief dat een van de daders van de overval een snor droeg. Dat is niet hetzelfde. Zelfs al is het voorval in het Osbroekpark verdacht, we weten niet zeker of er een link was met de bende.

Misschien een afleidingsmaneuver om de speurtocht naar de echte daders te bemoeilijken? Het "Bos van Aa" ligt een heel stuk noordelijker van Brussel dan hun andere vluchtwegen en comfortzones!

Re: Getuigenis Bos van Aa

Man met snor Salesse, trainde er met o.a. Philippe De Staerke ... Pilarski.

Re: Getuigenis Bos van Aa

Charly wrote:

Je wil niet zeggen om welke WNP'er het gaat, Merovinger, Libert?

Neen niet Libert.

CleverTrevor wrote:

Het is verleidelijk om alle verdachte incidenten uit die periode aan de bende te koppelen, zeker als het om trio's gaat en er een lange kerel tussen zit, maar wapenmaniakken die in bossen trainen zijn wel van alle tijden.

Inderdaad, volledig mee eens. Het blijven getuigenissen van randgebeurtenissen en niet van de bendefeiten zelf. Wel blijken er toch een aantal gelijkenissen (beschrijvingen) te zijn tussen deze randgebeurtenissen. En dan kan men zich toch wel de vraag beginnen stellen of het niet telkens om dezelfde mannen gaat.

36

Re: Getuigenis Bos van Aa

Merovinger wrote:

Neen niet Libert.

Christian Elnikoff?

Re: Getuigenis Bos van Aa

Ben wrote:

Ontmoeting met de ongemaskerde daders van de slachtpartij in de Delhaize-winkel te Aalst, op 9 november 1985, of het Nine-Eleven van Aalst. Getuigenis van een maand en vier dagen later, op 12 december 1985.

Charly wrote:

Mijnheer lijkt te spreken over een weekend (wanneer de machines niet werken) in december; namelijk een zondag ("zonder") 12 december 1985. Maar 12 december 1985 was een donderdag. Dit is belangrijk om weten omdat als de bende opnieuw op een zondag trainde dit kan wijzen op het gegeven dat de leden in de week een beroep uit oefenden en slechts in de weekends tijd hadden. Als het effectief een donderdag is, kan het wijzen op het feit dat de leden full time gangster waren en alleen van hun buit konden leven. Als men op een zondag oefende, zal het waarschijnlijk niet de bedoeling geweest zijn op een maandag een overval te plegen, maar als men op een donderdag oefende kan het de bedoeling geweest zijn om dat weekend een overval te plegen. Merovinger, die zoveel kranten uitgepluisd heeft, heeft misschien weet van een overval dat weekend?

Van een overval dat weekend heb ik geen weet, wel werd er twee dagen voordien, op 10 december 1985, een in stukken gesneden Golf gevonden langs de Zenne in Weerde, dat ligt op een boogscheut van het Bos van Aa (12 minuten met de auto).

Alarm rond stuk gesneden Golf

Aan de Zenne, in Weerde, is dinsdagnamiddag [10 december 1985] een Volkswagen Golf ontdekt die in stukken was gesneden. Onmiddellijk trad het volledige politieapparaat in werking. De brokstukken van de wagen werden naar de Rijkswacht van Vilvoorde overgebracht voor nader onderzoek.

Over de wagen zelf en over het hoe en waarom van de zaak, wilde men bij de Rijkswacht niets kwijt. Wel raakte bekend dat zelfs de Rijkswachttop ter plaatse kwam. Allicht zal ook hier weer naar een mogelijke link met de Bende van Nijvel worden gezocht.

Bron: Het Laatste Nieuws | 11 december 1985

Re: Getuigenis Bos van Aa

Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn maar ik raak steeds meer overtuigd van het WNP spoor.

39

Re: Getuigenis Bos van Aa

Ben wrote:

Een nieuw feit, door mij gezien, eind juni 2016

plots gaat er een rilling door mij heen: daar tussenin komt de vluchtauto van de Bende van Nijvel als oldtimer voorbij! Het is dus een oude Amerikaanse grote wagen, met een grote platte motorkap en achteraan ook een grote platte koffer, en de kleur van deze wagen is dezelfde van hun vluchtwagen op 12 december in Bos van Aa, nl. zeemgroen, of emeraldgroen. Ik kon geen nummerplaat zien.

Kan deze getuige gevraagd worden om eens de verschillende modellen Dodge Coronet [» en.wikipedia.org] te bekijken en de foto's van Patrick Pilarski? Ik heb hier ergens gelezen dat Pilarski reed met zo'n Dodge Coronet, ik vind het niet terug.

40

Re: Getuigenis Bos van Aa

Ik ken deze man, ik twijfel niet aan wat hij gezien heeft vroeger. Maar het verhaal van 2016 kan ik moeilijk als waarheid geloven. Een auto die plots terug in Aalst rond rijdt? Dit is ook de reden dat speurders afhaakten met zijn getuigenissen te onderzoeken.

Er bestaan foto’s van een oude ijskast die daar gedumpt is, deze was doorzeeft met kogelgaten. Er is daar iets gebeurd maar ik vermoed dat we de details nooit gaan kennen. Ik heb in heel lange tijd van de Cel niets meer vernomen. Na hun getrompetter is er stilte. Als men terug wacht tot november voor iets te communiceren is dit alleen een teken van een groots toneel.