71

Re: Noord-Franse gangsters

Django68 wrote:

Bois de la Houssière, 9 november 1985: ook voorwerpen die gelinkt konden worden aan Jean Bultot en een militair identiteitsplaatje toebehorend aan Bernard Grandjean, lid van Front de la jeunesse.

Ik heb geen spoor van die "zogezegde identiteisplaatjes" tussen de objekten in La Houssière teruggevonden. En welke precies voorwerpen die gelinkt konden worden aan Bultot?

Re: Noord-Franse gangsters

CP, ik weet niet wie u bent, hoewel ik soms dacht aan (een (oud-)collega van) Jean-pierre Adam. U beschikt(e) over informatie die in principe afgesloten was voor niet-intimi. Kunt u misschien nog meer vertellen over de ‘Franse piste’ en/of over Thierry Sliman, Xavier Sliman, Edmond Masson, Pierre Mandelli en Louis Gambini? Zo ja, heel fijn en zo nee, jammer, maar ook goed.

73

Re: Noord-Franse gangsters

U moet het boek van Adam in het Nederlandse versie lezen!

Re: Noord-Franse gangsters

712 wrote:

U moet het book van Adam i het Nederlandse versie lezen !

Heb dat boek gelezen, maar C.P. verklaart meer dan ik in het Nederlands in dat Nederlandse boek heb gelezen of staat bijvoorbeeld dit:

“Een anonieme getuige verklaart aan de politie van Hastière dat een Franse gangsterbende, bestaande uit de broers Thierry et Xavier Sliman, Edmond Masson en Pierre Mandelli, de daders zijn van de overval op de wapenwinkel Delaise in Waver enkele dagen voordien. Deze verklaring werd geacteerd in het proces-verbaal met nummer 2016. Kennelijk werd er door de speurders van Waver geen enkel gevolg gegeven aan dit proces-verbaal.

(post van CP van 22-11-2022 op deze website) er ook in? Zo ja, waar?

En dit:

“De dag voor de feiten, dus op 29 september 1982 omstreeks 16.00 uur, raapte een getuige een zakmes op dat uit de zak was gevallen van een van de inzittenden van een blauwe VW Santana die geparkeerd stond aan de rue Pré des Querelles in Waver. Op dit zakmes droeg was de vermelding "Vendetta Corsa" aangebracht, ongetwijfeld ging het dus om een mes van Franse oorsprong”

(post CP d.d. 22-11-2022), las ik ook niet in dat boek.

Maar ook hier kan ik mij vergissen.

Re: Noord-Franse gangsters

C.P. wrote:

Ik heb geen spoor van die "zogezegde identiteisplaatjes" tussen de objekten in La Houssière teruggevonden. En welke precies voorwerpen die gelinkt konden worden aan Bultot?

Zowel Bultot als Bernard Grandjean hebben een eigen topic waarop je deze info kan tergugvinden

76

Re: Noord-Franse gangsters

Corsicaans mes

Weetjewel wrote:

“De dag voor de feiten, dus op 29 september 1982 omstreeks 16.00 uur, raapte een getuige een zakmes op dat uit de zak was gevallen van een van de inzittenden van een blauwe VW Santana die geparkeerd stond aan de rue Pré des Querelles in Waver. Op dit zakmes was de vermelding "Vendetta Corsa" aangebracht, ongetwijfeld ging het dus om een mes van Franse oorsprong”

Op zijn facebookpagina postte Jean-Pierre Adam zelf een andere versie hiervan. Over de feiten te Waver op 30 September 1982:

De derde dader verloor een Corsicaans mes van het merk Vendetta Corse toen hij voortijdig de Santana verliet om politieagent Haulotte te gaan neerschieten.

In deze versie is er dus geen sprake van dat er daags voordien een mes zou gevonden zijn bij een Santana geparkeerd in Waver. Welke versie is nu de juiste?

