231

Re: Juan Mendez

Ik lees dat Bouhouche op 400 meter woonde van Mendez aan de Rozierensesteenweg op de grens tussen Overijse en Rosières en dat aldaar een verdoken schietbaan annex kruisboogclub was. Tevens lees ik in een boek dat hij aan de andere kant van Brussel woonde en dat na de moord op Mendez men het traject met zijn auto en Honda-motor heeft afgelegd. Minstens 20 à 25 min. Waar woonde hij nu op het moment van de inbraak en moord? Hij zat al bij de weduwe alvorens de politie van Waver het overlijden kwam melden.

232

Re: Juan Mendez

finn wrote:

Ik lees dat Bouhouche op 400 meter woonde van Mendez aan de Rozierensesteenweg op de grens tussen Overijse en Rosières en dat aldaar een verdoken schietbaan annex kruisboogclub was. Tevens lees ik in een boek dat hij aan de andere kant van Brussel woonde en dat na de moord op Mendez men het traject met zijn auto en Honda-motor heeft afgelegd. Minstens 20 à 25 min. Waar woonde hij nu op het moment van de inbraak en moord? Hij zat al bij de weduwe alvorens de politie van Waver het overlijden kwam melden.

Bouhouche woonde ten tijde van de moord op Mendez niet op 400 meter van Mendez, maar woonde in Jette.

Als ik van aan de straat waar Bouhouche woonde tot aan de straat waar Mendez woonde ingeef op Google Maps, dan geeft Google Maps aan als snelste route een van "normaal 22 - 28 min.". De "test"rit men deed en aangaf dat hij er minstens 20-25 minuten over zou doen, dat zal dus wel ongeveer juist zijn.

In een straal van verder dan 250 meter maar dichter dan 450 meter rond het huis van Mendez, woont er trouwens niemand. Ook eens vlug met google maps gekeken... na de dichtste huizen (slechts enkele) rond Mendez, is er vanaf +- 250 meter van de oprit van Mendez tot +- 550 meter van de oprit, geen bebouwing.

Om het even langs welke weg je zou rijden, zit je op 400 meter van Mendez zijn huis in een wei of akker wink

Non semper ea sunt quae videntur

233

Re: Juan Mendez

Een zekere Leenders - lid van de Californian Gymclub - werd verdacht van de heling van de gestolen wapens van Mendez. Volgens Sack tijdens de Tweede Bendecommissie.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

234

Re: Juan Mendez

Bouhouche woonde in 1985 in de Rue Jules Lahaye 219 in Jette. Mendez woonde in de Rozierensesteenweg in Overijse, het was een alleenstaand huis. Onderstaand het grondplan uit het dossier Mendez van het huis en omgeving:

https://lh3.googleusercontent.com/-IdIRu0Pg3_4/XHtClv27oHI/AAAAAAAABYM/Gk_BlNF_jEgJ_xMZ_1qzXMcB-HRZrxM-wCL0BGAs/w530-d-h352-n/huismendez.JPG

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

235

Re: Juan Mendez

FreCR wrote:

Bouhouche woonde ten tijde van de moord op Mendez niet op 400 meter van Mendez, maar woonde in Jette.

Dan blijft het toch raar dat Bouhouche in het boek 'Bende Tapes' het volgende verklaart:

"Maar veronderstel dat ik [Bouhouche] Mendez dood wilde: dan doe ik dat toch niet in de ochtendspits, langs een razend drukke autoweg? Dat is toch waanzin. Juan woonde op amper 300 meter van mijn huis. We zagen elkaar vaak, we kwamen bij elkaar thuis."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

236

Re: Juan Mendez

Misschien stond hij ingeschreven te Jette en was dat huis een tweede verblijfplaats. Bouhouche huurde wel meer flats en boxen.

237

Re: Juan Mendez

Ben wrote:
FreCR wrote:

Bouhouche woonde ten tijde van de moord op Mendez niet op 400 meter van Mendez, maar woonde in Jette.

Dan blijft het toch raar dat Bouhouche in het boek 'Bende Tapes' het volgende verklaart:

"Maar veronderstel dat ik [Bouhouche] Mendez dood wilde: dan doe ik dat toch niet in de ochtendspits, langs een razend drukke autoweg? Dat is toch waanzin. Juan woonde op amper 300 meter van mijn huis. We zagen elkaar vaak, we kwamen bij elkaar thuis."

Voila. Ik heb deze verklaring ook ergens gelezen. Of in het boek van Hilde of hier ergens op het forum. Er werd bij verteld dat Bouhouche een privé schietstand had annex kruisboogclub in Overijse. Tenzij hij 2 huizen had is een van de 2 info dus mis. Ik ben een keer langs daar doorgereden van 't weekend. Tussen adres Mendez Rozierensesteenweg + straal 400 m +- kom je al snel ook in de Langeweg uit = adres Murat en diene andere schone jongen van bende Haemers.

Trouwens Mendez is vermoord aan de oprit E411 in Rozieres daar waar de dichtstbijzijnde oprit van zijn huis eigenlijk Overijse-Maleizen-Genval  is. Oprit Rozieres is wel veel rustiger en meer afgelegen daar in de put. Je kan daar afspreken wat je aan oprit Overijse niet kan. Mendez had dus een afspraak want zijn Passat stond al in de weg om 4u30 wanneer de facteur er passeerde. Schoten zijn pas gehoord rond 7u30. Even later springt een persoon uit de bosjes voor de auto van een vrouw. Zij herkende Bouhouche op foto. Even later zit bouhouche bij de weduwe en zegt dat hij op 400m van zijn vriend woont. In de moord op Mendez is de juiste verblijfplaats een belangrijk thema.

238

Re: Juan Mendez

Ben wrote:
FreCR wrote:

Bouhouche woonde ten tijde van de moord op Mendez niet op 400 meter van Mendez, maar woonde in Jette.

Dan blijft het toch raar dat Bouhouche in het boek 'Bende Tapes' het volgende verklaart:

"Maar veronderstel dat ik [Bouhouche] Mendez dood wilde: dan doe ik dat toch niet in de ochtendspits, langs een razend drukke autoweg? Dat is toch waanzin. Juan woonde op amper 300 meter van mijn huis. We zagen elkaar vaak, we kwamen bij elkaar thuis."

Absoluut. Maar wat Bouhouche daar probeert te verkopen is sowieso nonsense. Typisch voorbeeld van over-selling. De waanzin zit em minder in de plaats van executie als de daad zelf.

239

Re: Juan Mendez

finn wrote:

Tussen adres mendez rozieresteenweg + straal 400 m +- kom je al snel ook in de langeweg uit = adres Murat en diene andere schone jongen van bende Haemers...

Voor mijn informatie, gaat het hier om Kapllan Murat?

240

Re: Juan Mendez

Van waar die 300m komt in het boek de bende tapes weet ik niet. In de pv 1368/86 van 31 10 86 die een overzicht geeft van de zaken tegen Bouhouche komt dit alvast niet voor. Ook niet in de andere pv's van personen uit de omgeving van Mendez die het over Bouhouche hebben. Mocht Bouhouche zo dicht bij Mendez gewoond hebben dan zou het in één van die pv's moeten staan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.