21

Re: Claude Leroy

Speelde twee dossiers door aan de onderwereld: dossier Vanderborght (met link naar Aalst) en dossier Bercail.

» www.scribd.com

Re: Claude Leroy

Claude Leroy vluchtte samen met Jean Bultot, Claudine Falkenburg en Francis Dossogne (Front de la Jeunesse) naar Paraguay.

Jean Bultot was er niet alleen.

https://tmpfiles.org/dl/134567/leroystromaninmiljardenfraude-gazetvanantwerpen-17mei1996.jpg

Het gerecht heeft ook nooit onderzocht wie er elke maand een aanzienlijke som vanuit België op de rekening van Jean Bultot in Paraguay stortte.

Waarom zou je de moeite doen om geld te roven van je slachtoffers of uit de supermarkten?  Daar ging het absoluut niet om. Idioten die de overvallen van de Bende linken aan kruimeldieven uit Frankrijk of Elsene!

Re: Claude Leroy

Oh, hier zijn genoeg believers in toeval, net zoals bij het gerecht. Dit nog even in herinnering brengen...

Onderzoek wees uit dat daags na de moord op 'Tonio' Mendez er een geheime ontmoeting heeft plaatsgevonden in bioscoop ‘El Dorado’ tussen Jean Bultot, Dominique Mersch en Madani Bouhouche, althans volgens een getuige. Zelf zei Titise of Madani Bouhouche dus hier letterlijk over op het proces 'Beijer-Bouhouche': "Ik kende hem van in de schietclub.  Maar ik heb gedaan alsof ik hem niet zag, omdat hij daar niet met zijn vrouw was."

Dat laatste dat klopt. Dominique Mersch was - toen nog - de vrouw van Claude Leroy.

Re: Claude Leroy

https://justitia-veritas.be/wp-content/uploads/2019/03/1995VA2508b.jpg

25

Re: Claude Leroy

Substituut Leroy in Paraguay

Een persoon die beweerde Claude Leroy, ex-substituut bij het parket te Brussel te zijn, heeft zondagavond het persbureau Belga getelefoneerd met een reactie op de berichtgeving als zou hij naar Paraguay zijn vertrokken in het gezelschap van Francis Dossogne, een van de leiders van het vroegere Front de la Jeunesse en Pierre-Paul De Rycke, eigenaar van de "Jonathanclub" te Sint-Gillis.

De man die beweerde vanuit het Zuidamerikaanse Paraguay te telefoneren deelde in het Frans het volgende mede: "Ik ben momenteel in Paraguay samen met mijn kinderen om er de eindejaarsfeesten door te brengen. Begin januari keer ik naar België terug. Nu ben ik in Paraguay om verplichtingen en relaties van familiale en professionele aard na te leven", aldus de man in kwestie die ook nog zei "dat Francis Dossogne en Pierre-Paul De Rycke momenteel in Brussel verblijven".

In een telefoongesprek met het persbureau Belga heeft Francis Dossogne, een van de gewezen leiders van het Fonrt de la Jeunesse gezegd dat hij zich "in goede gezondheid in België bevindt en niet van plan is naar Paraguay te vertrekken. Ik ben ook niet bang voor om het even welke TV-uitzending, wat sommige kranten ook beweren", aldus Dossogne.

Bron: Gazet van Antwerpen | 23 December 1986

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

26

Re: Claude Leroy

Trojan wrote:

Speelde twee dossiers door aan de onderwereld: dossier Vanderborght (met link naar Aalst) en dossier Bercail.

» www.scribd.com

Vooral het eerste deel is erg belangrijk maar er ontbreekt een cruciaal iets: dossier François. Een deel van die betrokkenen verdachten raakte ‘verbrand’ en werd daarom ‘vervangen’. Daaruit werden ‘lessen’ geleerd. Afleiding, dwaalsporen, schaduwfiguren, afpersing en bedreiging van hen die niet in de pas liepen en liquidatie van de hardleerse individuen.