221

Re: Juan Mendez

FreCR wrote:

Kan iemand bovenstaand forumlid eens uitleggen dat dit de normale gang van zaken is binnen ons juridisch systeem dat in eerste instantie elk "dossier" afzonderlijk gehouden wordt..

Je niveau van argumenteren gaat van een smiley naar niet zeggende argumenten. Het ontgaat je blijkbaar iets cruciaal zoals ik al al eerder schreef in vorige post. En dit is namelijk het volgende, lees het aandachtig het is niet moeilijk te verstaan!

Beide onderzoeken, het bende-deel en het Mendez-dossier, bevonden zich bij hetzelfde parket in hetzelfde gebouw. Het werd behandeld door dezelfde onderzoeksrechter en het waren dezelfde speurders die in beide zaken onderzoekdaden pleegden. Het zijn de speurders zelf die de verbanden zagen en het is hun van bovenaf verboden om die samen te brengen. En dit vanaf het begin van het onderzoek naar de moord op Mendez.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

222

Re: Juan Mendez

Ongeveer een half jaar geleden heb ik een poging gedaan om u aan het verstand te brengen dat "Adjudant" en "Adjunct", 2 totaal verschillende begrippen zijn. Ik ben er niet in geslaagd. Je bleef alles door elkaar gebruiken. Ik heb er toen veel tijd in gestoken. Ik ga nu niet hetzelfde doen om u uit te leggen hoe een onderzoek in z'n werk gaat.

Of dat nu door dezelfde onderzoeksrechter of een verschillende is, maakt in principe niets uit. Ik gaf het voorbeeld van Temse & Nijvel omdat dit het misschien makkelijker begrijpbaar maakt. Blijkbaar niet.

Het zijn 2 verschillende dossiers en die kan je gewoonweg niet zomaar op een hoopje allemaal samen gooien, en al zeker helemaal in het begin van het onderzoek niet.

Zelfs de verschillende onderzoeksrechters waren geen vragende partij om deze dossiers samen te voegen (er is een verschil tussen "inzage in het dossier" en "samenvoegen"). Tot op heden is er bij m'n weten ook geen enkel sterk element waarop je die dossiers zou kunnen samenvoegen (wat niet wil zeggen dat die elementen niet kunnen aanwezig kan zijn, alleen zijn deze tot op heden volgens mij nog niet bekend of "bewezen").

Het totale gebeuren rond het dossier Mendez en de houding van Hennart is overigens getoetst aan de wetgeving en daaruit bleek dat Hennart geen wetgeving had overtreden. Hij had het de bendespeurders ongetwijfeld wel een héél pak makkelijker kunnen maken en minder tijd te laten verliezen, zonder ook daarbij de wetgeving te overtreden.

Discussiëren daar rond met u heeft geen zin. Ik schrijf dit ook niet voor u maar voor de andere forumgebruikers. Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil.

Non semper ea sunt quae videntur

223

Re: Juan Mendez

Heeft iemand de data of meer info van Mendez zijn bezoek aan Argentinië?

224

Re: Juan Mendez

Goede vraag zenga.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

225

Re: Juan Mendez

Mijn hypothese; het was Bultot die Mendez vermoordde (zie Acke).

226

Re: Juan Mendez

coconut wrote:

Mijn hypothese; het was Bultot die Mendez vermoordde (zie Acke).

Met als motief?

Non semper ea sunt quae videntur

227

Re: Juan Mendez

Motief vermoedelijk voorzorgsmaatregel ivm opmerkelijk gedrag Mendez. Bultot vertrok tevens dag na de moord naar NY. Ik begin bij Dehaut (drughandel met Zairezen, garagehouder waar Mazda werd gestolen voor aanslag op Vernaillen; en daar hebben we Bouhouchbe en Beijer ook alweer). Samen met Meulemans (ex-kaderlid bank Copine) en Beelen eigenaar Beau Site. Meulemans samen met Bultot import vlees (drugs) uit Paraguay <> wapens Mendez. In '85 stuurde Meulemans via WTS verschillende grote facturen naar Mendez. Meulemans ook banden met Cams (druglabo's), die op ongeveer identieke manier gedood werd als Mendez. Vlassenroot, witwassen druggeld <>staal - vermoord - Kabinet De Vos - Faez Al Ajjaz.

