161

Re: Leon Finné

coconut wrote:

Bouhouche en Co ... uitvoerende macht. Een naam als Bouhouche zou ik uiteraard uitspreken. Het is niet mijn bedoeling om in raadseltjes te spreken of er een puzzel van te maken zoals sommigen wel eens durven.

De naam van Bouhouche uitspreken houd geen gevaar in, en dit omdat hij het ook niet is. Wat volgt is geen raadsel, de daders hebben nog gemoord ze zijn niet aan hun proefstuk toe. De spin of opdrachtgever dicht bij de uitvoerders (periode '82) is gekend door de veiligheidsdiensten en veroordeeld geweest voor moord. De grote bonzen in het topic Bank Copine kennen hem natuurlijk

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

162

Re: Leon Finné

Tijdens een ander onderzoek kreeg Deprêtre deelnemerslijsten in handen van seksfuiven, die georganiseerd werden in de directe omgeving van bankier Léon Finné, die in Overijse vermoord werd door de Bende van Nijvel. Het ging om toplui van ‘de industrie, de politiediensten en de magistratuur, die een beroep deden op kleine partners (des partenaires de petite taille).’ Volgens Deprêtre kreeg hij verbod om verder te zoeken. Hetzelfde gold voor een onderzoek naar de verduistering van geld van de herverzekering van OMOB en andere bedrijven waarin PS’ers de dienst uitmaakten, eveneens in 1990, dus voor de moord op André Cools.

Bron: De Doofpotten, De sabotage van het Hoog Comité van Toezicht | Georges Timmerman

Dit was dus nog een reden om de man te vermoorden.

163

Re: Leon Finné

coconut wrote:

Tijdens een ander onderzoek kreeg Deprêtre deelnemerslijsten in handen van seksfuiven, die georganiseerd werden in de directe omgeving van bankier Léon Finné, die in Overijse vermoord werd door de Bende van Nijvel. Het ging om toplui van ‘de industrie, de politiediensten en de magistratuur, die een beroep deden op kleine partners (des partenaires de petite taille).’ Volgens Deprêtre kreeg hij verbod om verder te zoeken.

In de periode (maanden) voor de aanslag in Overijse waren er observaties van gebouwen ivm bovenstaande dossier in de wijk rond de Delhaize.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

164

Re: Leon Finné

coconut wrote:

Verplichte lectuur » Forum (daar had je ook kunnen lezen dat hij informant was) Ik heb het zeer sterke vermoeden dat op deze pagina één van de opdrachtgevers staat. Ik vraag mij soms af of ik samen met nog een ander forumlid één van de weinigen ben die deze man in het vizier heeft. Hij loopt nog altijd rond.

Vergeet ook de opmerking van Leo hierboven niet.

R.B. (overleden) en zoon K.B. dus. smile Die (achter)naam keert ook regelmatig terug ...

165

Re: Leon Finné

Si

Re: Leon Finné

In dit geval heeft K.B. zijn optreden als 'lijm' gezorgd tussen de twee concurrerende bedrijven toenertijd. Door zijn tussenkomst kunnen we het motief achter de moorden van Van Camp, Elise Dewit en Finné aan elkaar koppelen.

167

Re: Leon Finné

Zou die dierenarts nog leven die op bevel van de rijkswacht de honden dood moest schieten? Zou Patricia die man gaan opzoeken zijn? Heeft iemand een naam? Ik kan mij voorstellen dat een dierenarts niet zomaar honden dood schiet en dat hij mogelijks een bevelschrift gevraagd heeft. Mogelijks. Je moest in die tijd sterk in je schoenen staan om een bevel van de rijkswacht te negeren of in discussie te gaan.

168

Re: Leon Finné

coconut wrote:

Si

Als dit waar zou zijn en de pappa een van de opdrachtgevers van begin tot einde was en de zonen weten er ook van dan zijn er nu twee partijen nee bijna de meeste partijen die voor een tamelijk probleem staan. Dan is die ex carrosier bokser fotograaf er met zijn failliete dancing nog goed van afgekomen. De bijna Vlaams minister president die tijdens zijn kroning slecht nieuws kreeg i.v.m. uitkeringsfraude prostitutie bezoek dronken aanhangwagen rijden zal BDW's minste zorg zijn dit jaar als dit echt waar zou zijn. Straf heel straf. Dit forum is een van de spannendste roman's die ik ooit las

169

Re: Leon Finné

De entourage van xxx kennende is deze man er inderdaad zeer goed van af gekomen. Te goed ivm de anderen. Zo goed dat een ander forumlid en ik denken dat die man meer heeft dan die ene foto. Kunnen natuurlijk ook andere dingen zijn hé.

Als alles wat hierboven staat niet waar zou zijn en alleen de feiten door de rechtbank bewezen zijn waar, zou jij dan als toppoliticus met die man gaan eten? Ik niet! Maar je komt er blijkbaar zeer ver mee hé. Van het kabinet Gol tot eurocommissaris.

Re: Leon Finné

Léon Finné onderhield ook nauwe contacten met Glennon Cooper, vanaf 1981 antennechef van de CIA in Brussel. In Finnés agenda stond onder de naam Cooper onderstaande mededeling:

- 100 millions dollar
- 5 pourcent pour en sortir
- Liasses billets 1000 dollar
- 8 bateaux
- Libie
- Telex Hassan

Dit gaat duidelijk om een wapentransactie naar Libië, officieel vijand van de VS. Was Léon in functie van Amerikaanse tussenpersoon of financier?

the end, weet jij hier meer van?