531

Re: Philippe De Staerke

Bij mijn weten heeft de De Staerke altijd ontkent en is er buiten wat cowboy-verhalen nooit iets tegen hem gevonden.

Re: Philippe De Staerke

Inderdaad, geen bewijs van deelname.

533

Re: Philippe De Staerke

Met de overval op zich denk ik niet dat hij iets te maken heeft, wat niet wegneemt dat hij mogelijks wel is ingezet om de wapens te vervoeren na de overval (koffer). Ik acht hem wel in staat om enkele namen te kennen van diegene er wel bij betrokken zijn geweest. Het zware gangsterwereldje is klein en iedereen kent iedereen.

534

Re: Philippe De Staerke

Als je dat artikel leest doet hij niets anders dan de zielepoot spelen, is hij poeslief en ligt de schuld altijd bij anderen. Zijn dat niet alle kenmerken van een psychopaat? Wat zeker is is dat hij meer weet maar niks mag zeggen, want inderdaad in het milieu kent iedereen iedereen en weten ze zeer veel van anderen en overvallen, maar er is een omerta en dus zwijg je als je wil blijven leven.

Re: Philippe De Staerke

Dàt is iets dat ik quasie onmogelijk acht. Ook in de wereld van de criminaliteit hoor! Nijd en afgunst en jaloezie en nog wat afrekeningen zus en zo binnen dat wereldje ... het heerst ook in die wereld zeg maar. En in al die tijd nog geen enkele die wat heeft "gepraat"? Nee, dat is quasie uitgesloten, tenzij in de maffia-families misschien maar dan nog is er altijd wel ergens eens iemand die op een of andere manier "praat". En ja misschien bekoopt die ene in dit geval (maffia) dit met zijn leven maar misschien ook helemaal net niet. Het wordt keihard gespeeld in die onderwereld hoor. Dus stellen "hij weet zeker meer maar mag niks zeggen"? Ik weet dat nog zo niet.

536

Re: Philippe De Staerke

pyrénéen wrote:

Inderdaad, geen bewijs van deelname.

Wel een getuige. Geen bewijs ... tot op heden 0,0 bewijzen.

537

Re: Philippe De Staerke

Hij moet dienen als zondebok, dan blijft al de rest buiten schot. Had hij betrokken geweest en hij loopt zo in het vizier van de speurders, dan was hij allang gezelfmoord of een ongeluk.

538

Re: Philippe De Staerke

Als het "normale" criminelen waren geweest was het al lang opgelost want dan hadden ze elkaar allang verlinkt.

539

Re: Philippe De Staerke

Vraagje, of beter een belangrijke vraag.

"de woordvoerder van Abu Nidal, die expliciet wordt vermeld in een brief van De Staerke, en die "

Ik denk dat het hier over Khaled gaat. Over welke brief van De Staerke gaat het hier? (Kan de brief die ik had niet direct terugvinden.) Komt uit een post van Trojan van 4 februari 2019 (01:48).

540

Re: Philippe De Staerke

Heeft De Staerke over Nidal geschreven? Faëz Ajjaz en Nidal liggen niet zo ver uit elkaar.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.