Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

LEO wrote:

the end, ik ga me onthouden in deze polemiek! De argumenten die ik aanhaalde zijn al wat ik er van weet en uit eigen ondervinding! Tenslotte heb ik 8 jaar waardetransport 'gereden' en kan het nog neerschrijven! Up to you. smile

LEO, Ik geef je hierbij absoluut 100% gelijk.

En aan the End kan in enkel zeggen, koop nog een doosje kleurpotloodjes en kleur nog wat robotfotos in. Lijkt me leuke bezigheidstherapie. Al er één op mijn tante Julia lijkt, geef ik wel een seintje of teken er anders overal een klein snorretje en een vettig zijstreepje bij, dan lijken ze op een zeker mijnheer H, beroepsmisdadiger tegen de mensheid van Duitse afkomst.

Alle gekheid op een stokje, graag enige ernst op dit forum, anders heeft het allemaal niet zo veel zin. Ongedefinieerde duistere krachten zijn goed voor een Star Wars film.

Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

Kees BK wrote:

Ik heb het er al eens over gehad maar ballistisch gezien is er duidelijk een onderscheid tussen de Bende van Haemers en De Bende van Nijvel, door de wapenkeuze. Als de Bende van Haemers "ten oorlog" trok, dan deden ze dat ook zeer goed bewapend.

De bende Haemers gebruikte ook riotguns zoals de bende bij hun overvallen.

Kees BK wrote:

Alle gekheid op een stokje, graag enige ernst op dit forum, anders heeft het allemaal niet zo veel zin. Ongedefinieerde duistere krachten zijn goed voor een Star Wars film.

Het zijn geen ongedefinieerde duistere krachten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

63

Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

Indien we vandaag anno 2019 naar de jaren van lood terugblikken, zijn er wel meerdere zaken die we als onmogelijk hadden ingeschat. Doch lijkt het er steeds meer op dat het bittere ernst was. Is het toeval dat Martens net op dat ogenblik op deze plaats bevond, misschien. Is het als signaal overgekomen dat niemand veilig was onder de ministers, zeker weten!

Patrick Haemers was dan misschien wel het imago van de bende, in mijn mening was Philippe Lacroix nog steeds het brein achter de groep, samen met Tyack in een latere stage. Kijk maar wie er het best van afgekomen is!

Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

Wel ja. Philippe Lacroix had een villa ergens tijdens de ontvoering en overval waar hij kon afspreken met personen die niet met hem en anderen van de bende gezien mochten worden. Axel Zeyen is via duistere krachten erin geslaagd vrijgesproken te worden, de zelfde krachten hebben Ciolini uit het proces gehouden. Via de Zeyen's kom je zo bij V. Louvaert uit en het milieu rond de bende via Lekeu, en via de Darvill's ook. Nitelet die ook weer met zijn toevalligheden afkomt in context van de ontvoering en het losgeld en Zeyen ook al langer moet kennen.

Achter de schermen is er alles aan gedaan om een confrontatie tussen Patrick Haemers en VDB niet te laten doorgaan. VDB de stoere macho die zich straatvechter noemt is bang van een confrontatie met Haemers, en Haemers die van plan was de opdrachtgevers van de ontvoering te noemen.

AJ85 wrote:

Patrick Haemers was dan misschien wel het imago van de bende, in mijn mening was Philippe Lacroix nog steeds het brein achter de groep, samen met Tyack in een latere stage.

Ik denk niet dat Tyack zo slim is als je vermoed, ze zijn heel mild geweest voor alles rond de bende Haemers dat wel en ze is samen met anderen er goed vanaf gekomen. Ze zwijgt dan ook over de anderen die er goed vanaf gekomen zijn. Tyack werkte toen Patrick Haemers opgesloten zat terug als hostess en woonde in bij de ouders van Haemers en op andere plaatsen. Haar kwaliteiten zijn volgens mij niet haar intelligentie.

Trouwens over de intelligentie van de bende Haemers ivm de ontvoering en de aanslag op het waarde transport, het is eerder een plan van domheid. VDB is op 14 januari ontvoerd op 16 januari had de BOB al vingerafdrukken gevonden die de bende rond Haemers aan de ontvoering linkte. Een week na de overval in Groot Bijgaarden op 8 januari heeft men de garage ontdekt waar de BMW van die overval instond en de wapens die er bij gebruikt zijn. Bovenop de vele sporen die ze nalaten en op soms wonderlijke wijze ontdekt worden plegen ze een overval met een bom die zo goed als de gehele buit vernietigd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

FreCR wrote:

Man man man... wat een onzin. VDB had helemaal niet de ambities om "terug" premier te worden. Dat hij premier was tussen oktober '78 en april '79 had hij te danken aan samenloop van omstandigheden en het feit dat hij de enige kandidaat was om eventjes te depanneren tot aan de verkiezingen. Het is doordat de onderhandelingen om tot een nieuwe regering te komen moeizaam verliepen dat hij wat langer is kunnen aanblijven.

Kan iemand "the end" eens uitleggen dat je niet al te veel ambities tot het premierschap moet koesteren als je slechts de 7de grootste partij in België bent, met minder dan 6,5% van het totaal aantal stemmen?

Voor de volledigheid en om de puntjes op de I te zetten. We hebben "nu" een regering waar de premier uit de 7de grootste partij komt. Er moest mij dus niks uitgelegd worden over ambities.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

66

Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

Je kan de politieke situatie nu niet vergelijken met de politieke situatie uit de jaren '70 en '80.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Groot-Bijgaarden: 31 Januari 1989

Dat is zo, zoals de politieke situatie van 3 maanden geleden niet te vergelijken is met deze van vandaag. De ambities van politiekers daarentegen zijn over al die jaren niet zoveel veranderd. Zoals het wielrennen nogal veel veranderd is doch de ambitie van een renner blijft dezelfde namelijk winnen.

De laatste maand moest ik toch wel aan die jaren denken. Een politieker die als shockeffect geld laat verbranden, een grote drugsvangst waar een ex rijkswachter uit die tijd aan het stuur staat. En deze week orgies politiek en drugs. Hetgeen wat nu tijdelijk ontbreekt is de rock en roll maar ook dit komt terug. smile

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.