141

Re: Nr. 19: Reus

Ik vermoed dat de man waarover het gaat Ali Aarrass is.

Uit het aritkel:

Hij zou van 1978 tot 2003 in België gewoond hebben en is ambtshalve afgevoerd in 2010. De man zit momenteel in het buitenland een gevangenisstraf uit van 12 jaar wegens ‘deelname aan een terroristisch netwerk’, een poging tot wapensmokkel om precies te zijn.

Aarrass werd in 2008 opgepakt in Spanje vanwege wapensmokkel. In 2010 werd hij uitgeleverd aan Marokko. In 2011 werd Aarrass door de Marokkaanse justitie veroordeeld tot 12 jaar cel.

Uit het artikel:

De vermoedelijke Reus is nu 57 jaar oud, zo blijkt nog uit het dossier van de ambtenaar. Dat wil zeggen dat hij ten tijde van de overval in Aalst, in 1985, 23 jaar moet geweest zijn.

Aarrass is geboren in 1962 en was dus 23 jaar in 1985.

De man is 1m89 groot en woog in de jaren '80 90 kg. Hij spreekt Arabisch en Spaans. Tussen 1982 en 1986 had hij geen werk.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

142

Re: Nr. 19: Reus

Hieronder foto met enige gelijkenis, maar zo sterk lijkt het er nu ook weer niet op, ben benieuwd welke concrete elementen ze hebben.

http://a54.idata.over-blog.com/500x372/3/12/12/25/Photos-illustration-2/Passeport-Ali.jpg

143

Re: Nr. 19: Reus

Zou dit in de getuigenissen dan niet meer zijn opgevallen dat het hier een man van Noord-Afrikaanse origine betreft? Voor één of meerdere van de raids?

Indien de killer in de tuin werd begraven, zou Salesse het lijk dan niet opnieuw verplaatst hebben ondertussen? Indien hij zou daar gaan wonen om iets te bewaken, dan zou dit net het omgekeerde effect hebben. Hij trekt eigenlijk net de aandacht door net daar te gaan wonen. Tenzij er iets is wat moeilijker te verwijderen valt...

144

Re: Nr. 19: Reus

Bij zowel de feiten in Aalst, als in Ohain er getuigenissen zou er - volgens getuigen - sprake zijn van daders die - bij vlagen - in een "Arabisch-klinkende taal" communiceerden.

Men vraagt zich natuurlijk af welke argumenten en/of aantoonbare feiten - buiten zijn gestalte en moedertaal - van Ali Aarrass een interessante kandidaat-verdachte maken.

The dinkum oil merits utterance.

145

Re: Nr. 19: Reus

Knap gevonden Ben en Bkv. Op internet veel meer foto's van hem.

146

Re: Nr. 19: Reus

Wat zou David Van de Steen hiervan denken? Hij zag in de reus Patrick Haemers. Was die "Arabisch klinkende taal" dan niet de al-dan-niet vermeende zigeunertaal die zou zijn gesproken? Of haal ik twee zaken door elkaar?

Re: Nr. 19: Reus

In elk geval moeten we met deze informatie zeer zorgvuldig omspringen, en kijken in welke reeds vernoemde hypotheses deze te passen valt. Een 2-tal weken geleden is hier op het forum een andere opmerkelijke hypothese gepost welke, op een aantal foutjes, ook aanneembaar klinkt. Mijn vraag is van waar deze advocaat deze informatie heeft, welke positie bekleedt deze hoge ambtenaar.

Ook al vind ik persoonlijk dat David zich te veel aan één bepaalde piste vastklemt, het is zeer goed mogelijk dat Patrick Haemers die bepaalde avond mee deed aan de raid (langs de achteringang van de Delhaize). Ook is hij de dag(en) ervoor opgemerkt door een winkelbediende.

Ali Aarrass de man uit schaarbeek die in de Marokkaanse gevangenis in hongerstaking ging? Zou de reus van de bende van Nijvel eens boek & stripverhalen laten schrijven om hem vrij te krijgen?

148

Re: Nr. 19: Reus

Frohike wrote:

Wat zou David Van de Steen hiervan denken? Hij zag in de reus Patrick Haemers. Was die "Arabisch klinkende taal" dan niet de al-dan-niet vermeende zigeunertaal die zou zijn gesproken? Of haal ik twee zaken door elkaar?

Patrick kwam binnen langs de Parklaan ... Die "zigeunertaal" werd gehoord op de parking.

Re: Nr. 19: Reus

De taal is Berbers. moedertaal van Belliraj en Aârrass. Is geen Arabisch, maar heeft een beetje dezelfde klank (zeker het Berbers uit het Rifgebergte). Zigeunertaal (Manouche) klinkt niet als Arabisch. Het is afgeleid van Indische talen.

Re: Nr. 19: Reus

Philippe DS wrote:

In elk geval moeten we met deze informatie zeer zorgvuldig omspringen, en kijken in welke reeds vernoemde hypotheses deze te passen valt. Een 2-tal weken geleden is hier op het forum een andere opmerkelijke hypothese gepost welke, op een aantal foutjes, ook aanneembaar klinkt. Mijn vraag is van waar deze advocaat deze informatie heeft, welke positie bekleedt deze hoge ambtenaar.

Ook al vind ik persoonlijk dat David zich te veel aan één bepaalde piste vastklemt, het is zeer goed mogelijk dat Patrick Haemers die bepaalde avond mee deed aan de raid (langs de achteringang van de Delhaize). Ook is hij de dag(en) ervoor opgemerkt door een winkelbediende.

Welke hypothese bedoel je Philippe DS?