71

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Hoe meer ik naar de foto kijk, hoe meer ik het idee krijg dat de man een zwarte pruik draagt

72

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

73

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Speurders krijgen in de 80’s een foto van iemand met de melding dat de persoon op de foto “belangrijk” is. Anno 2020 gaan ze aan de bevolking vragen wie de persoon op de foto is?

Ik zou vertrekken van de persoon die de foto in ontvangst nam, zo proberen achterhalen wie de foto gegeven heeft en dan die persoon verder verhoren om de identiteit te achterhalen. Maar ik ben slechts ne simpele jongen, geen rechercheur. Het enige wat ik kan bedenken is dat geen van allen nog in leven is? Maar wat is er dan op die 34 jaar gebeurd met deze foto?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

Waarschijnlijk is dezelfde al naar De Morgen gestapt, zie quote uit artikel:

De Morgen werd dinsdag gecontacteerd door een voormalig lid van de groep-Diane, zoals de speciale gevechtseenheden van de rijkswacht destijds heetten. Hij meent in de man op de foto een oud-collega, geboren in 1956, te herkennen. De man had vrij openlijk sympathieën voor het later als privémilitie buiten de wet gestelde Front de la Jeunesse.

Bron » Nieuws

75

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Zowel de uitgesproken jukbeenderen, de vorm van oren, de opvallende naar beneden gerichte mondhoeken én de diepe groeven langs de mond deden me direct denken aan de gelaatstrekken van Claude Delperdagne, al dan niet met een pruik.

Rekening houdende dat de foto die verspreid werd van niet frontaal werd gefotografeerd maar eerder van een lager standpunt heb je door het perspectief een visuele verkorting van het gezicht en lijken de oren ook iets lager te zitten. Ik heb enkele beelden naast elkaar gezet waar ik deze verkorting min of meer probeerde te simuleren én ik heb ook het contrast opgetrokken in de richting van de verspreide foto.

https://live.staticflickr.com/65535/50014116681_2a8b522d11_h.jpg

Het zou in dat geval weliswaar over een ‘jeugd’foto moeten gaan van eerder begin jaren 80 of eind jaren 70. Bij gebrek aan oudere foto's van Delperdagne gebruikte ik immers een foto van eind jaren tachtig en hier is hij duidelijk een stuk ouder, magerder en getrokken maar de gelaatstrekken komen naar mijn mening wel nog steeds overeen. Gezien Delperdagne een verfent wapenverzamelaar was zie ik het wel voor mogelijk dat hij zo trots poseert met dergelijk wapen. Er zijn meerdere foto's in omloop waar hij met andere wapens gelijkaardig poseert tijdens trainingen van Front de la Jeunesse.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

We zijn inmiddels 34 jaar later, het is niet gezegd dat iedereen nog in leven is.

77

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ik vraag me af of dit bv. de G15 is, de linkshandige dader op de robotfoto waarover the end zeer uitgebreid en mysterieus berichtte, en die te zoeken is in de Diane en practical shooting middens, en met zeer specifieke en selecte training?

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Uit de nota's van Willy Acke, de volledige tekst:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/ml_fot10.png

Volgens VTM zou de foto ontwikkeld zijn op in maart 1982 dus genomen maanden voordien. Ergens zomer lente 1981, Op 5 april 1981 zijn WNP leden in het Bos van Houssière tegengehouden geweest door de rijkswacht na schietoefeningen. In september van dat jaar deden ze observatie oefeningen van warenhuizen. Het is ook de periode van de diefstallen van de telexen en contacten van Latinus met nogal wat dubieuze personen die hem betaalden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

79

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Als je goed kijkt staat er achter hem een overblijfsel van een muurtje en daar achter een verloederd koertje want er groeien planten door en ik zou mij sterk moeten vergissen maar dat is niet in het Bois de la Houssière of het zou in één van die verstopte huisjes zijn in het bos maar ik betwijfel dat. Want het is op de top van de heuvel en bij mijn weten staat daar nergens een huisje aan een top.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Ben wrote:

Een gewezen lid van de groep Diane laat weten dat hij de man in kwestie herkent. Het zou gaan om een man die in 1974 bij de Rijkswacht is gekomen. Volgens een personeelslijst uit 1977 zat hij in dat jaar bij de Groep Diane. Later stapte hij over naar de BOB. De naam is me ook doorgegeven maar die deel ik momenteel nog niet.

Mogen wij er van uitgaan dat je de cel gisteravond nog ingelicht hebt?