Re: Michel Libert

Ik ben bloedserieus. Genesis 6: 1-4 is een veelgebruikt excuus door nazistische spirituelen om hun racisme te vergoelijken. Er werd zelfs gebouwd aan een nazistisch equivalent van het Vaticaan. Zoek op 'Wevelsburg Himmler'. Dit maakt nu eenmaal deel uit van onze West-Europese geschiedenis. Als je wil begrijpen hoe neonazi's handelen, dan is het absoluut nodig om te proberen om in hun hoofden te kijken.

432

Re: Michel Libert

Dat er een occulte stroming was in het nazisme (met name Himmler) is niks nieuws onder de zon. Maar ... wat is het verband tussen dit alles en het geweldig beroven van supermarkten?

Re: Michel Libert

Niets. Een roof valt onder de noemer banditisme. De laatste aanslagen van de bende van Nijvel vallen onder de noemer terrorisme. Banditisme gaat over geld. Terrorisme gaat over macht en ideologie.

434

Re: Michel Libert

Bedankt voor deze 360° over wat de Neo-Nazi's zoal op mystiek vlak drijft. Een tête-à-tête tussen Libert en uzelf zou ongetwijfeld interessant kunnen worden. Misschien zal hij op zo een aangevuurd moment zijn waakzaamheid wat laten zakken.

Als het voor WNP zo belangrijk was elitair te zijn in het neo-nazi milieu, was het dan niet belangrijk dat alle leden pakweg groter waren dan 1m85? Is dat zo? De lijst is gekend. Waren alle SS'ers destijs ook groter dan gemiddeld? Wat ik wil zeggen is dat er een verschil is tussen de zonen van hun goden in hun oorsprongsverhaal en de implementatie van hun trieste geloofsbelijdenis.

Nee, de aanslagen zijn gepleegd als specifiek doelgerichte terreurdaad. Efficiënt. Onmenselijk. Om te shockeren. Nihilistisch. Zonder uitzonderlijk geldgewin. Zonder boodschap voor niet-ingewijden. In opdracht. Anoniem. Als een laatste middel van een groep waarbij alle middelen om te krijgen wat ze wilden, gefaald heeft. Ik spreek dan vooral over de gebeurtenissen in 1985. Daarvoor is het andere koek. Het gaat over onmetelijke druk uitoefenen op een entiteit (staats of privé) of/en gecamoufleerde liquidaties.

Reuzen, zonnewielen, runes of andere elementen uit hun wereld hadden hen kunnen verraden. Ik zie daar geen bewust gebruikte strategie of spoor in. Marines, Special Forces en andere speciale eenheden zijn over het algemeen ook bovengemiddeld groot, hoewel er ook kleintjes tussen zitten. Het reuzenaspect zegt volgens mij niets. Het is een herkenningspunt dat gebruikt kan worden om verbanden te leggen tussen de feiten, en dan nog.

435

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B: Ik plaats zelf soms wat lange berichten, maar bovenstaand is in een MS-Word geplakt, 6 pagina's op Calibri 11. Kan je het dus eens samenvatten tot de essentie of is dat onmogelijk?

ddd wrote:

Waren alle SS'ers destijs ook groter dan gemiddeld?

Neen, zeker niet. Hun "grote leider" Himmler, was trouwens zelf (even opgezocht) 1m74.

Nu is het wel zo dat de leiders van de nazi's zoveel mogelijk "arische looks" van anderen verwachtten, terwijl ze zelf meestal er niet aan voldeden. Goebbels die dit alles propagandeerde was bijna het tegenovergestelde. Klein, gehandicapt (aan de voet, moest hij groot geweest zijn zou het precies de "mankende reus" zijn), en donker van haren en ogen.

Verder nog: volgens de nazi's aangehouden nazisme na +- midden 1934, zou Michel Libert zelf als "minderwaardig elementen binnen het eigen ras" aanschouwd worden.

Non semper ea sunt quae videntur

436

Re: Michel Libert

En waar past Dauphin in dit plaatje?

Re: Michel Libert

FreCR wrote:

Neen, zeker niet. Hun "grote leider" Himmler, was trouwens zelf (even opgezocht) 1m74.

Nu is het wel zo dat de leiders van de nazi's zoveel mogelijk "arische looks" van anderen verwachtten, terwijl ze zelf meestal er niet aan voldeden. Goebbels die dit alles propagandeerde was bijna het tegenovergestelde. Klein, gehandicapt (aan de voet, moest hij groot geweest zijn zou het precies de "mankende reus" zijn), en donker van haren en ogen.

Verder nog: volgens de nazi's aangehouden nazisme na +- midden 1934, zou Michel Libert zelf als "minderwaardig elementen binnen het eigen ras" aanschouwd worden.

