731

Re: Overijse: 27 September

Klopt, zo is er ook het koppel dat vermoord werd in Anderlecht (deze zouden deelgenomen hebben aan de roze balletten). De zogezegde zelfmoord van Latinus. De moord op Van Camp (ORF). De moord op Paul Cams (drugslabs en witwassen).

Zou het misschien kunnen dat men zich van Delhaize vergist had en dat men daarom een half uur later naar Overrijse ging? Of misschien stond er iemand op de uitkijk die dan Finné die Delhaize had zien binnengaan.

Re: Overijse: 27 September

Frans Reyniers was ook zeker te daders te kennen.

Re: Overijse: 27 September

En wie waren dat dan volgens hem?

Re: Overijse: 27 September

Pattijn, Amory, Bouhouche, Beijer.

735

Re: Overijse: 27 September

patrick111 wrote:

Het is vermoedelijk Golenvaux en niet Golvenaux. Het dossierstuk waarin hij vermeld wordt, werd enkele maanden geleden door de website van P-magazine gepubliceerd (zie deze post van Tiens).

In het door P-magazine gepubliceerd document staat dat Leon Finné enkele dagen voor zijn moord een afspraak met rijkswachter Golenvaux zou gehad hebben op het parket van Brussel om er naar een videocassette van de roze balletten te kijken. Die cassette zou volgens de geruchtenmolen in de schuif van Jean Deprêtre gelegen hebben in Nijvel.

De datum en oorsprong van het document zijn me niet duidelijk. Volgens P-magazine gaat het om een pagina uit 'een geheim rijkswachtrapport'. Sommigen op dit forum hebben naar verluidt het hele document, die kunnen misschien meer uitleg geven.

Volgens gebruiker Trojan schreef Robert Beijer later op het Franstalig forum aan Patricia Finné dat hij haar vader had leren kennen toen hij nog bij de drugssectie van de BOB van Brussel werkte en dat de bankier aan hem werd voorgesteld door Emile Golenvaux, een rijkswachter in uniform. De originele bron op het Franstalig forum vind ik echter niet meer terug. (Trojan kopieerde een deel van de conversatie tussen Beijer en Patricia Finné wel naar dit forum, dus die kan je nog terugvinden.)

Dat hele verhaal van Golenvaux is fake. In farde 100, stuk 3:

“Hierbij kan worden opgemerkt dat de betrokken rijkswachter werd ondervraagd, dat deze erkende Léon Finné te kennen, doch dat zij nooit spraken over welke video-cassette dan ook.”

Je moet iets verzinnen om de aanwezigheid van Léon Finné bij die aanslag van de Bende van Nijvel te verantwoorden. Is het niet dat hij voor sluitingstijd dan toch nog een krant wou kopen, dan was het omdat ook hij toevallig een videocassette van de Roze Balletten bij had of toch toevallig op de hoogte bleek te zijn van een nakende staatsgreep!

Re: Overijse: 27 September

Het vervolg gebeurde misschien privaat.

» tueriesdubrabant.1fr1.net

Dimitri heeft het info vanuit een andere draad genomen op 11 maart 2010. Zie blz 4. Trisch was geen fan van privéberichten.

737

Re: Overijse: 27 September

Men moest inderdaad iets verzinnen om de aanwezigheid van Finne te verantwoorden. De krant? Men was blijkbaar vergeten dat de krantenwinkel reeds veel vroeger gesloten was. Cassette van roze balletten ... schitterend excuus dat een beetje te vaak gebruikt werd.

"Hallo, SEB (Société Européenne des Banques) was onderdeel van Banca Ambrosiano. En een van de belangrijkste aandeelhouders was het Istituto per le Opere di Religione (IOR), de bank van het Vaticaan.

Banco Ambrosiano is een Italiaanse bank die het onderwerp was van een van de meest klinkende faillissementen van de naoorlogse periode in 1982, wat een van de grootste schandalen veroorzaakte waarbij de maffia en de Vaticaanse bank betrokken waren, de eerste aandeelhouder, die maakte de weg vrij voor de manipulite-operatie in de jaren 90. Roberto Calvi, lid van de vrijmetselaarsloge Propaganda Due (P2) en directeur van de Ambrosiano Bank, werd op 17 juni 1982 opgehangen aan een brug in Londen gevonden. het proces betreffende de Calvi-affaire werd voortgezet, waarbij in het bijzonder Licio Gelli, de grootmeester van P2, betrokken was. De Ambrosiano-bank werd inderdaad beschuldigd van het in het geheim overmaken van fondsen aan de Poolse vakbond Solidarnosc en aan de Contra's van Nicaragua, gesteund door Washington tegen het Sandinistische regime.

Bron: Wiki

Ik denk dat we de reden van de moord op Finne eerder in de richting van bovenstaande moeten zoeken. Want welk feit is hier in al die jaren niet vermeld? Het feit dat de Heer Finne gedurende 2 jaar ''werkloos" was, wat deed hij in die tijd?

Re: Overijse: 27 September

Ik vermoed dat zijn vingerafdrukken op het stuur van zijn auto werden gecontroleerd. Natuurlijk, als hij handschoenen droeg...

739

Re: Overijse: 27 September

Waarom was kolonel Torrez daar? Een mogelijke hypothese is de volgende:

Aangezien ze Finné op hetzelfde moment naar de Delhaize moesten brengen, waren ze met meer dan 3. Ik schat een man of 5,6. Ik durf ervoor wedden dat Torrez er juist 3 heeft gezien, en niet meer dan 3. Zijn verklaring, als rijkswachter, zou elke tegenspraak in andere getuigenissen teniet doen. (Overigens denk ik dat er bij elke overval meer mensen aanwezig waren, op zijn minst 1 persoon in wagen met radio, om te kijken of de kust veilig is.)

Re: Overijse: 27 September

Of woonde Kolonel Torrez gewoon in Overijse, en deed hij daar zijn boodschappen? Wie neemt er nu zijn gezin mee als hij weet dat er accidenten gaan gebeuren?