Re: Marcel Barbier

FreCR wrote:

Is het 100% zeker dat Barbier tussen 16/08/1983 en zijn veroordeling op 28/05/1987 de gehele periode zonder onderbreking vast zat (voor zowel de feiten van augustus 1984 als de voorlopige hechtenis in verband met de pastoralemoorden)?

FreCR wrote:

Ik herinner me dat bij een overval Haemers werd uitgesloten omdat dit onmogelijk kon omdat hij op die moment in de gevangenis zat. Bij later onderzoek bleek dat Haemers net die ene dag (of weekend) de gevangenis eens mocht verlaten. Ik wil zo'n scenario kunnen uitsluiten, daarom bovenstaande vragen.

FreCr, zoals ik reeds geschreven heb zat Marcel Barbier heel die tijd in de cel. Misschien kreeg hij wel op bepaalde dagen eens penitentiair verlof maar dat was niet het geval op 27 september 1985 noch op 9 november 1985. Het staat 100% vast dat Marcel Barbier niet kan deelgenomen hebben aan de Bendefeiten in 1985.

http://nsm07.casimages.com/img/2017/12/08//17120807405314738715407138.jpg

http://nsm07.casimages.com/img/2017/12/08//17120807405014738715407136.jpg

Re: Marcel Barbier

Ben wrote:

Ik had dit ook in mijn Elsene-topic kunnen plaatsen maar het zegt wel iets over de persoon Marcel Barbier:

"Op een nacht, ik denk in 1980, ging ik te voet naar huis na een meeting met enkele auxiliaires, dat waren onze contacten bij de rijkswacht en het leger. Het was erg laat en er reed geen openbaar vervoer meer. Ter hoogte van het Flageyplein voelde ik iemand achter mij lopen en er reed ook een auto langzaam voorbij. Toen de man achter mij te dicht naderde, heb ik me gewoon omgedraaid en hem met mijn colt 45 neergeschoten. Vreemd, want ik stapte daarna gewoon door. Ik voelde niets. Later vernam ik dat hij dood was."

Bron: De Bende van Nijvel en de CIA | Guy Bouten

Weet er iemand iets meer over dit voorval? Wanneer gebeurde dit precies en wie was het slachtoffer? Of is dit fantasie van Marcel Barbier?

Re: Marcel Barbier

Wel Mero, waar het staat weet ik niet, maar er is een onopgeloste moord in Brussel in die buurt en periode. Ergens op het forum heb ik al een link gelegd tussen die 2, maar weet niet meer van buiten waar het staat.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

64

Re: Marcel Barbier

Marcel Barbier heeft inderdaad een heel sterk en sluitend alibi en kan de killer niet zijn! Omdat de gelijkenis met de robotfoto zo sluitend is en hij ook het perfecte profiel van psychopaat heeft, laat ik dit spoor niet los.

  • Hij bekent 3 moorden: de dubbele moord en een onbekende moord die verdacht lijkt op de moord op Peter De Greef. Deze is vermoord door een 'vrouwenpistool'. Het kleinste kaliber is 0.22 en het wapen van de killer bij de eerste feiten.

  • Hij geeft aan dat hem dit helemaal niks doet! Duidelijk psychopaat.

  • In een brief vanuit de gevangenis schrijft hij dat hij geboren was voor in de Bende van Nijvel te zitten.

  • Hij heeft de connecties met alle hoofdverdachten (Libert, Bouhouche, Lekeu, Bultot)

  • Hij is extreem-rechts maar vooral ingewijd en getrouwd in de sekte/godsdienst van Herman Wachtelaer

  • Bij Libert en dus ook de woonplaatst van Barbier worden 2 riot guns gevonden die daarna verdwenen zijn.

Hij past te goed in het plaatje op uitzondering van zijn ijzer sterke alibi! Maar m'n oog is wel op iets gevallen in het bovenstaande proces verbaal waar het alibi van Barbier wordt bevestigt. Hij zit namelijk in de gevangenis van Sint-Gillis als ik het goed heb! Wie is daar de corrupte gevangenisdirecteur die er zelf al in zat voor heling van gestolen cheques en wie veel te close omgaat met zeer zware criminelen? Diezelfde heeft een schietclub in practical shooting en is meermaals herkend door getuigen. En dan is er ook nog dat telefoontje voor een machinegeweer de dag voor Aalst.

