141

Re: Jean Bultot

Na de arrestatie van Bultot was daar een huiszoeking. Wat was de naam van de man die zich legimenteerde als iemand van de Staatsveiligheid? Wat zat er in de aktentas en waar is ze naartoe? Wat was het vervolg van dit voorval?

142

Re: Jean Bultot

Is dit spoor ooit al onderzocht? Liet Bultot de moordenaars niet los op de bewuste avonden? Hij was het die schijnovervallen wou organiseren. De moordenaars hadden op die manier een perfect alibi: ze zaten in de cel!

Re: Jean Bultot

Stel dat men het lichaam van Finné moest dumpen. Bultot hoort in gevangenis van overval op Delhaize en hij laat zijn mannetjes tegelijkertijd opdagen en er bloedbad van maken + 2de team voor andere overval. Daders met ongeveer zelfde postuur en wapens. De gewone overvallers die gewoon geld op het oog hadden weten dat ze geflikt zijn ... maar wie gaat hen geloven als rijkswachters en staatsveiligheid meespelen.

Hierdoor worden ze gechanteerd om Aalst ook nog te doen... om één of andere reden hebben ze door dat Bultot deze info heeft doorgegeven en laten ze na de overval in het bos verwijzingen in het bos achter.

Zijn er criminelen die eerst in de instelling gezeten hebben in Wauthier-Braine ttv Bultot en hem nadien terug zijn tegengekomen in gevangenis?

144

Re: Jean Bultot

Op het Franstalige forum staat dat Jean Bultot terug naar België is gekomen om na overleg met zijn advocaat bepaalde onthullingen te doen. Als spijtoptant?

Re: Jean Bultot

Is hier al meer over geweten? Waar kan dit verder gevolgd worden? Spijtoptant? Dit is te volgen toch?

Re: Jean Bultot

Die gaat zeker ook aan zijn biografie beginnen.

Re: Jean Bultot

Django68 wrote:

Op het Franstalige forum staat dat Jean Bultot terug naar België is gekomen om na overleg met zijn advocaat bepaalde onthullingen te doen. Als spijtoptant?

Zijn hier reeds evoluties rond?

148

Re: Jean Bultot

Wel ik ben ook benieuwd, het feit dat dit nu pas zou gebeuren na de goedkeuring van een wet laatstleden is veel betekenend. En dat hij dan vooral eens begint met de "waarheid" te vertellen. In functie van zijn uitspraak over Nederlanders mag hij eens duidelijkheid scheppen over de wapenhandel tussen hem en Mendez en Colombia! Ook onderstaand is anders dan wat hij verteld, of correct te zijn wat hij niet vertelt.

Ben wrote:
Merovinger wrote:

Hoewel ik denk dat het verhaal van het gesprek tussen Antoine Delsaut en Jean Bultot een vals spoor is, zegt Bultot ook nu dus in het interview van 5 april 2013 dat hij meer weet maar niet gaat praten uit vrees voor zijn leven - net wat hij al op 10 november 1985 tegen Antoine Delsaut zou gezegd hebben.

Bultot over Delsaut:

Bouten: Zegt de naam Antoine Delsaut jou iets?

Bultot: "Ce mec, bien sur. Zijn zoon Paul werkte als bibliothecaris in de gevangenis van Sint-Gillis. Antoine was een militant van onze partij Forces Nouvelles. Un vieux type, mais c’etait un copain van mijn schietclub. Hij vroeg me eens om vijf videoafstandsbedieningen te leveren. Het was de periode dat ik met Van Esbroeck over enkele tientallen exemplaren beschikte. Antoine kon ze bezigen in zijn appartementen in Spanje. Hij betaalde cash. Begin november 1985 vroeg ik hem of hij me een paar mitrailleurs kon verkopen. Bij voorkeur uzi, Ingram of Beretta. Ik had ze nodig voor Daniel Gilson, de adjunct van Dossogne, die een bestelling moest honoreren aan een militant van de extreem rechtse Italiaanse MSI. Delsaut bezat een grote wapenvoorraad maar tot mijn verbazing kon hij niets leveren."

Bron: De Bende van Nijvel | Guy Bouten

Om bovenstaande juist te krijgen met er nog een stuk over Baugniet bij, juist over Baugniet wordt Bultot heel erg zenuwachtig en dit stuk over Baugniet verzwijgt hij. Wat Van Esbroeck vertelt over Bultot is ook heel interessant, vooral het stuk van kampen in Zuid-Amerika. Zoals Mero lang geleden terecht opmerkt; er klopt iets niet i.v.m. Delsaut en Bultot dit is waar, Baugniet is de missing link!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

149

Re: Jean Bultot

Nederlanders: Henk Romy, Bernhard, .. denk ook aan Latinus/Jandrain/Nederland. Maar Baugniet is eveneens interessant.

150

Re: Jean Bultot

Afstandsbedieningen werden toch ergens gevonden?