Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Salamander wrote:

Waarom heeft Marie-Jeanne Callebaut per definitie interesse in het dossier van de bende en steekt ze er zoveel energie in?

Het lijkt mij vanzelfsprekend. Maar we zijn niet allemaal hetzelfde.

Het is interessant om de delen van de bestanden die zijn verdwenen opnieuw te lezen. Als wordt aangenomen dat ze opzettelijk zijn verwijderd. Het kan natuurlijk een afleidingsmanoeuvre zijn.

Men kan zich afvragen hoe veroordelingen kunnen worden verkregen op basis van een dossier waarvan bekend is dat het corrupt is, in het beste geval door verlies.

Het hoogtepunt is het stelen van een tas tijdens een duik door onbekenden in het bijzijn van rechercheurs.

102

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Salamander wrote:

Waarom hadden de speurders interesse voor de copy van het dossier van Marie-Jeanne Callebaut? En niet in de copy die anderen hebben (oa advocaten)? Waarom heeft Marie-Jeanne Callebaut per definitie interesse in het dossier van de bende en steekt ze er zoveel energie in? Slachtoffer Jan Palsterman was de man van wie ze gescheiden leefde en haar twee kinderen die aanwezig waren bij de aanslag in Aalst raakten niet gewond.

Verklaar u eens nader aub.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Een deel van het dossier is blijkbaar "verloren" gegaan. Speurders wisten dat M-J een copy had. Ze vragen de copy, M-J weigert. Wat haar goed recht is. Waarom komen ze dan terug om een huiszoeking te doen en gaan ze niet bij iemand anders die een copy heeft langs?

Jan Palsterman was slachtoffer in Aalst en was de ex van M-J. Haar kinderen waren ongedeerd en hadden geen contact meer met haar. In haar plaats zou ik er geen energie in steken...

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

De kopij werd vermoedelijk toegenomen.

JPA verbergt zijn dossier. Hij weet hoe het gaat.

105

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Salamander wrote:

Jan Palsterman was slachtoffer in Aalst en was de ex van M-J. Haar kinderen waren ongedeerd en hadden geen contact meer met haar. In haar plaats zou ik er geen energie in steken...

Daarin kan niemand en hoeft ook niemand in tussen te komen. Ieder huisje zijn kruisje. Het ene al wat zwaarder dan het andere.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Geloof jij het verhaal van Kuros?

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Etienne1420 wrote:

Geloof jij het verhaal van Kuros?

Het is in dat kader dat ik mijn opmerking hier gepost heb. Zie ook mijn opmerking in het "verhaal van Kuros". Ik zou graag het volledige verhaal kennen. Kuros is ondertussen overleden. Zijn verhaal is 15 jaar oud. Er zijn forumleden die het verhaal kennen.  Waarom wordt het volledige verhaal niet gepubliceerd. Op basis van het volledige verhaal zou ik kunnen zeggen of ik het geloof of niet.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

fenix wrote:

Wat probeer je te insinueren?

Lijkt me vrij duidelijk, niet?

Bovenstaande user stelt zich vragen waarom Mevr. Callebaut zoveel interesse toonde in het dossier teneinde ze reeds gescheiden was van het slachtoffer. Die vraag is even legitiem als de vraag waarom Dekaise geen zin had in medewerking tot het onderzoek of waarom JPA zich vastbijt in de piste Sliman. Die personen kunnen daartoe zeker hun psychologische motieven hebben, maar evenzeer mag men in een onderzoek als dit beweegredenen in vraag stellen.

Een tweede, en belangrijkere, vraag die ik ontwaar uit de tekst van Salamander zou ik omschrijven als de bedenking of de huiszoeking niet gewoon kan worden gezien als 'onderzoeksdaad'. Daar het lijkt dat de speurders op zoek gaan naar stukken die louter in de copy van Mevrouw Callebaut zitten. Belangrijk daarbij om op te merken is dat deze daad zich dezelfde week voltrekt als de verspreiding van de foto van de man met de SPAS-12.

Beide vermeende onderzoeksdaden spitsen zich toe op de overval in Aalst. Merkwaardig toeval is dat ene Cobra zich reeds enige tijd vroeger een aantal dingen liet ontvallen mbt Aalst. Eerst spreekt hij over een foto in het dossier die door Libert aan de speurders werd overhandigd en waarop een dader met SPAS-12 is te zien die heeft deelgenomen aan Aalst. Dat was geen broodje aap van Cobra, de foto bestaat echt.

Toeval wil dat Cobra ook sprak over iets dat verband kan houden met de andere mogelijke onderzoeksdaad en dat verband hield met Jan Palsterman (voor de kuros-haters onder ons, daarmee heeft het niets te maken). Laat de persoon in wiens dossier men plots interesse toont toevallig iemand zijn die steeds heeft gesteld dat Jan Palsterman geen toevallig slachtoffer was.

Mijn hypothese is dan ook dat de speurders interesse hadden in dit specifieke dossier, in de hoop al dan niet extra aanwijzingen te vinden van sporen die Mevr. Callebaut zelf heeft toegevoegd in de loop der jaren tijdens haar private investigation. Eigenlijk dus niets meer of minder dan wat de laatste jaren lijkt te gebeuren in het onderzoek; oude pistes en hypotheses nog eens onder de loep nemen om deze verder te onderzoeken dan wel definitief te kunnen sluiten.

109

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Ik heb horen waaien dat de Paashaas binnen kort langs komt en je honger zal stillen.

Re: Huiszoeking Marie-Jeanne Callebaut

Spectator Of Life dat is idd mijn hypothese. Volgens mij waren de speurders op zoek naar info die Mevr Callebaut toegevoegd had...