141

Re: Getuigenis David Van de Steen

Dank voor de update. Wij hopen met u mee.

142

Re: Getuigenis David Van de Steen

HIPA, het siert u om na al uw opgelopen ontgoochelingen toch terug vertrouwen te krijgen in het onderzoek en meer bepaald in Marianne Capelle. Ooit vallen de puzzelstukjes in mekaar. Het is u van harte gegund!

143

Re: Getuigenis David Van de Steen

Bemoedigende woorden HIPA, zeker als ze van jou komen!

144

Re: Getuigenis David Van de Steen

Dank voor deze bijdrage David. Ik bewonder uw doorzettingsvermogen desondanks alle tegenslagen en leef met u mee. Het zou mooi zijn mochten we het waarom van deze tragedie kunnen achterhalen want hoe zinloos was dit gebeuren? Zinloos voor ons goedgelovige burgers die netjes alles correct deden tegenover wandaden die blijkbaar onbestraft moeten blijven voor het hoger belang. Ik wens je oprecht heel veel sterkte.

145

Re: Getuigenis David Van de Steen

De laatste zin van Hipa is interessant.

146

Re: Getuigenis David Van de Steen

Leg het negatieve naast u neer. Aan moed en doorzetting zal het haar zeker niet ontbreken. Ik heb u voordien al in kennis gesteld over haar werkwijze. Blijf daar verder in vertrouwen. Het is niet alleen voor u een houvast!

147

Re: Getuigenis David Van de Steen

Politiek gezien begint de bende in Charleroi. Wat betekent dit?

Re: Getuigenis David Van de Steen

Dat het Bende van Nijvel-dossier in '90 op een onwettige manier naar Charleroi overgebracht is?

149

Re: Getuigenis David Van de Steen

Ik denk, vermoed, dat hij hier naar verwijst:

Na een kwarteeuw onderzoek naar de doodseskaders van Waals-Brabant is er eindelijk iets als een resultaat: met commissaris Lionel Ruth werd een mol ontmaskerd.

Er zitten ook processen-verbaal in het Bendedossier waarin erop wordt gewezen dat Ruth in de vroege jaren tachtig deel uitmaakte van de directe entourage van Paul Vanden Boeynants.

En was het ook Ruth niet die beweerde dat Haemers in de gevangenis zat en VDS hem dus niet kon herkend hebben? Het was trouwens ook Ruth die vond dat de magistratuur een procedure moest opstarten tegen het gevaarlijk boek van Bouten.

En tenslotte nog dit:

"Enkele jaren terug was er in Jumet een grote vergadering waarbij familieleden van de in totaal 28 slachtoffers van de Bende van Nijvel de gelegenheid kregen om me de speurders en de magistraten te confereren over de stand van het onderzoek. Opa Van den Steen wou graag vernemen of dat was onderzocht, de eventuele link met de vroegere woning van Mendez. “Zou het kunnen dat ze een van de daders hadden herkend?” Een man vooraan in de zaal richtte verveeld de ogen naar het plafond. Zijn ze daar weer met hun extreem rechtse complot-theorieën? Lionel Ruth.

Naar mijn bescheiden mening had opa VDS gelijk met zijn vragen en was Ruth door VDB in het onderzoek geparachuteerd om die piste af te blokken.

150

Re: Getuigenis David Van de Steen

imazibraine wrote:

"Door de vele jaren belogen en bedrogen geweest te zijn door de Cel Waals Brabant" :

Niet door rijkswachter Vermeersch, dus.

Ik heb de Cel Waals Brabant niet horen protesteren tegen deze uitspraak van één van de zwaarst getroffen slachtoffers. Wiens vertrouwen bovendien schaamteloos misbruikt wordt.

De media zijn inderdaad zijn laatste kans, want op gerechtigheid zal hij niet moeten rekenen.

Voilà David, je hoort/leest het.

Ik hoop echt dat jullie allemaal wél op gerechtigheid kunnen rekenen en dat -zeker hier!- mensen niet zo bot blijven doen.
Iets wat je als vanzelfsprekend zou mogen beschouwen.
Helaas zelfs hier niet.