381

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Volgens dit document van club_le-happy-few zijn dit de namen die aanwezig waren in Leopoldsburg:

  • Charles Lamury

  • Michel Leurquin

  • Léopold Dury

  • Madani Bouhouche

  • Alain Weykamp

  • François Dehan

  • Marcel Schumilliver

  • René Gondry

  • Jean Pierre Marino

  • Jean Bultot

  • Louis Deliens

  • Christian Rousseau

Als we van alle personen foto's zouden kunnen bemachtigen, zouden we al een stap verder zijn.

Bouhouche, gevolgd François Dehan, Alain Weykamp, onbekend, René Gondry, Charles Lamury. De "reus" onder dit gezelschap zijn identiteit is dus niet gekend; deze mogelijkheden blijven nog over:

  • Michel Leurquin

  • Léopold Dury

  • Marcel Schumilliver

  • Jean Pierre Marino

  • Jean Bultot

  • Louis Deliens

  • Christian Rousseau

En zou Louis Deliens dezelfde persoon zijn als de wapenhandelaar die beweert dat hij het FAL wapen nr. 2500414 (gestolen bij Mendez en teruggevonden in de 'Apollon' box van Haemers) van Bouhouche in bewaring heeft gekregen en die het wapen aan Roland Durselen doorverkocht heeft?

382

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Da's het lijstje dat bij deze foto hoort dan coconut?

Maar Ben gaf aan dat deze foto dateert van halfweg de jaren '80 terwijl de foto van de man met de Franchi-spas-12 van begin jaren '80 dateert ...

http://i19.servimg.com/u/f19/11/22/12/24/schiet10.jpg

383

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Klopt

384

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Jean-Louis Nemry ontbreekt in (in dat lijstje) hierboven..?
Dit allemaal gelezen?

Betrokken bij de schietoefeningen (met Legia-munitie en riot guns) in 1980 of 1981 aan de 'carrière' in het bos van La Houssière met Weykamp (en zijn vriendin Axelle Van Lierde), Lammers en Jean-Philippe Van Engeland.
Niet alleen betrokken, maar volgens het verslag van de Tweede Bendecommissie de aanstoker:

Eén element, zegt u, roept vragen op, namelijk de aanwezigheid van mensen in het bos van La Houssière. Maar wanneer zijn ze gaan schieten, en hoe vaak? We hebben kunnen vaststellen dat dit in 1980 gebeurde, tijdens die fameuze controle van de brigade van Ecaussines. Ze hebben eenmaal geschoten. Jean-Louis Nemry, die de aanstoker was en die de omgeving kende, werd lang verhoord.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie | Verhoor Ruth en Lachlan | 6-6-1997

Hier spreken ze over 1980 OF 1981.
De politionele vaststelling is duidelijk 1981, daar bestaat/bestond een pv van:

De naam van Alain Weykamp duikt al in 1981 op, in de gerechtelijke onderzoeken naar extreem-rechts en het milieu van de schietclubs in België. Op 5 april 1981 treft een rijkswachter Weykamp samen met zijn vriendin (Axelle Van Lierde) aan in het bos van La Houssière.

Weykamp was een bekend lid van de extreem-rechtse organisatie Front de la Jeunesse en een vriend van Madani Bouhouche. Beiden hadden begin jaren tachtig een eigen schietclub, Parabellum.

In de koffer van de wagen van Weykamp werd in 1981 munitie aangetroffen. Weykamp bekende dat hij geregeld schietoefeningen hield in een zandgroeve in het bos van La Houssière, samen met andere extreem-rechtse militanten.

Guy Bouten heeft Alain Weykamp ook enkele vragen gesteld over het Bos van Houssière:

Heeft de rijkswacht je ooit geverbaliseerd toen je aan het schieten was in het Bos van Houssière?

En lees dan, terwijl er exact op 5 april 1981 hiervan een pv is opgesteld...

"Ja. Nemry kende de streek vrij goed en had me uitgenodigd. Het moet in de zomer van 1981 geweest zijn.

