11

Re: Luciano Bender

Omdat er stond "vechten" volgens Trojan via Bouten. wink

12

Re: Luciano Bender

Van Vanden Eynde junior kennen we de periode: de op 9 april 1944 geboren Marc Vanden Eynde had zich op 13 oktober 1971 onder de naam Marcel Vanders aangemeld bij het Vreemdelingenlegioen, waaruit hij, op 6 juli 1972 in Bonifaccio, deserteerde.

Over het vechten van Bender in Afrika ... Als het niet Algerije was, dan Katanga (Shaba), weinig andere opties.

13

Re: Luciano Bender

De mallette van Vanden Eynde verliet hem geen seconde, ze ging in elk geval altijd mee om te gaan kaarten. Als in die mallette van Vanden Eynde inderdaad vier 'waardevolle' cassettes zaten, zoals door z'n kleinkinderen wordt beweerd, als ik me goed herinner, dan kon Bender daar weet van hebben.

Waarom komt Bender naar België? Is hij in verband te brengen met Rossignol of Farcy? Komt hij hier klussen voor iemand van dat slag, nu de SAC er niet meer is? Is het mogelijk dat Bender door een geheime dienst is geselecteerd om als vriend van de zoon, dichtbij de vader te raken?

14

Re: Luciano Bender

Moet bijna zeker Luc Jouret hebben gekend, allebei paracommando in Zaïre! Dit legt een direct verband tussen Bender en de Orde van de Zonnetempel!

15

Re: Luciano Bender

Ik vraag me af of deze L. B. Luciano Bender is:

K55 - MA I - CWB - 13.06.1990 - PV 23723/90

L. B. wordt op grond van een foto vrijgepleit van de verdenking dat hij "de reus" zou zijn die bij de slachtpartijen betrokken was.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 1 en 2)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Luciano Bender

Wel, ik vraag me af of Bender iets met met de diefstal van de NAVO-telexen te maken kan hebben, en of hij ook contacten had met de Argentijnse ambassade.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Luciano Bender

Ben wrote:

Ik vraag me af of deze L. B. Luciano Bender is:

K55 - MA I - CWB - 13.06.1990 - PV 23723/90

L. B. wordt op grond van een foto vrijgepleit van de verdenking dat hij "de reus" zou zijn die bij de slachtpartijen betrokken was.

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 1 en 2)

Tja, wat daar van te denken, op basis van een foto is iemand de reus niet. Als het al over Bender gaat trouwens. Maar over welke reus hebben ze het? En hoe gaat het dan? "Hé, ze denken dat je de reus bent, stuur ons even een foto, dan laten wij weten dat je het niet bent."

Het Gladio spoor is boven aan het komen en dit spoor mag zeker niet bovenkomen? In de jaren '90 sluiten ze dit spoor zo af. Hebben ze die persoon ooit ondervraagd? Met de diefstallen in Evere, de wapenlevering via Libië naar Argentinië en zijn band met Frankrijk. WNP die geheimen aan Argentinië verkocht, was VDE daar iets over te weten gekomen?

Van waar haalde Bender zijn inkomsten om zo op zwier te gaan?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Luciano Bender

Als Latinus - zoals Barbier zegt - naar Argentinië gegaan is, wordt Bender veel interessanter dan ik al dacht. Ik vraag me trouwens sterk af of hij ook niet in Bolivia was als huurling van Barbie? Bender als Duitse huurling, waarschijnlijk met ouders die een nazi-verleden hebben en in Argentinië wonen, die aan de basis ligt van de staatsgreep. Bender komt in België en verhandelt wapens, heeft trainingen, is lijfwacht, leeft op grote voet. Hij heeft er echt het profiel voor. Er zijn de aanslagen op Franse doelen waar extreem-rechts elkaar beschuldigen. Zou hij Elnikoff gekend hebben en waren ze samen op het trainingskamp dat WNP hield? En zou hij Ciolini gekend hebben? Ciolini verbleef in Frankrijk, Argentinië en Bolvia.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Luciano Bender

Ben wrote:

Ik vraag me af of deze L. B. Luciano Bender is:

K55 - MA I - CWB - 13.06.1990 - PV 23723/90

L. B. wordt op grond van een foto vrijgepleit van de verdenking dat hij "de reus" zou zijn die bij de slachtpartijen betrokken was.

Of Leopold Bousmanne?

Re: Luciano Bender

the end wrote:

Als Latinus - zoals Barbier zegt - naar Argentinië gegaan is, wordt Bender veel interessanter dan ik al dacht. Ik vraag me trouwens sterk af of hij ook niet in Bolivia was als huurling van Barbie? Bender als Duitse huurling, waarschijnlijk met ouders die een nazi-verleden hebben en in Argentinië wonen, die aan de basis ligt van de staatsgreep. Bender komt in België en verhandelt wapens, heeft trainingen, is lijfwacht, leeft op grote voet. Hij heeft er echt het profiel voor. Er zijn de aanslagen op Franse doelen waar extreem-rechts elkaar beschuldigen. Zou hij Elnikoff gekend hebben en waren ze samen op het trainingskamp dat WNP hield? En zou hij Ciolini gekend hebben? Ciolini verbleef in Frankrijk, Argentinië en Bolvia.

Wel, waar was Bender tussen ruw '78 en '81? Want, uit de nota's van Willy Acke (19 apr. 1989, verslag i.v.m. Marcel Barbier):

  • in '78 idee M. Dossogne: kleine groepjes om acties tg. links. Barbier kende 12 man. Er waren buitenhulpen [van buitenhulpen ben ik niet zeker want niet goed leesbaar]: BouhoucheJandrain, Luciano Bender

  • in sept '78 elite - [iets niet goed leesbaar] groep (vertrouwen mensen)

Bender was dus in '78 actief in België!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.