Mooi verteld in het Rattenkwartier van Charlie Hedo.

228

Re: Juan Mendez

https://i.ibb.co/K7MwcdX/mend012-ne.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Juan Mendez

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/17//18121709434014738716039627.jpg

230

Re: Juan Mendez

Hadden we dit al? Alweer toeval, natuurlijk. Eerst een pint gaan drinken met Francis Dossogne en later in de cinema met Bouhouche. Uit de agenda van Bultot:

7 janvier 1986

  • 7h15: je descends à la salle à manger de Dodo (qui habite Watermael-Boistfort) avec un air vaseux et une tête qui pèse une tonne. Je déjeune avec Dodo et les enfants. Peu après, la voisine vient les chercher pour les conduire à l'école.

  • 8h: Le père de Dodo passe comme chaque matin lui dire bonjour et prendre quelques affaires dans le garage. Ma présence ne l'enchante guère!

  • 8h30: Monsieur Van Den Boeynants, ex-premier ministre, entre dans le prétoire du tribunal correctionnel. Il est inculpé de fraude fiscale pour plusieurs dizaines de millions de francs belges. Le Président du tribunal lui présente un siège de velours normalement réservé à un magistrat. VDB le récuse poliment. Il ne manque plus que le collier à fleur!

  • 8h30: Madame Michèle Bertrand, après avoir conduit ses enfants à l'école, vient s'enquérir auprès de Dodo du programme de la journée pour le magasin qu'elles gèrent en commun et nous prenons ensemble une tasse de café.

  • 9h45: J'accompagne Dodo jusqu'à son magasin, l'aide à ouvrir son volet et peu après l'heure d'ouverture, soit 10 heures, je rentre chez moi.

  • L'après-midi, complètement "remis à neuf", j'embarque Dodo et nous décidons d'aller prendre un verre au Plein Pot chez Pépé. Francis Dossogne s'y trouve et nous parlons des projets paraguayens. J'ai le cafard. Pour me faire plaisir et me changer les idées, Dodo me propose d'aller au cinéma en fin d'après-midi, voir un film qui devrait me plaire: "Les chacals entre eux". Nous discutons du choix du cinéma et de l'heure de la séance au Plein Pot, ce sera l'Eldorado.

Alors que nous montons les escaliers du cinéma, Dodo me désigne un homme barbu qui nous croise. Après réflexion, je reconnais un des mercenaires du débat télévisé de la veille. Le film nous déçoit terriblement et cette journée ne nous semble en rien particulière des autres. Et pourtant...

Un singulier personnage se trouve aussi au cinéma, mais je ne le remarque pas. Il s'agit de Madani Bouhouche. Il paraît qu'il est accompagné de son épouse. C'est un ancien gendarme de la BSR qui a ouvert avec Robert Beijer (aussi un ex-gendarme), sa propre agence de détective privé. De même, il a créé son propre club de tir. Comme il se montre un partisan acharné du calibre 9 mm, il a baptisé son club: le parabellum. L'étrange hasard de ma présence en même temps que lui au cinéma, ainsi que celle du mercenaire, va longtemps perturber les enquêteurs. Mais pour le moment, à Nivelles, au Parquet, c'est le branle-bas de combat à la recherche du meurtrier de Juan Mendez.

L'eldorado situé sur la place de Brouckère.

Cordialement,

Dupont-Ponsaers

Sèchement cela donne le calendrier suivant:

  • 7 Janvier: Meurtre de Juan Mendez.

  • 8 Janvier: Bultot s'envole pour New-York.

  • 21 Janvier: Au cours d'une perquisition chez Bouhouche, les enquêteurs retrouvent des documents concernant '' l'affaire Bultot ''.

  • 22 Janvier: Bultot rentre de New-York. Il a peur selon son entourage.

  • 26 Janvier: Le juge Schlicker délivre un mandat d'arrêt au nom de Madani Bouhouche dans le cadre du meurtre de Mendez.

  • 27 Janvier: La radio annonce l'arrestation de Bouhouche. Le jour même Bultot s'enfuit pour le Paraguay.