Da's dan NA het proces-verbaal van april 1981.
Of Alain Weykamp vergist zich, of de schietoefeningen gingen nadien nog door...
Op de foto van de man met Franchi Spas-12 zou achteraan de datum 13-3-1982 staan.
Maar die datum is overduidelijk niet de datum van het maken van die foto want op 13 maart 1982 was het net niet aan het vriezen buiten en heel de dag bewolkt.
Merkwaardig is ook dus die datum van 2 oktober 1982 die ik bij deze foto aan getroffen heb... waarom linkt het Gerecht deze datum aan deze foto?

Eric en Philippe Van Engeland waren er ook bij. We schoten met riotguns en een half automatisch FN-pistool kaliber 22 long rifle. Pas op, ik bezat toen een dertigtal wapens met een vergunning."

Gingen jullie daar dikwijls oefenen?

"In het bos van Houssière? Dat gebeurde weleens."

Ook met Bouhouche?

"Ja. We moesten van hem altijd de hulzen oprapen. Uit zuinigheid, zei hij, we konden ze dan herladen."

Bullshit.  Bouchouche was als assistent van wapenexpert Claude Dery toen al bezig deze onderzoeken te vervalsen met foute referentie hulzen... Dit is een van de sleutels in de manipulatie van het onderzoek naar de Bende Van Nijvel en dit is waardoor Bouhouche vrijuit kon gaan... Ik geloof nooit dat Alain Weykamp dat verhaaltje van "zuinigheid" geloofde.... maar dat zal 'm uiteraard niet toegeven, als vriend van Bouhouche liep hij netjes mee in de ganzenpas.  Zoals je op een foto kan zien.

Trobken wrote:

'Op 5 november 1986 halen onderzoekers Lachlan en Ruth de neo-nazi Eric Lammers uit de gevangenis en rijden met hem naar de bossen van La Houssière. Lammers voert het gezelschap naar de zandgroeve. Hij verklaart: "Die plaats werd door ons gewoonlijk 'La Carrière' genoemd als we de plaats van afspraak onder ons wilden situeren." De WNP'er stelt dat 'La Carrière' door hem en zijn vrienden gebruikt werd om te schieten. Lammers gaat verder. "De dag dat Weykamp en Van Lierde werden gecontroleerd door die rijkswachter in april '81 waren Van Engeland, Nemry en ikzelf daar ook. Toen de controle gebeurde hebben wij ons verstopt. Op die dag schoot ik met een automatische riotgun Franchi 8, misschien ook met een Star-pistool kaliber 22 type M1 met een geluiddemper en bril."

Nogmaals, ik ben geen wapen-expert (verre van) maar een Franchi 8 bestaat niet (dacht ik).
Eric Lammers heeft dus met een bril op met een Franchi Spas-12 (correctie) geschoten in een oude steengroeve in 1981...

Best interessant, vindt onderzoeksjournaliste Hilde Geens, toch is het wapen volgens haar niet gebruikt bij de overvallen in de herfst van 1985.

Juist, want bij de expertise van die laatste aanslag had Claude Dery niks meer in de pap te brokken.  Bouhouche wist dit, handlanger Beijer wou hem zelfs vermoorden om een lastige getuige van de manipulatie uit de weg te ruimen. De "zelfmoording" is uiteindelijk niet door gegaan omdat het uitgekiende moordscenario te ongeloofwaardig bleek.  Claude Dery is uiteindelijk gestorven (veel later) aan een hartaanval, maar ervoor wou hij nog een bekentenis doen aan een journalist die helaas niet is kunnen doorgaan, zo heb ik hier op het forum toch gelezen...

Ah, ook belangrijk om in het achterhoofd te houden:

‘La Carrière’, de plaats die Eric Lammers aanwees lag precies tussen de plaats waar de bendewagen werd gevonden en de plek waar de brandhaard werd ontdekt met de cheques die gestolen werden door de Bende in Overijse.

Het is geweten dat Eric Lammers geen doetje was/is.

Ben wrote:

Eric Lammers over zijn "vriend" Nemry:

"In 1979 heb ik tijdens een caféruzie een Marokkaan murw geslagen. Mijn kompaan Jean-Louis Nemry maakte de klus af en doodde hem. Hij was een echte nazi: lang en mager, zijn kop geleek meer op een doodshoofd, altijd in het zwart gekleed en gewapend met een mes. Zijn koosnaampje was 'Ulysse'."