Om SS officier te worden moest een man minsten 1,75m groot zijn en bewijzen dat hij sedert 1750 raszuiver was. Als ik terugvind waar ik dat ooit gelezen heb, zal ik dit posten. Ik denk dat het voor de Nederlandse SS 1,72m was.

We moeten in acht nemen dat 75 jaar geleden mensen beduidend kleiner waren dan nu. Het nazi-mensenkweekprogramma werd vergoelijkt door het boek Genesis. De nazi-interpretatie van dat boek gaat over Atlantis. Toeval wil nu dat Michel Libert zich blijkbaar verdiepte in de ontcijfering van dat boek.

De vraag is dus niet of ikzelf ernstig ben. De vraag is Michel Libert ernstig is als hij stelt dat hij zich bezighield met de ontcijfering van het boek Genesis binnen een vereniging die met dat doel werd opgericht. Mijn vrees is dus dat wij hem wel degelijk ernstig moeten nemen.

Lees ook hieronder:

Lebensborn moest het geboortecijfer opvoeren en de raszuiverheid bevorderen. Omdat in het tijdsbeeld ongehuwde moeders sociaal en maatschappelijk veroordeeld en uitgestoten werden, was het aantal abortussen groot (± 725.000 per jaar). 30.000 vrouwen stierven jaarlijks aan de ingreep en 300.000 werden onvruchtbaar.

De vereniging Lebensborn e.V. ontfermde zich over ongehuwde zwangere vrouwen die op hun erewoord verklaarden dat ze een arisch kind verwachtten. De toekomstige moeder en vader moesten bewijzen dat ze sinds generaties beiden van arische afkomst waren en dat ze sinds 1750 geen voorouders met Joods of Slavisch bloed hadden.

De stichting bood de vrouwen de gelegenheid na drie maanden zwangerschap in een Lebensbornhome opgenomen te worden, er te bevallen en er tot drie maanden na het kraambed te verblijven. Op die wijze kon de zwangerschap voor de familie volledig verborgen blijven. Het stond de moeder vrij het kind in het home te laten verblijven, bij een pleeggezin onder te brengen of het voor adoptie vrij te geven. Bij adoptie werd het kind in regel door echtparen uit SS-middens aangenomen of onder voogdij van de vereniging gesteld.
Het Lebensborn e.V. ving niet alleen ongehuwde moeders op. De vereniging ondersteunde ook arische gezinnen met middel- en grote kinderlast. Op Moederdag, de geboortedag van Adolf Hitlers moeder op 12 juli, werden moeders van grote gezinnen publiek gedecoreerd. Vrouwen met acht, zes en vier kinderen ontvingen respectievelijk het gouden, zilveren en bronzen Duitse moederkruis.

Bron: De Germanen | Ugo Janssens | ISBN 978 94 6131 266 2

Django68 wrote:

En waar past Dauphin in dit plaatje?

Goede opmerking! Dauphin past er dus niet in. Hij was bezwaarlijk het toonbeeld van een ariër te noemen.

Maar de anonieme getuige zei op TV-Oost in het voorjaar van 2018 wel dat er een gebochelde man 'aan de kant' stond tijdens de trainingen die door Michel Libert werden gegeven. De trainingen hielden naar zeggen van die getuige ook in: het leren vluchten met een auto, met open achterkoffer, schietend naar achtervolgers.

Dat doet niets af aan de verklaringen die Michel Libert aflegt over zijn eigen spiritualiteit.

438

Re: Michel Libert

Ik moet zeggen, ik heb een hele tijd geloofd in het WNP spoor maar begin nu toch ook serieuze twijfels te hebben.

439

Re: Michel Libert

FreCR wrote:

Bakerstreet 221B: Ik plaats zelf soms wat lange berichten, maar bovenstaand is in een MS-Word geplakt, 6 pagina's op Calibri 11.

Je bent toch geen boek aan 't schrijven he? hmm

FreCR wrote:

volgens de nazi's aangehouden nazisme na +- midden 1934, zou Michel Libert zelf als "minderwaardig elementen binnen het eigen ras" aanschouwd worden.

Challenge! OK, gaan we nu beweren dat alle WNP'ers Arische kenmerken hadden? Ik denk het niet. Ze hebben zich door Smets laten infiltreren. Zo superieur zijn ze dan toch niet.

440

Re: Michel Libert

ddd wrote:

OK, gaan we nu beweren dat alle WNP-ers Arische kenmerken hadden? Ik denk het niet.

Ik denk het ook niet. smile Vb. Jean-Claude Jandrain & Faez Al Ajjaz, die kan je maar moeilijk "arisch" gaan omschrijven. smile

Non semper ea sunt quae videntur