151

Re: Leon Finné

Zijn jullie vergeten dat Overijse de tweede overval van de dag was? Er van uit gaande dat het dezelfde "ploeg" betrof is het qua timing bijna onmogelijk dat Finné een target was. Bijna onmogelijk maar niet totaal onmogelijk. Maar stel dat Finné toch een target was, dan kan het niet anders dan dat hij reeds gedood was.

Ik vind niet onmiddellijk terug waar ik gelezen heb dat Finné die dag een afspraak had in Zaventem. Zou het kunnen dat zowel Eigenbrakel als Overijse de moord op Finné moesten camoufleren?

152

Re: Leon Finné

Afgaande op wat het spitten o.a. op dit forum naar boven geeft gebracht, lijkt het mij cijfermatig onmogelijk om in eerste helft jaren 80 willekeurig 28 mensen te vermoorden zonder dat daar een louche persoon tussen zat.

153

Re: Leon Finné

In 2003 komen enkele getuigen boven met hun verhaal in het bos van La Houssière na de overval in Aalst een lichaam hebben zien liggen. 20 jaar na de laatste overval.

Gezien de hypothese die ook zeer duidelijk door Vos werd weerhouden (beetje té), dat de killer in Aalst door een revolverschot van agent Nevens dodelijk zou verwond zijn, startten er in 2004 opgravingen. Daarbij wordt geen lichaam gevonden maar wel 2 afgeschoten kogelpunten 9mm en hulzen. Onderliggende grond wordt analytisch afgegraven naar sporen. De killer wordt niet gevonden, maar wel de 2 kogelpunten die Vos dan vermoedelijk toeschrijft aan de bende. Ikzelf, maar dat terzijde, heb nooit geloofd in een dodelijke treffer, maar daar heb ik reeds genoeg over geschreven.

Het moesten wel kogels zijn van de bende, want dit zou, dixit Vos, wel heel toevallig zijn?

Misschien niet. Ik geloof zeker dat de getuigen iets raars gezien hebben. Alleen van een getuigenis na 20 jaar ben ik niet zeker van de correctheid van het tijdskader van deze getuigenis in dit sterk gemediatiseerd dossier met veel terugkomende feiten, zoals de GTI’s enz, voorstellingen van reuzen, killers en de leider. Het zou niet abnormaal zijn na meer dan 20 jaar dat er fouten in zitten Fouten in de herinnering van de getuigen betreffende iets dat zich afspeelde in seconden.

Nu komt de gewaagde hypothese die iedereen een beetje gelijk geeft.

Misschien waren de getuigen na 20 jaar een maandje verkeerd. Misschien was het “roerloos” lichaam”, niet dat van de killer maar van Finné. Die neergeschoten, afgemaakt op de grond ligt. De gevonden kogels zouden kunnen kloppen, 2x 9mm. In wat we comfortzone van de bende zijn gaan noemen. Een lichaam dat leegbloed in een bos of op een boswegel is handiger dan op een hard oppervlak.

Vanuit het bos, naar Eigenbrakel en dan naar Overijse is niet eens zo een gekke gedachte voor iemand die de streek een beetje kent. De tijdspanne zorgt er misschien wel voor dat het buckshot in de nierstreek om Finné fictief af te maken niet het effect had van een frisse wonde. Gewoon stommiteit.

De opgravingen en de vondst van de kogels in het bos door de ploeg van Vos zal zeker goed gedocumenteerd zijn. De man zal zeker eureka geroepen hebben. Waarschijnlijk is dit echter nooit vergeleken met materiaal i.v.m Finné. Uiteraard niet, want het zou alleen maar materiaal kunnen zijn van een dader, niemand aan gedacht misschien van een slachtoffer. Ook eventueel organisch materiaal of in het beste geval DNA verzameld door de onderzoekers uit de grondstalen, kunnen vergeleken worden met het DNA van Finné of zijn aanverwanten.

Misschien veranderd wat DNA of ballistiek onderzoek/ vergelijkingswerk de denkwijze over 85. Wie weet.