Bron » www.facebook.com

Re: Noord-Franse gangsters

weetjewel wrote:

Heb dat boek gelezen, maar C.P. verklaart meer dan ik in het Nederlands in dat Nederlandse boek heb gelezen of staat bijvoorbeeld dit:

“Een anonieme getuige verklaart aan de politie van Hastière dat een Franse gangsterbende, bestaande uit de broers Thierry et Xavier Sliman, Edmond Masson en Pierre Mandelli, de daders zijn van de overval op de wapenwinkel Delaise in Waver enkele dagen voordien. Deze verklaring werd geacteerd in het proces-verbaal met nummer 2016. Kennelijk werd er door de speurders van Waver geen enkel gevolg gegeven aan dit proces-verbaal.

(post van CP van 22-11-2022 op deze website) er ook in? Zo ja, waar?

Die anonieme getuigenis is toch de basis van Adam's theorie? Valt te lezen op bladzijdes 32 en 34 van de Nederlandse vertaling.

Re: Noord-Franse gangsters

cascade wrote:

Die anonieme getuigenis is toch de basis van Adam's theorie? Valt te lezen op bladzijdes 32 en 34 van de Nederlandse vertaling.

Jawel, maar mijn perceptie was dat die anonieme, bij de rijkswacht als betrouwbaar bekend staande getuige op 07-10-1982 alleen Xavier Sliman heeft aangewezen als dader van de overval bij wapenwinkel Dekaise, op 30-09-1982. Uit het boek van Jean-Pierre Adam haalde ik niet dat die getuige toen - op 07-10-1982 - ook andere namen heeft genoemd, laat staan dat die andere namen toen door die anonieme getuige werden gekoppeld aan de overval bij wapenwinkel Dekaise. Enfin, ik zal het boek van Jean-pierre Adam er nog even bijpakken.

Billy& wrote:

Op zijn facebookpagina postte Jean-Pierre Adam zelf een andere versie hiervan. Over de feiten te Waver op 30 September 1982:

De derde dader verloor een Corsicaans mes van het merk Vendetta Corse toen hij voortijdig de Santana verliet om politieagent Haulotte te gaan neerschieten.

In deze versie is er dus geen sprake van dat er daags voordien een mes zou gevonden zijn bij een Santana geparkeerd in Waver. Welke versie is nu de juiste?

Bron » www.facebook.com

Precies en dan vraag ik mij af waar CP zijn versie vandaan heeft.

Re: Noord-Franse gangsters

weetjewel wrote:

Jawel, maar mijn perceptie was dat die anonieme, bij de rijkswacht als betrouwbaar bekend staande getuige op 07-10-1982 alleen Xavier Sliman heeft aangewezen als dader van de overval bij wapenwinkel Dekaise, op 30-09-1982. Uit het boek van Jean-Pierre Adam haalde ik niet dat die getuige toen - op 07-10-1982 - ook andere namen heeft genoemd, laat staan dat die andere namen toen door die anonieme getuige werden gekoppeld aan de overval bij wapenwinkel Dekaise.. Enfin, ik zal het boek van Jean-pierre Adam er nog even bijpakken.

Daarin heb je gelijk, die getuigenis gaat enkel over Xavier Sliman.

Re: Noord-Franse gangsters

Er zijn inderdaad de elementen die Adam aanhaalt in zijn boek die de piste van de Norrd Franse gangsters ondersteunen. Er zijn ook veel aanwijzingen tegen andere daders die Adam niet aanhaalt. Eddy Vos zei in zijn laatste interview dat er heel veel aanwijzingen in de richting van de WNP wijzen. Misscien zelf te veel. Toch is dat nog steeds de richting waarin gezocht wordt. Er is de piste van de Borains, de sudisten, Bouhouche en Beijer, De Starcke, enz... Ik zelf volg dit forum al een hele tijd. Op een bepaald moment was ik overtuigd dat de WNP achter de aanslagen zat. Het is ook een aanrader de posts van forumlid Wolf op het Franstalig forum te lezen waarin hij zeer overtuigend de moordpartij aan de Colruyt in Nijvel beschrijft met duidelijk inside informatie. Hij noemt daarbij onafhankelijk dezelfde dadergroep als procureur Deprètere op zijn sterfbed.  Over de betrokkenheid van Cocu bestaat ook niet veel twijfel. Er zijn ook heel veel aanwijzingen tegen DBouhouche en Beijer,... Het zou me niet verbazen mocht er een dezer weer een illustere onbekende aan de bende gelinkt worden. Dit dossier barst van de leugens en fantasmen.