31

Re: Mirko Tavra

Reneke, ik weet niet je bent, maar je klinkt aanmatigend. Als ik zeg dat de naam circuleert, bedoel ik niet dat dit op een van de forums gebeurt.

32

Re: Mirko Tavra

Aubanel, nog niet zo lang geleden was P.V. nog de killer voor jou. Misschien ga je uit van 2 killers, wat best een valabele theorie is, daar bij sommige overvallen schijnbaar geen "oude" was. Kan je zeggen of Mirko en Patrick met elkaar verbonden zijn? Mirko doet me trouwens ook denken aan robotfoto G9 uit 1986.

33

Re: Mirko Tavra

He wacht, ik heb het helemaal mis, Mario Ferro ipv Mirko.

34

Re: Mirko Tavra

Charly, ik denk dat er zelfs meer personen zijn die als killer hebben gefungeerd. Maar van V. heb ik nooit gezegd dat hij de killer zou zijn, wel dat hij als dusdanig in 1997 herkend werd door Djuroski jr. Ik ga ervan uit dat er door de organisatoren van de overvallen een spel met gelijkenissen is gespeeld (bijvoorbeeld Libert/Delperdange/Bonkoffsky). De vraag blijft wie uit de gedesavoueerde, verwijderde en gechanteerde leden van de Diane-groep tot daden is overgegaan. En op die vraag hoorde ik al verschillende keren de naam van Mirko Tavra. Ik heb trouwens twee foto's van hem die corresponderen met de latere robotfoto's van de killer. Of V. en Tavra elkaar kenden, weet ik eerlijk gezegd niet.

35

Re: Mirko Tavra

Niks aanmatigend, Aubanel. Ik wilde vermijden dat mijn vraag over het  hoofd werd gezien en ik wilde het antwoord uit jouw klavier horen. Sorry voor het misverstand.

Re: Mirko Tavra

Ik meen dat Hilde Geens zich in een interview liet ontvallen dat er lange tijd een Joegoslaaf verdacht werd van lid van de bende te zijn. Op de robotfoto lijkt de killer me ook eerder een Slavisch type.

Denkt u dat de namen van de Bende-leden in het dossier staan, zoals onder anderen Jef Vermassen beweert.

Geens: “Ja. De oplossing en de namen zitten al jaren in het dossier: Bouhouche, Beijer, de clan rond De Staerke, een Joegoslaaf enzovoort. In de loop der tijd is tenslotte toch een tiental mensen in beschuldiging gesteld, omdat er serieuze aanwijzingen waren voor hun betrokkenheid.”

Bron: interview Knack

Re: Mirko Tavra

Django68 wrote:

Ik meen dat Hilde Geens zich in een interview liet ontvallen dat er lange tijd een Joegoslaaf verdacht werd van lid van de bende te zijn.

Die Joegoslaaf is Marinko Radujkov. Hij werd officieel in verdenking gesteld voor een aantal Bendefeiten maar werd in 1997 definitief vrijgepleit als verdachte.

38

Re: Mirko Tavra

Iets wat me opviel in de foto die Aubanel recent postte van Mirko Tavra:

https://i.postimg.cc/6pTn8GQx/Tavra-1.png

Waarschijnlijk is dit gewoon een fotographisch effect, maar het lijkt alsof tussen die vettige haren een donkere plek te zien is op de huid in de nek, mogelijk een wijnvlek/moedervlek. Heeft er iemand betere foto's van Tavra?

De originele post met de foto staat hier » Forum

39

Re: Mirko Tavra

Deze foto zit vol met JPEG compressie-artefacten op dat detailniveau. Dat zie je ook rond het hoofd van de zwarte barman achterin, op het hemd van Tavra en aan zijn oorring bijvoorbeeld. Tenzij iemand het analoge origineel (op film) heeft of een JPEG van betere compressiekwaliteit of een originele RAW formaat, kunnen we hieruit niet veel concluderen. Maar het is wel goed opgemerkt en er bestaat een heel kleine kans.

Ik kan me wel voorstellen dat speurders wel meerdere en betere foto's zullen hebben? Ook dat Tavra toen niet alleen op de wereld leefde dus ook kennissen heeft die één en ander kunnen beamen of tegenspreken.

Trouwens, een valse maar gekende wijnvlek tekenen voor een overval kan ook dienen om onschuldigen te compromitteren. Je moet à charge en à décharge denken.

40

Re: Mirko Tavra

https://i.imgur.com/nOEtpBY.jpg