Zegt wel wat over deze mensen hun wereldbeeld en hun manier van denken en handelen.


Maar dit zegt hij over zijn toenmalige vriend die op dat moment zijn vriend precies niet meer was:

Merovinger wrote:

... Het is ook in dat verhoor dat Lammers vertelt over het feit dat hij aan zijn ouders gevraagd heeft om, op het moment dat hij uit de gevangenis ging komen in juni 1984, hem een kogelwerende vest te bezorgen omdat hij schrik had van Nemry.

Deze kogelvrije vest bleek een kogelvrij vest te zijn dat door de Bende Van Nijvel gestolen is in Temse en dat door Alain Weykamp via de vader van Eric Lammers tot bij hem terecht komt. Alain Weykamp had die allicht zelf bemachtigd in het duistere circuit.

Bij een volgend interview zou Eric Lammers overigens het omgekeerde beweren, dat Nemry van hem schrik moet hebben want hij wou hem gewoon vermoorden.

Samenvatting?

  • Foto van man met Franchi Spa-12 dateert van begin jaren '80

  • Op 15 november 1980 hebben sommige Brusselse leden van Target 121 die kwamen vuren met het geweer, hun mogelijke clubgenoten Alain Weykamp en Jean-Marie Paul meegebracht om hen te tonen welke mogelijkheden de Club van Leopoldsburg biedt, ten einde ze eventueel tot deze Club te doen treden.Overigens, deze schietclub bestaat nog steeds.

  • Bij het overhandigen van deze foto in 1986 aan een speurder werd er gezegd:"... dat de man op de foto belangrijk is want mogelijk weet hij iets of was hij betrokken bij de misdaden van de Bende van Nijvel.”

  • Gerecht dacht dat foto NIKS te maken heeft met Bende van Nijvel want -bewust door manipulatie- foute identificatie persoon en foute identificatie (?) wapen

  • Hoe komt het gerecht er dan opeens toe om deze foto (uit miljoenen pagina's en dus veel andere beelden) na meer dan 30 jaar opnieuw te bekijken en dan uit het "niets" te constateren dat de identificatie van de persoon verkeerd was? Wel een goede fotosoeper die deze foto opeens magisch kon bewerken zodat de bril (en de pruik?) verdwenen van deze foto? Of eindelijk een vergelijk met die andere foto met meer mensen op die wij allemaal niet mogen zien, uiteraard in het belang van het onderzoek.  Of is er dan toch een succesvolle zoekactie gedaan op 1 van de reeds vaak vermelde data van deze foto omdat ze nu opeens beseften dat deze foto wél met de Bende te maken heeft?

  • Eric Lammers spreekt over een shooting met Franchi-Spa-8 (semi-) automatisch wapen maar er bestaat geen (semi-)automatisch wapen Franchi-Spa-8.  Dus ik vermoed dat hij het wel degelijk over deze Franchi-Spa-12 heeft.

  • De Franchi-SPA-12 is in productie gegaan vanaf 1979.  Een Italiaans wapen dat toen exclusief en ook duur was.  En je steekt het niet even tussen de voering van je jas. Foto van man met Franchi Spas-12 dateert van 1980 of 1981.  Niet later. Dus het aantal personen die een Franchi-Spa-12 in België kan bezitten is heel klein.

  • Weykamp en Van Lierde (er wordt soms van Liede geschreven maar het is wel degelijk Axelle Van Lierde, een vrouw, vriendin van Weykamp) werden gecontroleerd door die rijkswachter in april '81.  Als er in dat pv (als dat nog bestaat) duidelijk een Franchi SPAS-12 vermeldt staat dan hebben we zekerheid dat wapenfreak Weykamp zo'n wapen in bezit had.  Van Engeland, Nemry en Eric Lammers hadden zich verstopt en staan NIET in dat pv.

  • Reus nummer 4 op die foto van in Leopoldsburg zou Norigine/nationalité Francaise en dus Jean-Paul Contat onder een andere (of zijn echte) naam kunnen zijn?

  • Bouhouche en Weykamp zijn altijd vrienden gebleven. Bouhouche zal overlijden op 22 november 2005 in Fougax-et-Barrineuf in de Franse Pyreneeën waar hij zorgde voor enkele berghutten die eigendom waren van Weykamp!

