61

Re: Bernard Grandjean

Dank, dan weten we ook weer waar The end dezelfde informatie vandaan had. Uit het dossier dus.

Re: Bernard Grandjean

Blijkt ook dat The end relevante informatie heeft.

Maar ik kan er toch niet bij dat Grandjean nier meer is dan een voetnoot in het dossier. Het zou ook kunnen dat de organisatie die achter de bende zit, ik denk hierbij aan de staatsveiligheid, bewust sporen heeft gecreëerd naar extreem rechts. Paul Ponsaers schrijft ook iets dergelijks: dat van bij de overval op Dekaise veel moeite werd gedaan om het spoor naar extreem rechts te leiden

Re: Bernard Grandjean

Django68 wrote:

Blijkt ook dat The end relevante informatie heeft

Dat was al erg snel duidelijk. Maar hij is niet de enigste. En uiteraard kan ook hij er niet vrijuit citeren natuurlijk. Spitsroeden lopen dus, op een bepaalde stijl die niet iedereen kon waarderen... Misschien dat Ben hem (ooit) opnieuw toegang geeft, en als hij dat ook wil, dat hij hier terug present is... Allicht neemt hij hier nog af en toe een kijkje...

Wat mij betreft - maar het hangt natuurlijk niet van mij af - is hij (opnieuw) welkom, zoals iedereen welkom blijft (wat mij betreft) zolang inhoud primeert op vorm en er niet teveel op de pianist wordt euhm gespeeld.

Django68 wrote:

Maar ik kan er toch niet bij dat Grandjean nier meer is dan een voetnoot in het dossier. Het zou ook kunnen dat de organisatie die achter de bende zit, ik denk hierbij aan de staatsveiligheid, bewust sporen heeft gecreeërd naar extreem rechts. Paul Ponsaers schrijft ook iets dergelijks: dat van bij de overval op Dekaise veel moeite werd gedaan om het spoor naar extreem rechts te leiden

Acke, Romelaert, cookie, noem ze maar op... ze wisten dat er meer is. De wonderbaarlijke gemanupileerde vondst in Ronquières dient voor afleiding... weg van het juiste spoor. De bewijsstukken waren zodanig over de zakken verdeeld dat je slechts 1 zak hoefde te vinden om de puzzel te kunnen leggen naar de Bende Van Nijvel. De verkeerde puzzel dus.

Het is ondermeer door deze vondst dat bepaalde misdrijven aan de Bende Van Nijvel werden/worden toegeschreven, terwijl andere zaken niet (mogen) gekoppeld worden... de moordaanslag op Vernaillen bijvoorbeeld of de geslaagde moord op Mendez. Maar ik val/we vallen in een herhaling van een herhaling van een herhaling van een herhaling van een ...

En inderdaad Django68, zoals je dus terecht opmerkt,... niet alleen bepaalde daden maar ook bepaalde personen.

Uit het niks kwam Bouten met een Roger Beuckels af, uit het niks deed het parket opeens DNA onderzoek naar Dieter Ludwig, op fora lees je amper iets over Luciano Ludwig Bender en wordt er een verkeerde foto aan hem gekoppeld en wie kent er de blonde reus N.A. die z'n slachtoffers graag martelde voor hen af te maken voor amper wat buit, terwijl hij toch misdrijven beging met eerder vaak genoemde namen op dit en andere fora in verband met de Bende van Nijvel?

Dat de Bende Van Nijvel of de organisatie erachter bewust sporen heeft gecreëerd om af te leiden van de waarheid (daden en uitvoerders) staat onomstotelijk vast.

Re: Bernard Grandjean

Django68 wrote:

Maar ik kan er toch niet bij dat Grandjean nier meer is dan een voetnoot in het dossier. Het zou ook kunnen dat de organisatie die achter de bende zit, ik denk hierbij aan de staatsveiligheid, bewust sporen heeft gecreëerd naar extreem rechts. Paul Ponsaers schrijft ook iets dergelijks: dat van bij de overval op Dekaise veel moeite werd gedaan om het spoor naar extreem rechts te leiden

Deze militaire plaat + de papieren geschreven door C.F = 2 sporen op dezelfde plaats. Is dat er niet een te veel? Wat als de militaire plaat het verkeerde spoor was?

Re: Bernard Grandjean

Trobken wrote:

wie kent er de blonde reus N.A. die z'n slachtoffers graag martelde voor hen af te maken voor amper wat buit, terwijl hij toch misdrijven beging met eerder vaak genoemde namen op dit en andere fora in verband met de Bende van Nijvel?

Wie is dat weer die blonde reus? Een reus die hier op het forum NIET wordt vernoemd?

Re: Bernard Grandjean

Scaramouche, post 28 bevat het antwoord smile » Forum

Re: Bernard Grandjean

Op het Franstalige en op dit forum werd de volledige lijst gepost van de voorwerpen die in de brandhaard in het bos van Houssières zijn teruggevonden. Van het identiteitsplaatje van Grandjean is geen sprake. Behalve in een boek van Guy Bouten ( De bende van Nijvel en de CIA) en een interpellatie van advocaat Graindorge naar ik meen wordt nergens anders van deze vondst melding gemaakt. Op het Franstalige forum gaat men ervan uit dat dit verhaal verzonnen is.