481

Re: Philippe De Staerke

Volgens Lionel Ruth was het slecht weer in die periode en toeval dat de papiersnippers niet weggewaaid waren. (Hilde Geens). Bulto en Grandjean hebben allebei banden met extreem rechts en het Front de la jeunesse. Dit lijken me heel duidelijke sporen.

482

Re: Philippe De Staerke

Kan iemand van de forum gebruikers mij bij onderstaande vraag helpen. Op welk moment heeft Philippe De Staerke aan Bouhouche leren kennen?

Ik kan er niet vanonder uit dat een deel van de proloog misdaden reeks eerder aan de clan De Staerke toe te wijzen zijn (modus operandi), dan aan de verder uitgegroeide bende. Daarom wil ik weten op welk 'moment' zij mogelijk met elkaar in contact gekomen zijn. De moord op de diamantair in Sint Genesius Rode + afrekening 14 dagen nadien, de wurging op de cafébazin, de diefstal van de wagen te Lembeek, de inbraak in Maubeuge,  ... eerder allemaal de clan De Staerke

483

Re: Philippe De Staerke

Hoe kwam De Staerke eigenlijk in beeld als verdachte? En van wij kreeg hij zijn tips?

Re: Philippe De Staerke

Het onderzoek naar de De Staerke-clan begon nogal onwezenlijk met de arrestatie van twee Brusselse gangsters, Léopold ‘Popolino’ van Esbroeck, ook wel ‘Grote Pol’ genoemd, en diens maat Dominique Salesse, een handelaar in tweedehandswagens. Het duo liep tegen de lamp nadat ze op 4 december 1985 sigaretten en wijn hadden geroofd uit een Delhaize in Lokeren. Ze vervoerden hun buit in een gestolen BMW waarin een min of meer rechthoekig gat uit de achterbank gezaagd was.

Drie maanden later, eind mei, werd Salesse na zeer veel lange verhoorsessies – sommige processen-verbaal zijn meer dan dertig bladzijden lang – bereid gevonden om de naam prijs te geven van de onbekende voor wie hij een aantal BMW’s gestolen had tegen een vergoeding van omgerekend pakweg 500 euro het stuk: Philippe de Staerke alias Johnny.

485

Re: Philippe De Staerke

Memoires De Staerke?

» lirenligne.net

Re: Philippe De Staerke

Hallo, Philippe De Staerke geeft aan  dat het vrijdag naar Aalst is gegaan om Sandra op te halen bij het internaat. Is het zeker dat Sandra student was op het internaat in Aalst?

487

Re: Philippe De Staerke

Wat Philippe De Staerke ook verklaart: Het is een aaneenrijgen van leugens. Hij lult zich overal uit. Daar is geen rechterkant aan te krijgen. Een gladde aal met vrienden van justitie tot de maffia

488

Re: Philippe De Staerke

Wat eveneens geldt voor Libert, Beijer, Bultot en nog heel wat anderen. Ergerlijk dat sommigen, zelfs ervaren journalisten, hen nog ernstig nemen ook.

489

Re: Philippe De Staerke

Gladde alen of niet, maar zijn er concrete bewijzen die ze koppelen aan de Bende-overvallen? Werden ze niet gebruikt als bliksemafleiders in een groter geheel. Hun misdragingen worden uitgebreid becommentarieerd en slurpen een groot deel van de aandacht naar hen toe. Maar harde bewijzen? Okay, het zijn geen lieverdjes, maar uitermate bruikbaar om valse sporen na te laten. De heren lopen nog steeds vrank en vrij rond!

Re: Philippe De Staerke

Hallo, ik zou graag willen weten of het zeker is dat Philippe De Staerke een paar uur voor de aanslag in Aalst was of was het zoals hij de dag ervoor beweert de dochter van zijn metgezel op te halen bij het internaat? Alvast bedankt voor de antwoorden.