Ik zou zelfs het bloed en/of DNA dat men nog heeft vanop de kogelwerende vest gevonden in het kanaal, laten vergelijken met dat van Finné. Het is misschien gewoon in de hals van de drager van de vest gelopen, tijdens het verslepen van het lichaam. Niet door een schotswonde. Het is misschien zo simpel. Komaan, mevrouw de onderzoeksrechter Martine Michel, met alle respect, verras ons hier eens mee.

154

Re: Leon Finné

Ik verschiet niet van deze hypothese, net als zoveel andere acht ik ze niet onmogelijk. Het toeval wil dat ik gisteren nog een andere hypothese gelezen heb die ik niet op het forum wou plaatsen omdat ik ze deels niet begreep en omdat ik vond dat ze deels niet klopte.

"Als we teruggaan naar de basisfeiten, denk ik dat men er niet omheen kan: hij werd niet op de parking gedood, hij is samen met de anderen afgemaakt. Het toeval wou dat hij op dat ogenblik daar was. In tegenstelling tot hetgeen men vaak in de pers leest, werd hij niet doelbewust afgemaakt. Het was mijnheer X die op de parking was en niet de heer Finné."

Bron » www.slideshare.net/thierrydebels

conclusie; in 3 hypotheses is Finné niet op de parking gedood. Maar wat bedoelde Debels met "het was meneer X die op de parking was"?

Volgens Lekeu:

"Op 27 september 1985 wordt Léon Finné vermoord bij de Bende-overval in Overijse, eerst beschoten en toen hij al op de grond lag afgemaakt met maar liefst negen kogels. Lekeu wil niet aan toeval geloven en bezweert dat Finné niet per ongeluk is vermoord, én omdat hij al over een staatsgreep had gesproken én omdat hij zelf tot het extreemrechtse milieu behoorde. "

(Negen kogels?)

Eindconclusie:

Werd Léon Finné dan toch niét in Overijse vermoord? Thierry Debels @thierryd 22/6/19 Het dossier van de Bende van Nijvel is het meest complexe dossier sinds de creatie van de Belgische staat. Het bewijs is dat de justitie vandaag, ruim een kwart eeuw na de gruwelijke feiten, geen antwoord heeft.

Bron » /www.slideshare.net/thierrydebels/

Wij ook niet Debels. Voor de rest sluit ik mij aan bij Steppé.

Dus ja Kees BK, uw hypothese is niet onmogelijk. Uw oproep naar Martine Michel ... Voor zover ik de recente communicatie van de cel begrepen heb houden zij zich met andere dingen bezig dan het onderzoek over te doen. Of hebben ze nu in bedekte termen gezegd "Er zijn zoveel cruciale stukken verdwenen dat het onmogelijk is bepaalde dingen te controleren". Eerlijk, ik weet het niet meer.

Re: Leon Finné

coconut, de hypothese van Thierry Debels heb ook ik in het verleden meermaals gelezen, echter vind ik de stelling van mijnheer X niet onderbouwd. Moeilijk is zéker een naam te plakken op deze mijnheer X omdat er niets van bijkomende informatie beschikbaar is. Het bos van La Houssière daarentegen is een mogelijke verklaring over de plaats van de dood van Finné.

Enige verwerp op deze stelling 'veel mensen weten bijvoorbeeld nog wat ze op de dag van 9/11 gedaan hebben'. Indien de getuigen de waarheid spreken zullen ze zich niet van maand vergist hebben omdat ze deze avond linken aan de bende raid. Aan de andere zijde, Lekeu is op sommige momenten in mijn mening eerlijk in wat hij zei. Werd hij nadien beschermd door de CIA?

EricF, helemaal akkoord met jouw stelling! De linken die op dit forum gelegd worden (juist/onjuist) spreken voor zich. Echter is de moord op Finné een en - en - en - ... verhaal. Net iets te veel abnormaliteiten om over een toevallig slachtoffer te spreken.

