Re: Volkswagen Golf GTI: Ohain
Ik dacht dat het geweten was dat Wittock-Van Landeghem kogelwerende vesten produceerde, ze adverteerden ermee.
Hetgeen gestolen werd waren zeer speciale prototypes en die werden dadelijk teruggevonden. Dat vereist quasi 'inside info'.
Iedereen gaat ervan uit dat 'de Bende' die vesten gebruikt heeft want dat lijkt logisch. Maar waarom? Omdat er een in stukken gesneden vest teruggevonden werd in Ronquières, bloedvlek erop? Omdat er tegen de zijwand van een verbrande wagen kevlar-residu werd gevonden?
Het type vest (er waren er 2 als ik het goed heb) dat gestolen werd leende zich nauwelijks tot 'discrete' dracht, er waren er o.a. met een hoge kraag en ook met zo'n hangend stuk dat de onderbuik/kruis beschermd. Ik weet ook niet of jullie ooit al eens een moderne kogelwerende vest gedragen hebben. Die zijn tegenwoordig stukken minder lomp dan toen, maar een plezier is het niet, geloof me. Ik kan me bv moeilijk inbeelden dat er dader(s) zich met zo'n vest aan door dat luik in de deur gewurmd hebben, op handen en voeten. Ik zeg nog niets over het feit dat die dingen op maat zijn, uit noodzaak. Er zit geen 'rek' op kevlar en die 'bretellen' zijn ook niet eindeloos flexibel.
Zijn er ooggetuigen die het dragen van die vesten vermelden?