  • "Contat is de man die Bouten heeft ontmoet in het Franse dorpje waar Bouhouche zich had teruggetrokken. Hij was daar komen wonen kort na Bouhouche en had heel regelmatig contact met hem. Is ook na het overlijden van Bouhouche in zijn huis geweest. Hij heeft een verleden in het vreemdelingen legioen en beweerde begin jaren tachtig in Afrika actief te zijn. Zijn vrouw zei echter dat hij in deze periode in Frankrijk was. Hij loste weinig over zijn relatie met Bouhouche : 'cela ne vous regarde pas ...' Hij was geen Luxemburger maar nam deze nationaliteit enkel aan om tot het legioen te kunnen toetreden. Hij beantwoordt van gestalte volgens Bouten aan de beschrijving van 'de reus'."

Dus Darty, of de foto van man met de Franchi Spa-12 is inderdaad genomen in Leopoldsburg (dit stukje had ik nog niet mee gekregen of was ik vergeten in de gigantische berg aan feiten en informatie over dit dossier, mea culpa) maar daar zouden veel meer mensen getuige van geweest zijn.

Of de foto is genomen tijdens een van die oefeningen van Weykamp en co aan de andere kant van de taalgrens.  Vermits Weykamp zijn uitgebreide kennissenkring bij de Rijkswacht via Bouhouche en anderen denk ik niet dat hij zich veel zorgen maakte omwille van dat pv.
Desondanks staken 3 personen zich toen weg voor de Rijkswacht en zijn hun namen nooit gelinkt aan een Franchi Spas-12.

385

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Zie post 174 .... als we Libert tenminste mogen geloven.

Interessante bijdragen, Trobken, doen me wat denken aan de werken van Merovinger. smile

386

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Het grote probleem is hier ook dat je tonnen moet lezen en op het einde ben je het begin vergeten, maar bepaalde details blijven in je geheugen hangen. Bijkomend probleem voor mezelf is dat ik alle info kwijtgespeeld ben. Ik heb onthouden dat er een foto van de reus in het dossier Mendez zit. Probleem, ik herinner mij niet meer hoe ik aan die info kwam. En ik herinner mij ook dat op bevel van Gol het dossier Bende en het dossier Mendez absoluut niet mocht gemengd worden.

Ik zie dat bepaalde jonkies het hier het zeer goed doen. Zij beschikken overigens over een aantal technische middelen en vaardigheden die ik niet heb. Heel veel anciens hier zijn vertrokken (waarschijnlijk als gevolg van hetgeen er zich op dit moment opnieuw afspeelt).

Deze nacht heb ik mij de vraag gesteld of ik nog deel wil zijn van dit clubje dat vechtend over de straat rolt en mij ook de vraag gesteld, wat kan ik hier nog betekenen. Het enige dat ik hier nog kan doen is wat wegwijzer spelen voor die jonkies. Met jonkies bedoel ik de generatie na mij. Ikzelf behoor tot de "gezegende" generatie van Bouhouche en co.

Bedenk ook alsjeblief eens dat sommige van jullie woorden voor sommige mensen dodelijker kunnen zijn dan Corona. Ik hoop dat ik hier mee niet te pathetisch en niet te belerend over kom, dat is niet de bedoeling.

387

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

....Nemry kende de streek vrij goed en had me uitgenodigd. Het moet in de zomer van 1981 geweest zijn.

Da's dan NA het proces-verbaal van april 1981.
Of Alain Weykamp vergist zich, of de schietoefeningen gingen nadien nog door...
Op de foto van de man met Franchi Spas-12 zou achteraan de datum 13-3-1982 staan.
Maar die datum is overduidelijk niet de datum van het maken van die foto want op 13 maart 1982 was het net niet aan het vriezen buiten en heel de dag bewolkt.
....

Deze kogelvrije vest bleek een kogelvrij vest te zijn dat door de Bende Van Nijvel gestolen is in Temse en dat door Alain Weykamp via de vader van Eric Lammers tot bij hem terecht komt.

....

Dus Darty, of de foto van man met de Franchi Spa-12 is inderdaad genomen in Leopoldsburg (dit stukje had ik nog niet mee gekregen of was ik vergeten in de gigantische berg aan feiten en informatie over dit dossier, mea culpa) maar daar zouden veel meer mensen getuige van geweest zijn.

....

Goed geanalyseerd; dat zou dus betekenen dat het mogelijk is dat de foto gemaakt is tijdens 1 van de schietoefeningen met Weykamp.
Overigens zou het kogelvrije vest niet afkomstig zijn van Temse.

388

Re: Opsporingsbericht juni 2020

Trobken wrote:

Da's het lijstje dat bij deze foto hoort dan coconut?

http://i19.servimg.com/u/f19/11/22/12/24/schiet10.jpg

Maar Ben gaf aan dat deze foto dateert van halfweg de jaren '80 terwijl de foto van de man met de Franchi-spas-12 van begin jaren '80 dateert ...

Nu is de vraag wie heeft deze foto gemaakt? Die moet namelijk ook deel uitmaken van dit genootschap. Misschien de man met de Spas?

389

Re: Opsporingsbericht juni 2020

coconut wrote:

...Het grote probleem is hier ook dat je tonnen moet lezen en op het einde ben je het begin vergeten, maar bepaalde details blijven in je geheugen hangen. Bijkomend probleem voor mezelf is dat ik alle info kwijtgespeeld ben. Ik heb onthouden dat er een foto van de reus in het dossier Mendez zit. Probleem, ik herinner mij niet meer hoe ik aan die info kwam. En ik herinner mij ook dat op bevel van Gol het dossier Bende en het dossier Mendez absoluut niet mocht gemengd worden...

Write down the thoughts of the moment. Those that come unsought for are commonly the most valuable.

coconut wrote:

...
Deze nacht heb ik mij de vraag gesteld of ik nog deel wil zijn van dit clubje dat vechtend over de straat rolt en mij ook de vraag gesteld, wat kan ik hier nog betekenen. Het enige dat ik hier nog kan doen is wat wegwijzer spelen voor die jonkies. Met jonkies bedoel ik de generatie na mij. ...

Je hebt zelf -weliswaar deels- in de hand wat je kan betekenen hier en elders coconut.

Is (klikje) dit verhaal relevant aan (sommige) posts hier?
Zeer zeker omwille van "zoektocht" -"onwaaschijnlijk"-"vreugdedans" en de coherentie naar de vele onderzoeksdaden, maar vooral... kende je het?

coconut wrote:

...
Bedenk ook alsjeblief eens dat sommige van jullie woorden voor sommige mensen dodelijker kunnen zijn dan Corona. Ik hoop dat ik hier mee niet te pathetisch en niet te belerend over kom, dat is niet de bedoeling.

Ik zal hierop antwoorden en afsluiten met een quote van David Van De Steen, het beantwoordt rechtstreeks de 3 zaken die je in je post aanhaalt:

  • de inhoud van het dossier

  • wat je zelf erin kan betekenen

  • de angstcultuur

Van De Steen is blij met het “lawaai” dat hij de voorbije maanden rond de Bende van Nijvel heeft gemaakt. “De angstcultuur van toen is weg. Iedereen heeft plots zijn tong niet langer ingeslikt.” Al heeft het “naïeve optimisme” toch alweer plaatsgemaakt voor ontgoocheling. “Na de laatste vergadering met de onderzoeksrechter en minister Geens is mijn geloof opnieuw weg. Ik heb het gevoel dat het onderzoek alweer kabbelt. We zijn als nabestaanden even dom buitengegaan als we zijn binnengegaan. En dat is al dertig jaar zo. Terwijl het zo simpel is: lees het dossier en lees de antwoorden luidop voor.”


P-51 wrote:

... Libert's reactie op de gepubliceerde foto. Recent liet hij via Hervé weten dat hij niet meer wist aan wie hij de foto gegeven had, maar twee jaar geleden liet hij via Hervé hetzelfde optekenen (bron : Les Tuéries - noot : reactie op nota Willy Acke mbt de foto):...

Quant à la date de 1986, elle ne correspond pas. Il peut s'agir d'un double fourni à postériori ou d'une autre photo ... ou d'une toute autre photo ... destinée au PAL, pour info ou action.

@-P-51: Het jaartal van de foto volgens Michel zijn terug gekomen herinneringen: Als Michel de foto in 1986 aan het Gerecht overhandigt en vele jaren later dan opeens beweert dat de datum op de foto niet klopt, dan wringt hij zich in bochten. Het is onmogelijk dat hij een foto van NA 1986 IN 1986 aan de speurders zou bezorgen of Marty McFly heeft hem hierbij geholpen. Vroeger dan 1979 kan de foto ook niet gemaakt zijn want er staat een Franchi SPA-12 op en die werd pas vanaf dat jaartal geproduceerd. Dat het een duplicaat is van een foto die eerder gemaakt is kan uiteraard perfect. Op de foto staat 1982 gedrukt, doe er een jaartje af en "1981" is NOG relevanter aan de getuigenissen én het pv van schietoefeningen met een Franchi SPA-12 (en andere wapens).

P-51 wrote:

...Libert's reactie op de gepubliceerde foto....

Celle-ci (si on parle de la même) a été prise par un proche lors d'une visite initialement non prévue au domicile (?) de Alain Weykamp, armurier. Les médias relataient qu'une arme de chasse de type riot gun à crosse repliable aurait été utilisée lors des tueries. A notre arrivée il les présentait et/ou en vendait de nombreux exemplaires dans son jardin à certaines de ses connaissances. Connaissant la réputation sulfureuse de Alain Weykamp, l'occasion était trop belle et permettait, éventuellement de confondre un coupable potentiel passé par cet armurier.

Is Alain Weykamp dan inmiddels ook "gepromoveerd" van fervente wapenverzamelaar tot wapensmid?
Coconut haalt 3 andere namen aan van relevante wapensmeden in het dossier...

coconut wrote:

De wapensmid: “De wapens waren zorgvuldig met tape afgeplakt om vingerafdrukken te voorkomen. Wat mij opviel, waren de zelfgemaakte patronen. Die waren ambachtelijk vervaardigd, maar vooral op een nogal stuntelige wijze. Als dit wapens waren die de Bende vooraf had klaargelegd, dan kwamen die zeker niet van een volleerde schutter of een militair...

Heeft René De Witte het hier over die wapensmid die heel goed bevriend was met Bouhouche? Eén van deze drie dus;

"Onze groep bestond vaak uit Beijer, gevangenisdirecteur Jean Bultot, een Franse diplomaat wiens naam ik niet noem, mijn vriend Alain Weykamp, privédetective Bob Louvigny, Jean-Pierre Marino, Robert Thomas, François Dehan, de garagist René Gondry, de chauffeur Michel Leurquin (…) en de wapensmeden Cool, Baeyens en Deliens. Een goed groepje. (...) Er is een foto gepubliceerd in NEM van onze favoriete oefening, ,het marcheren in ganzenpas. Ik loop op kop, gevolgd door Tonio Mendez, Alain, die vent van Distracto, de diplomaat, en twee anderen."

» Forum

"en de wapensmeden Cool, Baeyens en Deliens."

  • Cools

  • Baeyens

  • Deliens

Michel Libert beweert dat de foto in de tuin van Alain Weykamp genomen is.
Weykamp en Bouhouche zijn altijd (zeer) close gebleven.
Weykamp was 2 dagen na de dood van Bouhouche al ter plekke in Frankrijk.
Ook Eric en zijn vader Maurice Lammers zaten daar -toen steeds- tussen:

Ben wrote:

Op 16 december 1986 wordt een VW Passat gestolen op de openbare weg in Watermaal-Bosvoorde. De wagen zou moeten dienen voor het ontsnappingsplan [om Bouhouche vrij te krijgen]. De diefstal gebeurt via tussenkomst van Front de la Jeunesse-lid Alain Weykamp, die daarvoor een beroep doet op Maurice Lammers, de vader van WNP'er Eric Lammers. Weykamp zou de sleutels ervan hebben overhandigd aan [Anne] Quittner [de vrouw van Bouhouche], die ze doorgaf aan Beijer. Hij zou de wagen hebben ondergebracht in de box van de "Parking des Marchés", die hij kende 'dankzij zijn contacten met leden van de Staatsveiligheid".

(...) Op 6 december 1987 verwittigt Amory zijn overste Wautelet over het contact met Quittner en hetgeen gezegd werd over de box. Daags daarop wordt een huiszoeking verricht in de box. In de box wordt een VW Passat gevonden, die gestolen blijft op 16 december 1986. Het blijft dat de betalingen voor de huur van de box gebeurden door Beijer.

Bron: Loden jaren | Paul Ponsaers



Onze oefeningen (in Leopoldsburg) liepen vaak uit de hand. We schoten maar wat rond, om ons af te reageren.
Ik zie mijn maatje Weykamp nog schreeuwen en rennen als een bezeten, terwijl hij zijn riotgun neerschoot op de targets.

Bron: Bouhouche, Beijer, Beuckels en de anderen door Guy Bouten

Guy Bouten levert ons ook heel heel veel (goede) informatie, da's geweten.
Maar ook hij is niet feilloos want hij schrijft:
...dat er in april 1981 4 mensen werden gearresteerd bij de schietoefeningen:

  • Alain Weykamp

  • Philippe Van Engeland

  • Jean-Louis Nemry

  • Eric Lammers

Guy Bouten vermeldt hier zelfs de vriendin van Weykamp niet.
Het is enkel Weykamp en diens vriendin Van Lierde die in het pv vermeld werden.
Eric Lammers getuigde dat hij zich met Van Engeland en Nemry -tijdig- verstopte voor de politie.



Het wapen is een Remington, de twee riotguns waarmee de Bende schoot, zijn Winchesters. ,,Toch is het niet helemaal uitgesloten'', zei speurder Eddy Vos gisteren. ,,Een Remington schiet met Winchestermunitie.

Misschien is de vraag reeds gesteld en het antwoord ook reeds gegeven, sorry als ik dan ook in herhaling val maar ...
Kan het dat er met een Franchi-SPAS-12 (zonder kolf) geschoten is bij de aanslagen in Aalst en hierbij andere munitie gebruikt werd?
Blijkbaar is het -coherent aan deze vraag- wel mogelijk om bij sommige wapens andere munitie te gebruiken...

Wat is een riotgun cal 12?
Een geweer met munitie van het kaliber 12 alleszins...

edd wrote:
Trobken wrote:

Da's het lijstje dat bij deze foto hoort dan coconut?

http://i19.servimg.com/u/f19/11/22/12/24/schiet10.jpg

Maar Ben gaf aan dat deze foto dateert van halfweg de jaren '80 terwijl de foto van de man met de Franchi-spas-12 van begin jaren '80 dateert ...

Nu is de vraag wie heeft deze foto gemaakt? Die moet namelijk ook deel uitmaken van dit genootschap. Misschien de man met de Spas?

Het lijstje aanwezigen bij deze foto staat er even boven in het topic edd.
Het is een interessante vraag maar de vraag heeft alleen maar nut als we kunnen uit sluiten of de foto van de man met de Franchi SPAS-12 genomen is in Leopoldsburg of elders.
Ik heb door de vele context  -waarvoor ik heel veel moeite heb gedaan om deze in dit topic op te lijsten- het sterke vermoeden dat de foto van man met Franchi SPAS-12 NIET in Leopoldsburg genomen is.
Het intrigerende is dat je in 1981 namen hebt, die in Leopoldsburg niet genoemd worden op Weykamp en Bouhouche na.

Re: Opsporingsbericht juni 2020

the end wrote:

Wel ik zal uitleg geven over deze post. In de miljoenen pagina's van het dossier is de naam van deze persoon te vinden, het in '86 geven van die foto aan de speurders loopt synchroon met andere info die de ronde deed. Die foto diende als bevestig van andere info. Die komt er niet zomaar in. Wat zei Bultot op 10 november '85? We weten wie maar ze willen niet luisteren!

Wat die foto ivm Aalst heel interessant maakt is het volgende. De daders in Aalst kenden Aalst voor specifieke redenen. Zowel de redenen zijn ooit uit het dossier verdwenen als een verkeerde naam op de foto. Als die man op de foto een dader van Aalst is en verdwenen stukken met het doel te maken hebben dan met je de dader zoeken in de biotoop die met het doel te maken heeft. Zie de wapencatalogus.

the end : Bevindt er zich een foto van R.A. in het dossier Mendez denk je?