In de geheimen van Bellirai deel 6 Apache staat volgende zin

Al Ajjaz, in samenwerking met Mossad-agenten. Een merkwaardige bijrol in dit verhaal werd gespeeld door Frans Reyniers, de toenmalige ...

Is er hier iemand met een abonnement op Apache die kan aanvullen ?

"...Het nepspoor, zo bleek achteraf, was zorgvuldig aangelegd door de Belgisch-Libanese privé-inlichtingendienst van de Saoedische geheimagent Faez Al Ajjaz, in samenwerking met Mossad-agenten. Een merkwaardige bijrol in dit verhaal werd gespeeld door Frans Reyniers, de toenmalige hoofdcommissaris van de Brusselse gerechtelijke politie, die bekend stond als een machtige en succesvolle ‘superflik’. Het was Reyniers die de eerste ‘gouden’ tip over de vermeende Libanese ‘moordenaar’ doorspeelde aan antiterrorismemagistraat André Vandoren, en zodoende het valse spoor een cachet van grote betrouwbaarheid verschafte..."

Dank u. Jij hebt dus die artikels (6). En ik hier maar verder ploeteren met de handicap dat ik minstens 50% van de info niet kan openen.
Dat is natuurlijk hetzelfde als de ronde van Frankrijk rijden op een oude damesfiets zonder versnellingen.
Reyniers was niet alleen bekend als superflik maar ook zijn "sympathie" voor de Mossad kon hij niet verbergen.

44

Verbazend goed bezig , coconut !

Dank je Leo. Als alle mannen  even veel "gentlemen" waren als jij.............

https://www.knack.be/nieuws/belgie/werk … 21442.html

Uw boek eindigt met een waslijst 'in dikke mist gehulde' raadsels. Waarom blijven zo veel vragen onopgelost? Timmerman: Omdat de antwoorden te gênant zouden zijn voor bepaalde Belgische diensten of omdat ze zware diplomatieke gevolgen zouden kunnen hebben. Een klein aantal Belgische verantwoordelijken kent die antwoorden wel, maar zij zijn gebonden door de zwijgplicht of het beroepsgeheim. Wat leert de zaak-Belliraj over België als democratie? Timmerman: Dat in sommige gevallen de normale parlementaire controle op de inlichtingendiensten niet functioneert - namelijk wanneer de belangen van bevriende buitenlandse inlichtingendiensten op het spel staan. (Kristof Clerix)

Persoonlijke mening; hij werkte voor alles en iedereen als het maar grof geld opbracht. En aanzien. ( bij de kliek in Marbella oa Abou Abas  en consoorten)

zijn XXX zou bij de GSG9 gezeten hebben, wat als opleidingskamp voor de mossad zou hebben gediend - iemand meer ???

Doet mij denken aan dat oude dametje in Marbella (man/vrouw:transgender) 
en de  misdaadserie met Koen Debauw als prof T.
Van hem/haar werd ook gedacht dat hij voor de Mossad werkte.

Er zijn er hier die kunnen volgen denk ik.

potverdorie, die posts vanaf 41 moesten natuurlijk bij Belliraj. Het leuke hier is dat je zelf niets kan verbeteren natuurlijk. Sorry, zal ik wel geweest zijn zeker. Multitasken, niet meer op mijn leeftijd blijkbaar. Mijn excuses. Ik ben inderdaad zeer goed bezig Leo.

49

coconut wrote:

zijn XXX zou bij de GSG9 gezeten hebben, wat als opleidingskamp voor de mossad zou hebben gediend - iemand meer ???

Doet mij denken aan dat oude dametje in Marbella (man/vrouw:transgender) 
en de  misdaadserie met Koen Debauw als prof T.
Van hem/haar werd ook gedacht dat hij voor de Mossad werkte.

Er zijn er hier die kunnen volgen denk ik.

Grenz Schutz Gruppe 9 is de tactische eenheid van de Duitse Bundespolizei . Opgericht na de bloedige aanslag op Joodse atleten tijdens de Olympische Zomerspelen 1972 in Munchen .