Het is 20u27
Er zijn veel vrouwen en kinderen aanwezig op dit spitsuur.Vandaag bekijk ik voor de zoveelste keer een aantal getuigenissen. Zo ook de getuigenis van een Engelse mevrouw die komt getuigen voor de camera dat haar getuigenis als kroongetuige nooit opgevraagd werd. Opeens hoor ik het zinnetje "Er was weinig volk in de winkel" Lijkt mij logisch , het is het uur dat ik vaak ga winkelen omdat er dan zeer weinig volk in de winkel is. Toch stond er in de eerste post hier geschreven, er zijn veel vrouwen en kinderen aanwezig op dit spitsuur. 20u27 spitsuur? Vrouwen en kinderen ? Ik weet niet hoe het bij jullie was maar in die jaren had ik een kind leeftijd lagere school. Normaal uur voor bedtijd was tussen 20 u en 20u30. En al zeker in de winter of de herfst.
Lange inleiding om tot volgende vraag te komen. Heeft er iemand een idee hoeveel mensen er rond het uur van de overval in de winkel waren? Of op de parking? En blijkbaar was de lijst van de mensen die er niet waren , de afwezigen dus, even belangrijk.
Eventueel aantal aanwezige rijkswachters? Of mensen van andere "ordediensten"
27 September is een vrijdag.
Dag daarna geen school, en dus mogen de kinderen uitslapen.
Vrijdag was de dag om boodschappen te doen met heel de familie.
Soms zelf de kinderen later laten slapen om te genieten van een gezellige zaterdagochtend voor de ouders.