Re: Aalst: 9 November

Correct Tru Dat. En dat is het huis waar de garage van Otten sinds 1973 staat ingeschreven. Samen met Amory de boezemvriend van Beijer. Ze zouden ook goed bevriend zijn met zoon Beijer. Net als bij Farcy bezit de ganse familie bedenkelijke garages (Molenbeek etc), immokantoren en postbusadressen. Dekmantel?

Wat baten kaars en bril als de uil...

552

Re: Aalst: 9 November

In Aalst is er op de parking een bepaalde huls gevonden die een duidelijke handtekening is waar een heel belangrijke naam mee in verband gebracht kan worden. Een naam die vele personen die belangrijk zijn in het dossier verbind en het is een spoor dat niet mocht onderzocht worden. Tot op heden is het een niet onderzocht spoor! Het is in feite niet toevallig dat juist dit spoor wordt afgeblokt en dat het bende mysterie niet opgelost geraakt.

Los van de gevonden huls op de parking is dit spoor al in februari '86 aanbod gekomen in verband met Temse en is later opgevist door de Delta Cel maar men mocht er niet op verder zoeken. Het spoor is belangrijk omdat het ook logisch is voor de nieuwe evolutie rond Overijse.

(En ik blijf opzettelijk vaag omdat de gegevens over welke hulzen waar gevonden zijn in '85 volgens mij nog niet openbaar gemaakt zijn.)

Maar het is een uitermate belangrijk en onderbelicht element. En in het verlengde ervan ook de redenen waarom Dendermonde het onderzoek is kwijtgeraakt, in de zin dat men misschien automatisch na genoeg zoeken ook op dit punt ging uitkomen. Willy Acke was goed op weg om het uit te klaren.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

553

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

In Aalst is er op de parking een bepaalde huls gevonden die een duidelijke handtekening is waar een heel belangrijke naam mee in verband gebracht kan worden.

Bedoel je deze » Forum?

554

Re: Aalst: 9 November

Nee zenga, het is heel specifiek en zeldzaam. Daarmee dat het zo interessant is. Meer zeg ik voorlopig niet. Met een beetje denkwerk en logica kan je het vinden. Ik was er zelfs al lang bijna zeker van dat het zo moest zijn - het gebruik van de munitie -, een tijd geleden heb ik het bevestigd gezien. Met alles rond 9 november kan dit geen toeval zijn. Het is een deel van de handtekening, bijna een naamkaartje.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

In Aalst is er op de parking een bepaalde huls gevonden die een duidelijke handtekening is waar een heel belangrijke naam mee in verband gebracht kan worden. Een naam die vele personen die belangrijk zijn in het dossier verbind en het is een spoor dat niet mocht onderzocht worden. Tot op heden is het een niet onderzocht spoor! Het is in feite niet toevallig dat juist dit spoor wordt afgeblokt en dat het bende mysterie niet opgelost geraakt.

Los van de gevonden huls op de parking is dit spoor al in februari '86 aanbod gekomen in verband met Temse en is later opgevist door de Delta Cel maar men mocht er niet op verder zoeken. Het spoor is belangrijk omdat het ook logisch is voor de nieuwe evolutie rond Overijse.

(En ik blijf opzettelijk vaag omdat de gegevens over welke hulzen waar gevonden zijn in '85 volgens mij nog niet openbaar gemaakt zijn.)

Maar het is een uitermate belangrijk en onderbelicht element. En in het verlengde ervan ook de redenen waarom Dendermonde het onderzoek is kwijtgeraakt, in de zin dat men misschien automatisch na genoeg zoeken ook op dit punt ging uitkomen. Willy Acke was goed op weg om het uit te klaren.

the end, heeft deze huls iets te maken met volgende informatie van Michel Libert?

Michel Libert over het vermoeden van Paul Latinus over de betrokkenheid van WNP-leden bij de feiten in Waals-Brabant:

Comment Latinus pouvait-il prétendre que quelqu'un ou des quidams inconnus de nos lignes puissent être à l'origine de déviances alors que chacun était tout naturellement "encadré" et que tous ceux qui ne pouvaient plus l'être de façon optimale, étaient, d'une part, renseignés aux instances avec lesquelles nous collaborions et, d'autre-part, anticipativement compromis par des mesures adéquates prisent à leur insu (notamment par le marquage de munitions ou le piégeage de documents par une ponctuation particulière).

Je me permettrai de vous rappeler que les individus qui, malgré toutes nos précautions régies par un strict protocole administratif, se révélaient être potentiellement dangereux et susceptibles d'agir en élections libres, étaient signalés instantanément à la cellule de la Sûreté Nationale dont nous répondions. Ce fut "notamment" les cas de Elnikoff et de ses satellites directs connus, de Xavier Sandron et son cercle "Kiss" ainsi que de Hermann Wachtelaere et son univers de relations plus qu' équivoques, et ce malgré son rang.