Volledig nieuwe infomatie, voor mezelf, Leon Finné was een informant » issuu.com

156

Re: Leon Finné

Witse, je weet toch dat hij soms zelf deelnam aan de deals hé? Met de geldkoffer. Het is natuurlijk moeilijk in te schatten wat je wel/ niet weet. En dan is er ook nog het feit van een drietal uniformen in zijn kantoor /woning (rijkswacht). Hij wist te veel en was door zijn gedrag een risico.

Verplichte lectuur » Forum (daar had je ook kunnen lezen dat hij informant was) Ik heb het zeer sterke vermoeden dat op deze pagina één van de opdrachtgevers staat. Ik vraag mij soms af of ik samen met nog een ander forumlid één van de weinigen ben die deze man in het vizier heeft. Hij loopt nog altijd rond.

Vergeet ook de opmerking van Leo hierboven niet.

157

Re: Leon Finné

Kees BK wrote:

Leo, ik wou daarstraks nog schrijven, moest ik een locatie moeten uitkiezen om in de luwte iets te doen, afgeleid tijdens het lawaai van een overval, zoals een dumping van een lichaam met zo weinig mogelijk getuigen door middel van bijvoorbeeld een camionette of met het voertuig van Finné of beiden, dan zou het het daar zijn en nergens anders op de parking. Zou jij die de locatie zo kent, ook dit gevoel hebben? Die plaats zou ik nemen?

Inderdaad Kees BK! Slecht verlicht en gelegen buiten het normale klanten verloop. Zelfs tijdens een paniek zou niemand er aan denken om naar dat duister gat te lopen. Om twee redenen plaatste ik er mijn wagen:

  1. Ik had een duidelijk zicht op wat er gebeurde op parking en ingang en;

  2. Zo vermeed ik mijn aanwezigheid, want er werd snel geroddeld: "De bewaker zit weer in zijn auto"!

158

Re: Leon Finné

Even quote op mijn eigen mail en oproep aan diegenen uit die streek en bijkomend de streek in de jaren 80 goed kenden. Wat is de meest logische reisweg vanuit het bos, met als tussenstop Eigenbrakel en eindhalte Overijse. Ik kan wel gaan Google mappen en ken de verkeersaders van nu maar de weginfrastructuur was in 1985 misschien wel anders dan nu. Kleef daar graag eens realistische tijdsbestekken op voor elke verplaatsing toen . Met gewone rijstijl, low profile, netjes aan de verkeersregels. Thanks!

Re: Leon Finné

coconut wrote:

Ik heb het zeer sterke vermoeden dat op deze pagina één van de opdrachtgevers staat. Ik vraag mij soms af of ik samen met nog een ander forumlid één van de weinigen ben die deze man in het vizier heeft. Hij loopt nog altijd rond.

Bedoel je hiermee de persoon die samen met Bonkoffsky in 1971 in dienst van de rijkswacht is getreden?

160

Re: Leon Finné

Bouhouche en Co ... uitvoerende macht. Een naam als Bouhouche zou ik uiteraard uitspreken. Het is niet mijn bedoeling om in raadseltjes te spreken of er een puzzel van te maken zoals sommigen wel eens durven.

Neem van mij maar aan dat als ik geen namen noem dat 2 redenen kan hebben, of neen 3. Leeft nog en er is een heel kleine kans dat hij nog voor een rechtbank moet komen. Leeft nog en de kans is nihil dat hij nog voor een rechtbank moet komen gezien zijn functie. Of leeft nog en is er van toen tot nu in geslaagd alles en iedereen om te kopen (wil dus zeggen dat hij over tonnen geld moet beschikken en een zeer smerig ventje is).

Ik ben toch nog een vierde categorie vergeten, leeft nog en is aartsgevaarlijk. Denkt dat hij gezien het verleden met alles weg komt en staat bijvoorbeeld op Facebook terwijl hij ons zijn middelvinger toont. Zoek hem in de entourage van Finné. De man waar ik echt naar opkeek hier op het forum toen ik hier nieuw was, was dim. Hij maakt zich dikke zorgen. Ik ook.