541

Re: Overijse: 27 September

Merovinger wrote:

Aubanel, iemand heeft onlangs een logische route afgereden, getimed en gefilmd tussen beide Delhaizes en kwam op 18 minuten uit (zonder overschrijding van de huidige snelheidslimieten). Het is dus perfect mogelijk dat slechts drie daders in een korte tijdspanne van de ene naar de andere Delhaize zijn gereden en er beide overvallen hebben uitgevoerd. Zie » Forum

Ik heb ooit een simulatie gemaakt i.v.m. de theoretische tijd waarop het traject afgelegd kan worden tussen Delhaize Eigenbrakel en Delhaize Overijse.

Het traject kan door iemand met een "zware voet", theoretisch afgelegd worden in 10 minuten zonder dat hij/zij de maximum toegelaten snelheid zodanig zou overschrijden dat deze bij een snelheidscontrole het rijbewijs ingetrokken zou worden. Dit is een theoretische tijd met een constante snelheid (welke onder de "intrekking-rijbewijs-snelheid" ligt). In praktijk zal dat uiteraard anders zijn naar gelang de omstandigheden. Bij die tijd is ook geen rekening gehouden met op-onthoud door bijvoorbeeld druk verkeer.

Een groot deel van het traject gaat over een weg met meerdere rijstroken, wat hogere snelheden en inhalen makkelijker maakt.

Dat de chauffeur van de Bende van Nijvel niet begaan was met de andere weggebruikers en mogelijks zelfs meer dan een "zware voet" zou hebben gehad wat snelheden betreft, lijkt het me niet onrealistisch om het traject tussen Eigenbrakel & Overijse op een tijd, ruwweg geschat, tussen de 10 en 15 minuten af te leggen.

Non semper ea sunt quae videntur

542

Re: Overijse: 27 September

zeno wrote:

Wie de feiten gevolgd heeft weet dat het om dezelfde 3 daders ging. 3 dolgedraaide moordenaars. Wellicht (kan ik nog niet bewijzen) uit Frankrijk.

Een Fransman die Frans spreekt met een Brussels accent? Zie Youtube filmpje gepost in post 103 van dit item.

543

Re: Overijse: 27 September

Die linkshandige dader waarover het gaat in het filmpje is belangrijk. In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord. In Aalst is er de G15 (linkshandige dader) die samen met de killer verschillende moorden in Aalst pleegt. Beide de daders hebben een motief om die moorden te doen of op die plaatsen hun acties uit te voeren.

Om het nog wat preciezer te maken; Overijse en Aalst liggen in Vlaanderen, er is het telefoontje voor Aalst naar de vrije radio van iemand met daderkennis en voorkennis, de G15 doet iets in Aalst dat al jaren buiten beeld gehouden wordt. Als er een beller onder de daders is, is het de linkshandige dader. Hij - die dader - weet dat hij beschermt wordt. De G15 is ook één van de daders in Nijvel!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

544

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

Die linkshandige dader waarover het gaat in het filmpje is belangrijk. In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord. In Aalst is er de G15 (linkshandige dader) die samen met de killer verschillende moorden in Aalst pleegt. Beide de daders hebben een motief om die moorden te doen of op die plaatsen hun acties uit te voeren.

the end, hier weer eens begin je over compleet iets anders als één van je theorieën in vraag gesteld wordt. Wat met mijn vorige post (Fransman met Brussels accent) in reactie op jouw post dat het Fransen zijn en dat je dat gaat (?) bewijzen? Plots schakel je over op een linkshandige en verlaat je de piste van Fransen. Dit is typisch gedrag van een ... en hier ga ik antwoorden in jouw termen: zoek het eens op.

545

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

Om het nog wat preciezer te maken; Overijse en Aalst liggen in Vlaanderen, er is het telefoontje voor Aalst naar de vrije radio van iemand met daderkennis en voorkennis, de G15 doet iets in Aalst dat al jaren buiten beeld gehouden wordt. Als er een beller onder de daders is, is het de linkshandige dader. Hij - die dader - weet dat hij beschermt wordt. De G15 is ook één van de daders in Nijvel!

Hebben ze kunnen achterhalen dat die de hoorn aan zijn linkeroor hield?

546

Re: Overijse: 27 September

De Basis wrote:

The end, hier weer eens begin je over compleet iets anders als één van je theorieën in vraag gesteld wordt. Wat met mijn vorige post (Fransman met Brussels accent) in reactie op jouw post dat het Fransen zijn en dat je dat gaat (?) bewijzen ? 
Plots schakel je over op een linkshandige en verlaat je de piste van Fransen.

Je hebt iets verkeerd gelezen het is "zeno" die post over de fransen (zonder bewijzen). Wat ik post heeft zoals je terecht opmerkt daar niets mee te zien.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

547

Re: Overijse: 27 September

Welgemeende sorry, klopt. Ik moet duidelijk ook mijn hoofd er een beetje beter bij houden. Dus met andere woorden "Zeno": een Fransman met een Brussels accent?

548

Re: Overijse: 27 September

the end wrote:

In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord.

Bronvermelding aub

Non semper ea sunt quae videntur

549

Re: Overijse: 27 September

De Basis wrote:

Welgemeende sorry, klopt. Ik moet duidelijk ook mijn hoofd er een beetje beter bij houden. Dus met andere woorden "Zeno": een Fransman met een Brussels accent?

Sorry ik zat even ondergedompeld in het VN migratiepact van Marrakech. Ik kan me niet uitspreken over het 'Brussels accent' want in mijn vrije tijd bevind ik me in een ander biotoop en in Terzake ben ik ze nog niet tegengekomen. Maar omdat we het nu toch over 1985 hebben en een profiel zoeken voor een killer durf ik aan Jean Paul Contat denken.

550

Re: Overijse: 27 September

FreCR wrote:
the end wrote:

In Overijse is het de grote dader die Finné vermoord.

Bronvermelding aub

Een eerste schot deed hem op de grond vallen. De reus boog zich over de man, bekeek hem in het gezicht en executeerde Finné met een tweede schot in de nek. Herkende hij hem? Toen de speurders later merkten wie het slachtoffer was, schrokken ze. Finné was immers gedurende de laatste jaren een belangrijk informant geweest van de Brusselse gerechtelijke politie in diverse onderzoeken.

Hij was trouwens erg goed thuis in het CEPIC-milieu, de toenmalige rechtse PSC-lobby die zich onder de vleugels van ex-premier Paul Vanden Boeynants had genesteld.

Bron: De Bende: Een documentaire | Paul Ponsaers & Gilbert Dupont | 1988

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.