491

Re: Philippe De Staerke

Dit zouden wel meer mensen willen weten, het is nu haar woord tegen zijn woord. Lees ook even dit » Nieuws

Re: Philippe De Staerke

In een artikel van La Dernieure Heure van 4 juni 2002, staat geschreven dat hij op de dag van de aanval naar de Delhaize of Aalst ging, maar dat hij er niet kon zijn op het moment van de aanval.

Re: Philippe De Staerke

Ik vraag me wel steeds af waar ze het vandaan halen. De dochter heeft nooit op een internaat geweest en altijd regio Halle naar school gegaan. Over andere zaken zoals het vervoer van Philippe De Staerke spreek ik mij niet uit.

Re: Philippe De Staerke

Hallo, mag ik u vragen wat uw bronnen zijn? Dank u.

Re: Philippe De Staerke

Heeft uw eigen onderzoek u wijzer gemaakt?

"Ik heb iemand die Philippe De Staerke kende naar hem gestuurd, in de gevangenis, om te weten te komen van wie de koffer met wapens afkomstig was die De Staerke aan een medeplichtige had bezorgd. Die wapens waren vermoedelijk gebruikt bij de aanslagen van de Bende van Nijvel. De Staerke heeft het nooit toegegeven aan de speurders, maar aan een 'spion' van mij heeft hij verteld dat Bouhouche ze geleverd had. Daarin ben ik formeel. Ik heb dit eind vorig jaar verteld aan de Bendespeurders in Jumet, die me toen ondervroegen. Ze wilden weten wie ik naar De Staerke gestuurd had. Anders konden ze niets doen. Maar er was geen sprake van dat ik dat zou zeggen. Veel zin heeft mijn onderzoek dus niet gehad. Op een bepaald moment was ik er voltijds mee bezig. Ik heb in alle richtingen gezocht. Ik heb mensen naar Jean Bultot in Paraguay gestuurd, om hem uit te horen. Die man vertelt om het even wat. Het is een snul, van wie Bouhouche zich bediend heeft. Maar die snul is wel adjunct-directeur van een Belgische gevangenis geweest.

Bron » Daders

Deze tekst hierboven komt van de website, het betreft een interview van de broer van Juan Mendez. Hierin geeft Philippe De Staerke aan een spion van de broer van Mendez toe dat hij zijn koffer met wapens had gekregen van Bouhouche. Dit is klaar en duidelijke taal m.i.

496

Re: Philippe De Staerke

Lack of a better name wrote:

Ik vraag me wel steeds af waar ze het vandaan halen. De dochter heeft nooit op een internaat geweest en altijd regio Halle naar school gegaan. Over andere zaken zoals het vervoer van Philippe De Staerke spreek ik mij niet uit.

Bedoel je Sandra Mertens? Vond het ook raar toen ik dat las over dat internaat. Moeder en dochter zijn onafscheidelijk. Dochter baat nu een snack uit in galerie champagne in Tubize en die moeder is daar alomtegenwoordig. Misschien kon het destijds niet anders toen ze werkte als hoer.

Lack of a better name wrote:

Ik blijk hier toch een beetje in de knoei te zitten met mijzelf omdat ik enkele zaken niet 100% goed kan plaatsen.

Vanwaar komt de informatie dat de toenmalige vriendin in Scherpenheuvel werkte en dat haar dochter op internaat of op school in Aalst zat? Uit mijn informatie kloppen een aantal zaken mbt de toenmalige vriendin en haar dochter, maar bovenstaande heb ik tot noch toe niet kunnen verifiëren.

Daarnaast ben ik nog een beetje in de war mbt wanneer Philippe De Staerke gaan winkelen was in Delhaize Aalst. Was dit de dag ervoor of de dag zelf?

Yvette verklaarde zelf dingen waar ze later op terugkwam. Geen wonder dat je in de war bent. En ik las eerder dat je ze kent en twijfelt of ze liegt. Over Scherpenheuvel vertelde ze ook zelf  zonder schaamte en in detail.

pyrénéen wrote:

Hallo, mag ik u vragen wat uw bronnen zijn? Dank u.

Vraag het mij ook af!

Re: Philippe De Staerke

Verrassend is de geanalyseerde route om te oordelen dat Philippe De Staerke om 19.35 uur niet in Aalst kon zijn. Hij woont in Elsene, hij gaat winkelen in Aalst, en dan gaat hij naar Robert Eckhardt in Halle.

Bron: La Dernière Heure | "Tueires du Brabant, ça sent l'échec total! " | 6 April 2002

498

Re: Philippe De Staerke

C. Happy Few schreef in 2007:

"Philippe De Staerke had aandelen in de club van Achille Haemers."

Geen bronvermelding. Iemand een idee? In 1978 werd Haemers door de correctionele rechtbank van Brussel veroordeeld tot drie jaar cel wegens een groepsverkrachting van een vrouw aan de Mellaertsvijver in Sint-Pieters-Woluwe. In totaal zat hij hiervan veertien maanden uit. Data?

499

Re: Philippe De Staerke

Laat ons wel wezen, Philippe De Staerke was geen koorknaap maar met de Bende van Nijvel heeft hij niets te maken.

The truth nothing but the truth

500

Re: Philippe De Staerke

De Staerke is geen dader (uitvoerder), maar ik denk wel dat hij met mensen in contact kwam die er wel iets mee te maken hadden. Ook dat hij verschillende opdrachten kreeg. Wat wel merkwaardig is en dat is een gerucht dat al een tijdje de ronde gaat, is dat een bar eigenaar (in de jaren tachtig) zegt dat er mensen over de vloer kwamen bij hem die als ze wat gedronken hadden over de bende bezig waren. Dit was in het Waasland die bar. En als ik wat opzoekingswerk doe is het postkantoor in Waasmunster er overvallen, inbraak in Delhaize van Lokeren. Temse? Laat dit nu juist het werk zijn van de bende van de Staerke. Kan toeval zijn of niet? Weten er sommige nog iets over.