Re: Cel Delta

Jaja, het is al goed. Het was Philippe De Staerke. Tuurlijk was het Philippe De Staerke want hij was in Aalst. Wie zou het trouwens ook anders kunnen geweest zijn. Niemand toch. Ik ga onmiddellijk de onderzoekscel contacteren dat ze Philippe De Staerke moeten arresteren. Ongelooflijk dat ze dat nog niet gedaan hebben. Wat een stumperds zijn dat daar toch.

Re: Cel Delta

We zijn allemaal stumperds; Hoe dit forum zo lang zonder jou heeft kunnen functioneren is e een raadsel. Gerecht en slachtoffers kunnen op beide oren slapen, dankzij jou weten we binnenkort hoe de vork in de steel zit. Ik ben benieuwd.

73

Re: Cel Delta

pyrénéen wrote:

Er werd geoordeeld  dat hij op 9/11/1985 voor de aanval in de Delhaize in Aalst as, maar dat hij gezien het schema niet  aanwezig  kon zijn tijdens de aanval.

En deze poepsimpele redenering zou de Delta cel dan niet kunnen maken hebben? Sorry he, maar er zijn grenzen aan hetgeen ik wil geloven. Zelfs een boer uit Dendermonde had dit kunnen natrekken.

Re: Cel Delta

Maggiore wrote:

Waarom altijd weer De Staerke opvoeren terwijl het ondertussen duidelijk is dat De Staerke niets met de Bende van Nijvel te maken heeft?

Er zijn heel wat tinten grijs in de 'De Staerke als dwaalspoor piste'. Dat gaat van De Staerke die de opdrachten wel degelijk heeft uitgevoerd, maar volledig in opdracht, over De Staerke die enkel wat in de kijker moest lopen met voorbereidend werk, tot jouw - de meest extreme - stelling, De Staerke die helemaal niets heeft te maken met de feiten. Zelf denk ik ook dat De Staerke een dwaalspoor is, maar met welke tint grijs ingekleurd; dat durf ik niet zeggen.

Trouwens, De Staerke trok in die tijd op met ene Moussa? Dat is tot op heden toch nog altijd een absolute hoofdverdachte voor de feiten van 1985, of heb ik ook daar iets gemist?

Re: Cel Delta

Moussa zou op een kind geschoten hebben tijdens een van de overvallen. Ik weet niet wat de bron daarvoor is maar toen een journalist aan advocaat Vermassen vroeg of het klopte dat deze getuigenis in het dossier stond antwoordde de laatste: no comment. Er zijn inderdaad heel wat tinten grijs in het spoor De Staercke. Ik denk dat er verschillende criminelen als dwaalspoor gebruikt werden.

76

Re: Cel Delta

Ik denk dat de bron dit forum was waarna heel toevallig tijdens een dubbelinterview over een vermoorde kleuter Dean de vraag der vragen aan Vermassen gesteld werd en hij antwoordde met no comment

Begin 2022 is er een dubbelinterview in Humo met Jef Vermassen en minister van justitie Vincent Van Quickenborne naar aanleiding van de vermoorde kleuter Dean. Op een gegeven moment komt het gesprek op de Bende van Nijvel en Moussa. Beide heren zijn het er over eens dat de Delta cel op het juiste spoor zat en Charleroi er een puinhoop van gemaakt heeft.

Humo vraagt of het waar is dat Moussa in Overijse een kind heeft doodgeschoten. Vermassen: "Geen commentaar"

Op de site over de Bende: “Blijkbaar wordt er in de wandelgangen gefluisterd dat Alain Moussa de dader is. Als dat zo is, dan is de kans statistisch gezien groot dat Moussa ook de Killer is in Aalst, omwille van bovenstaande overtuiging dat weinig mensen zomaar op kinderen beginnen te schieten.”

In een PV over de ‘hold-up’ van Aalst: “Foto album nummer 3: Hij (de getuige) wijst foto nummer 2 aan, namelijk de mantel gedragen door de dader. Het betreft de mantel in beslag genomen bij M. Alain.” Refaites vos jeux."

» p-magazine.com

Re: Cel Delta

fenix wrote:

In een PV over de ‘hold-up’ van Aalst: “Foto album nummer 3: Hij (de getuige) wijst foto nummer 2 aan, namelijk de mantel gedragen door de dader. Het betreft de mantel in beslag genomen bij M. Alain.” Refaites vos jeux."

Dit is één van de PV's op basis van de hierboven vernoemde - cruciale-  getuige. Dateert reeds uit '85. Vreemd genoeg is er van de zigeunerspreuk, opgetekend door dezelfde getuige, pas sprake in '89, en niet in '86. Er zijn meerdere PV's rond deze getuige. De getuige zou pas na vier jaar een volledige verklaring hebben afgelegd en niet eerder uit angst.

78

Re: Cel Delta

Heb ik er de hele tijd over of naast gekeken, maar werd hier ergens vermeld dat de heer Van den Berghe lid was van de Delta cel?

(...) "hebben plaatsgevonden, verklaart speurder Van den Berghe, lid van de Delta-cel en vervolgens van de Bendecel, dat werd aangenomen dat het noodzakelijk was de heer Raes te ontmoeten:

Vraag van volksvertegenwoordiger Deleuze: "Was u op dat moment op de hoogte of werd toen gezegd dat de heer Raes de procureur des Konings van Nijvel acht tot tien keer had ontmoet?"

Antwoord: "Ik heb dat vernomen in één van de zittingen van deze commissie, maar ik wist het niet."

Vraag: "Dus tijdens die coärdinatievergadering waar u heeft besloten: 'we moeten de heer Raes ontmoeten', was u, noch de mensen van Charleroi, noch die van Dendermonde ervan op de hoogte dat de procureur des Konings van Nijvel de administrateur-generaal had ontmoet in het raam van het Nijvelse deel van het onderzoek?"

Antwoord: "Daar werd niet over gesproken. Ik was er persoonlijk niet van op de hoogte. Misschien waren anderen ervan op de hoogte. Er werd niet gezegd dat de heer Raes contact had met de procureur. Ik wist dat niet. Tot voor de verklaring hier in deze commissie dat de heer Raes contact zou hebben gehad met de procureur, wist ik er niets van."

Bovenstaande gaat over de ontmoetingen tussen Raes en Deprêtre. Van deze ontmoetingen werd geen verslag opgesteld noch een PV.

Spijtig ook dat er geen voornaam bij staat. Ik herinner mij dat er ooit ergens in Aalst een bom ontploft is (onder een auto dacht ik) en dat de eigenaar van die auto Van den Berghe noemde. Kan het ene verband hebben met het andere?