Aanslag Vernaillen. Farcy wilde geld voor zijn partij drugs die men ging gebruiken als valsstrik om andere grote speler op te rollen?

François is wanhoop nabij, kas van Finné is leeg en Vernaillen weigert mee te werken aan financiering door François via illegale activiteiten.

Farcy dreigt ontmaskerd te worden door milieu.

En dan wil eigenaar Delhaize zich ook nog eens gaan moeien in zijn Noordkwartier.

VDB negeert Delhaize-baas. VDB's oude klasgenootje Albert Gillet werkte voor Cosa Nostra en Farcy...

82

club_le-happy-few wrote:

VDB negeert Delhaize-baas. VDB's oude klasgenootje Albert Gillet werkte voor Cosa Nostra en Farcy...

Dat Gillet een klasgenoot was van VDB is een fabeltje door (ik vermoed) Bouten verzonnen (aangezien ik het voor de eerste keer tegen kwam in een boek van hem).

Enkele maanden geleden heb ik daarover iets geschreven op dit forum in dit bericht » Forum

Non semper ea sunt quae videntur

83

Rijkswachtkolonel Herman Vernaillen, het allereerste slachtoffer van de Bende van Nijvel

In hun boek ‘Overlever van de Bende van Nijvel’ bezoeken David Van de Steen en Annemie Bulté Herman Vernaillen, de rijkswachtkolonel die ternauwernood aan een kogelregen ontsnapte en die zichzelf als het allereerste slachtoffer van de Bende beschouwt. Zijn naam klonk bij de familie Van de Steen voor het eerst als een donderslag, toen de grootvader van David een anonieme dreigtelefoon kreeg: ‘Je moet voorzichtig zijn met wat je vertelt, of je zult hetzelfde meemaken als kolonel Vernaillen.’ Een voorpublicatie.

Zijn naam klonk bij de familie Van de Steen voor het eerst als een donderslag, toen de grootvader van David een anonieme dreigtelefoon kreeg: ‘Je moet voorzichtig zijn met wat je vertelt, of je zult hetzelfde meemaken als kolonel Vernaillen.’ Een voorpublicatie.

Na maanden herstellen in de kliniek mag ik eindelijk naar huis. Mijn nieuwe thuis is het appartement van mijn grootouders aan de drukke Parklaan, rechtover de Delhaize. Mijn grootvader gaat er nog elke dag winkelen, alsof hij naar de plek gezogen wordt waar zijn kinderen werden vermoord. Mijn grootmoeder zet er geen voet meer binnen. Allebei doen ze alles om me te steunen, op hun eigen manier. Mijn grootmoeder door me te troosten en te vertroetelen en nooit meer over de zaak te spreken – als Petje over het onderzoek begint, vlucht ze de badkamer in. Mijn grootvader door zich met lijf en leden op het onderzoek te gooien. Hij windt zich vreselijk op over de speurders, omdat niemand hem kan vertellen waarom en door wie zijn familie is afgemaakt.

De rest van het artikel lees je deze week in Humo of via www.humo.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube