Re: Aalst: 9 November

Als Philippe De Staerke beschermd geweest is, vraag ik mij af waarom hij al die jaren de zondebok was. En dat hij nu nog steeds geen fortuin heeft zoals bv. Tyack.

42

Re: Aalst: 9 November

club_le-happy-few wrote:

Als Philippe De Staerke beschermd geweest is, vraag ik mij af waarom hij al die jaren de zondebok was. En dat hij nu nog steeds geen fortuin heeft zoals bv. Tyack.


Misschien was het De Staerke spoor ook een dwaalspoor? Misschien is hij wel degelijk in de val gelopen, hij werd gevraagd om in Aalst eens te gaan kijken, in opdracht van de Bende van Nijvel zonder dat hij er weet van had. Maar anderzijds komt hij wel graag in the picture met zaken over de Bende van Nijvel, misschien juist omdat hij weet dat hij onschuldig is, ofwel omdat hij weet dat ze hem niets kunnen maken.

43

Re: Aalst: 9 November

Er is ook de bijna complete familie Van den Steen in Aalst, 9 november 1985. De leden van het gezin worden tijdens de raid gezocht door de Bendeleden. Andere mensen liggen van angst te rillen op de grond, maar de 'reus' laat hen leven. Hij is vastbesloten het gezin-Van den Steen tot de laatste telg te decimeren. In de jaren zeventig woonde het gezin naast het atelier van Juan Mendez, een FN-wapeningenieur die lange tijd werd verdacht van betrokkenheid bij de Bende, maar op 7 januari 1986 zelf vermoord werd teruggevonden langs de E411 in Rosière.

Bron: De Morgen

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

44 (edited by K& 09-02-2010 21:07)

Re: Aalst: 9 November

Correctie: Mendez werkte daar (in Aalst) lang(?) bij de buren door ieder gekend. Er moet gezocht worden wanneer hij in Watermaal-Bosvoorde woonde. Hij woonde om de hoek van Gondry denk ik (bron: Postal). Misschien heeft hij voor zijn huwelijk kort in Aalst ingewoond.

Re: Aalst: 9 November

Ik snap niet waarom sommigen hier veronderstellen dat er bij Aalst mensen met opzet geliquideerd werden. Hoe zou dat dan in zijn werk gaan? Twee mogelijkheden: ofwel worden de slachtoffers gelokt, ofwel gaan ze spontaan naar de Delhaize.

  1. Je moest in november 1985 al wel gek zijn om op uitnodiging naar een Delhaize te gaan als je meer van de bende afwist. Dan weet je toch dat er zoiets kon gebeuren? Overijse was nog maar enkele weken oud. Je schakelt bovendien als Bende enkel mensen uit als ze onraad rieken? En als ze effectief onraad rieken, dan ga je dat onraad niet toch nog eens voeden door die mensen naar een Delhaize te willen lokken? Dat zou wel een wel heel amateuristische en doorzichtige truuk zijn.

  2. De andere mogelijkheid is dat men spontaan naar de Delhaize gaat winkelen, en dat de gangsters die hen willen doden er van uitgaan dat ze er op dat uur wel zullen zijn. Maar hoe zeker is dat? Wie weet gaan ze een uurtje vroeger, of later, of pas op zaterdag, of gaan ze het weekend weg. Onzekerheid troef. Misschien staat er net een groep politieagenten als de familie binnenkomt. En wat als de slachtoffers niet opdagen? Dan staat de Bende daar voor piet snot te wachten, met al haar auto's, gangsters en oorlogswapens.

Ik maak er natuurlijk een karikatuur van, maar ik wil gewoon mijn punt maken: als je mensen ergens heen wilt lokken, heb je heel wat onzekere factoren. Als de Bende dan toch iemand wilde liquideren, dan konden ze dat efficiënter doen. Iemand zelfmoorden of de familiewagen in een ravijn rijden.

46

Re: Aalst: 9 November

Dus nikske. Nieuwe vraag: iedereen weet hier dat alle foto's van de Delhaize achteraan onbruikbaar zijn. Het is in Aalst net hetzelfde als met de diable: bijna alles onbruikbaar. Vroeger was daar de parking in twee niveaus met 1 meter verschik denk ik. Een gebouw aan de straat is afgebroken en de parking achteraan werd genivelleerd. Op de Franse site schrijf ik duidelijk dat in de twee uitzendingen RTL en VTM David zegt: bij de aankomst, wij gaan naar beneden. Bij de vlucht, ik ren naar beneden.

Zijn ouders stonden in de hoek tegen de muur achteraan daar de parking bomvol was. Kan er iemand oude foto's vinden over de parking zodat dit duidelijker wordt. Tevens versta je zo dat de ouders niet bij het buitenkomen zijn vermoord maar reeds een flink deel van de parking zijn overgestapt. Verder wil ik opmerken dat Troch een maquette heeft laten maken die opnieuw gebruikt werd bij de parlementaire commissies in 1997. Waar zou deze heen zijn? Staat die niet in Aalst ergens bij de politie?

Re: Aalst: 9 November

Ik weet ook wie Kuros is. Ben niet van Aalst maar men beste vriend, Luc, woont daar. Luc was één van de aanwezigen in Aalst. Al zou Kuros de daders gezien of herkend hebben dan was hij nu dood of superrijk. Weet Kuros dan niet dat niet praten en namen noemen gevaarlijker is dan praten. Als de daders meekijken is hij een gevaar, als hij praat op de site, dan gaan ze niets doen want anders weten de speurders dat hij op het juiste spoor zit. Ik geloof er geen bal van.

48

Re: Aalst: 9 November

partouzeur, zoals ik reeds eerder schreef, kuros kan ons uit de droom helpen door bv. te zeggen wie het niet zijn, hij heeft ze immers gezien zegt ie. Hij kan uitsluitsel geven zodat wij niet meer hoeven te speculeren over wie het wel en wie het niet zijn.

Re: Aalst: 9 November

Ik geloof hem wel, het heel simpel waarom hij niets zegt. Dat is omdat misschien de daders dan gaan lopen of omdat hij niets meer mag zeggen.

Re: Aalst: 9 November

K& wrote:

Dus nikske. Nieuwe vraag: iedereen weet hier dat alle foto's van de Delhaize achteraan onbruikbaar zijn. Het is in Aalst net hetzelfde als met de diable: bijna alles onbruikbaar. Vroeger was daar de parking in twee niveaus met 1 meter verschik denk ik. Een gebouw aan de straat is afgebroken en de parking achteraan werd genivelleerd. Op de Franse site schrijf ik duidelijk dat in de twee uitzendingen RTL en VTM David zegt: bij de aankomst, wij gaan naar beneden. Bij de vlucht, ik ren naar beneden.

Zijn ouders stonden in de hoek tegen de muur achteraan daar de parking bomvol was. Kan er iemand oude foto's vinden over de parking zodat dit duidelijker wordt. Tevens versta je zo dat de ouders niet bij het buitenkomen zijn vermoord maar reeds een flink deel van de parking zijn overgestapt. Verder wil ik opmerken dat Troch een Maquette heeft laten maken die opnieuw gebruikt werd bij de parlementaire commissies in 1997.

Waar zou deze heen zijn? Staat die niet in Aalst ergens bij de politie?

K&, vooreerst mijn dank voor je bericht van 11-6. Ik las het bericht te laat anders was ik zeker naar de Fox gegaan. Het is lang stil geweest langs mijn kant, en geloof me dat daar redenen voor bestaan. We zouden op één of andere manier moeten kunnen afspreken zodat ik je persoonlijk mijn verhaal doe, dan kan ik ook uw vragen behoorlijk beantwooorden. Inmiddels heb ik de voorbije maanden, zoals eerder al gemeld, opnieuw bepaalde contacten aangesproken. Dat is echt dankzij jullie hoor, ik kon dingen aan elkaar knopen waardoor je alles anders bekijkt, beoordeelt, ... Mijn bestaande oude gekenden hebben me veel info gegeven die de moeite waard zijn.

Antwoorden op bovenstaande vragen:

  1. Indertijd was de Delhaize veel kleiner en was de in- en uitgang in een soort sas dat naar beneden liep.

  2. Dat gebouw aan de straat is nooit afgebroken, wel gerenoveerd.

  3. Ik wik mijn woorden, hoe werd deze vraag gesteld door de journalist? In ieder geval zijn er genoeg  mensen die geschrokken zijn van deze onjuiste info en reconstructie.

  4. Totaal onjuist en dat weet David ook, hij weet waar en hoe, maar hij gaat hij daarmee om en met welken mensen? Ouders en zus waren de eersten die binnen vermoord werden, David was achterna want hij treuzelde te lang bij een boekenstand. Hij werd bij het omdraaien en wegrennen opgemerkt en geraakt, later nog eens met de kolf van het wapen een stoot op het andere been en heup gebroken.

  5. Ik zal proberen fotomateriaal te vinden, maar ik kan niets beloven. niets verder parking alles gebeurde in het sas naar buiten toe. Opnieuw, velen die dichtbij bepaalde nabestaanden staan, zeggen allen: "de reconstructie zit vol onwaarheden maar vooral de getuigenis van David roept vragen op".

  6. Indien ik foto's terugvind en met hulp van mensen kunnen we zelf een maquette maken hoor.

partouzeur wrote:

Ik weet ook wie Kuros is. Ben niet van Aalst maar men beste vriend, Luc, woont daar. Luc was één van de aanwezigen in Aalst. Al zou Kuros de daders gezien of herkend hebben dan was hij nu dood of superrijk. Weet Kuros dan niet dat niet praten en namen noemen gevaarlijker is dan praten. Als de daders meekijken is hij een gevaar, als hij praat op de site, dan gaan ze niets doen want anders weten de speurders dat hij op het juiste spoor zit. Ik geloof er geen bal van.

Ik zou daar iets voorzichtiger mee omspringen, het gevaar voor kuros bestond al. Geloof me, zoiets verzin je niet en ga je zeker niet op een forum plaatsen.