Volgens Michel Libert zouden de namen van Christian Elnikoff, Xavier Sandron en Herman Wachtelaer zijn doorgegeven geweest aan de staatsveiligheid omdat ze potentieel gevaarlijk waren en vatbaar waren om eigen initiatieven of acties te ondernemen. Naast de melding aan de staatsveiligheid werden volgens Michel Libert ook maatregelen genomen tegen potentieel gevaarlijke individuen, zonder dat deze daar iets voor wisten, door bijvoorbeeld munitie te markeren of documenten op een bepaalde manier op te stellen (ik vermoed zodat men achteraf te weten kan komen wie deze documenten aan wie en waar heeft doorgespeeld).

Zie ook deze topic over gemarkeerde munitie » Forum

556

Re: Aalst: 9 November

Dit is de lijst van de gebruikte munitie » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

557

Re: Aalst: 9 November

Ik dacht eerst dat ik wat te overmoedig was in de vorige post, maar het is in feite nog straffer. Het is een regelrechte schande dat het dossier Mendez met zijn nevendossier niet bij Dendermonde terecht gekomen is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

Slachtoffer kreeg nieuwe tip over Bende van Nijvel: “Lid staatsveiligheid verwittigde familie om niet naar Delhaize te gaan”

David Van de Steen (41), die bij de aanslag van de Bende van Nijvel in Aalst zwaargewond raakte, zou recent een nieuwe tip binnengekregen hebben. Een man van de staatsveiligheid was volgens de nieuwe informatie op de hoogte van de aanslag op de plaatselijke Delhaize en verwittigde zijn familie uit Aalst om die dag niet meer naar de supermarkt af te zakken.

David Van De Steen was 9 toen de Bende van Nijvel zijn familie voor zijn eigen ogen doodschoot. Ook zelf lag hij bijna een jaar in het ziekenhuis en tot op vandaag voelt hij nog steeds fysieke en ook mentale pijn. De daders zijn nooit gevonden, maar David hield nooit op zelf op onderzoek te gaan.

De familie van de man uit staatsveiligheid bevestigde het verhaal aan David na dat hij zelf op onderzoek is gegaan. “Ik hoorde de tip waaien en heb het verder onderzocht en dan bevestiging gekregen”, klinkt het. Zij leven nog maar de man uit staatsveiligheid is al overleden. “We hebben de tip meteen doorgegeven om verder te laten onderzoeken,” aldus Van de Steen.

Bron: Het Nieuwsblad | 2 maart 2018

Twee vragen zijn in dit verhaal van die tip van cruciaal belang om er enige waarde aan te kunnen hechten: het tijdstip van de mededeling en of de boodschap al dan niet enkel ging over de Delhaize van Aalst.

Hoe lang op voorhand heeft die man zijn familie verwittigd? Een maand? Een week? De dag zelf vóór de aanslag? Of op het moment dat de aanslag gaande was?

Ging het expliciet om de Delhaize van Aalst? Of heeft die man het met algemene bewoordingen gebracht zoals bijvoorbeeld: "Je moet de komende tijd niet meer naar de Delhaize gaan want er zouden wel eens aanslagen kunnen gebeuren". De juiste nuance is hierin dus heel belangrijk.

559

Re: Aalst: 9 November

Klopt, Merovinger en ze kunnen het toch niet meer checken, want de persoon in kwestie is al overleden. Een goede "parlementaire vraag" zou zijn, wat de Minister gaat doen om te verzekeren dat de Staatsveiligheid zich in de toekomst aan de regels houdt. We denken natuurlijk aan de getuigenis van Joël Lhost, het gedrag van Delsaut, de melding van Dossogne dat "de Staatsveiligheid er achter zit", het nooit bewezen gezegde dat ARI voor de Staatsveiligheid gewerkt heeft, de WNP, enz enz.

560

Re: Aalst: 9 November

Merovinger wrote:

Twee vragen zijn in dit verhaal van die tip van cruciaal belang om er enige waarde aan te kunnen hechten: het tijdstip van de mededeling en of de boodschap al dan niet enkel ging over de Delhaize van Aalst.

Hoe lang op voorhand heeft die man zijn familie verwittigd? Een maand? Een week? De dag zelf vóór de aanslag? Of op het moment dat de aanslag gaande was?

Ging het expliciet om de Delhaize van Aalst? Of heeft die man het met algemene bewoordingen gebracht zoals bijvoorbeeld: "Je moet de komende tijd niet meer naar de Delhaize gaan want er zouden wel eens aanslagen kunnen gebeuren". De juiste nuance is hierin dus heel belangrijk.

Iedere vaste 'Delhaize klant' werd in die periode al eens aangemaand door familie of vrienden om toch maar niet naar "Delhaize af te zakken". Zelfs politiemensen verklaarden mij zot als ik er ging bewaken! Normale reactie toch!