Jawel, hoofdverdachte Jean Bultot die naar het buitenland is gevlucht en de onschuld uitschreeuwt. Hij woonde in het gevangeniscomplex in een ambtswoning waar hij criminelen uitnodigde en soms de nacht liet doorbrengen. Ik denk dat het dan ook niet moeilijk zou zijn om Barbier voor een nachtje buiten te krijgen en hem helemaal te laten doorslaan zoals we bij de raids wel kunnen vast stellen. Dit zou de reden kunnen zijn waarom er in Aalst nog iemand moest opgepikt worden aan het tankstation en dat hij over de snelweg moest lopen. Geeft toe waarom kan je niet gewoon allemaal op één plek afspreken.

65

Re: Marcel Barbier

Merovinger wrote:

Weet er iemand iets meer over dit voorval? Wanneer gebeurde dit precies en wie was het slachtoffer? Of is dit fantasie van Marcel Barbier?

Pagina 2 van dit topic » Forum

66

Re: Marcel Barbier

Voor zover ik weet geef Barbier verder geen details en is het gissen naar de waarheid. Of het is verzonnen! Of hij bekent een moord! We moeten het zelf maar uitzoeken. Ze hadden hem gewoon veel beter aan de tand moeten voelen. Nu kunnen we alleen maar speculeren. Toch loont het de moeite om deze "moord" een logisch gevolg te geven. De moord gebeurt in 1980 volgens Barbier niet ver van het Flageyplein. Hij schoot op hem en wandelde gewoon door.

Het doet toch sterk denken aan de moord op Peter De Greef, student aan het VUB. Die werd namelijk op zaterdagochtend 22 november 1980 te Etterbeek, Nieuwelaan doodgeschoten maar niet beroofd, verkracht of geslagen. Het Flageyplein ligt op een paar honderd meter. Peter werd vermoord met een schot in het hart door een vrouwenpistool. Zoals eerder aangegeven gebruikt de Killer in het beginne een 0.22 en dat is dan ook het kleinste kaliber. Naar de moord op Peter is degelijk gezocht maar nooit opgehelderd. Als het Barbier was, dan was het ook heel moeilijk om op te lossen vermits niets in zijn richting wees en hij het slachtoffer wrs helemaal niet kende.

Er wordt bij de vriendin van Barbier een AP74 gevonden, hiermee kun 7.65mm of 0.22inch afschieten. De kogels die gebruikt werden bij de Pastorale moorden van Barbier waren van artisanaal gebruik. Deze kogels waren klein, van mindere kwaliteit en kracht. Kogels van dat kaliber zijn echter spotgoedkoop en overal te verkrijgen. Waarom ze dan zelf maken? Er werden loden ballen gegoten. Deze vervormen veel meer waardoor de lichamelijke schade groter is en bevatten daarna ook geen ballistische sporen meer. Hiervoor heb je een mal nodig voor de ballen en een precisie weegschaal voor het kruit. Kleine opmerking nog; er werd zo een precisie weegschaal aangetroffen in de Santana na de de overval op Dekaise en daar werd er onder andere met 7.65mm kogels geschoten. De colt .45 waar Barbier naar verwijst is mij onbekend. Verward hij wapens en daden? Had hij meerdere wapens? schaamt hij zich voor het amateur wapen?

67

Re: Marcel Barbier

tsi013 wrote:

Deze kogels waren klein, van mindere kwaliteit en kracht. Kogels van dat kaliber zijn echter spotgoedkoop.

Dat klopt wat je zegt. Een .22 kostte toen ongeveer 1 à 1,5 frank (0.025-0.0375 euro). Dat is dus zinloos om zelf te gaan maken om de prijs te drukken.

7.65 loonde al veel meer de moeite want die waren veel minder goedkoop, omgerekend zo'n 5 a 6 fr. (0,125-0.15 €). Als je natuurlijk geen 100'en/1000'en kogels per jaar afvuurt dan is het ook niet de moeite want uw toestellen alleen al zouden meer kosten. Diegene die hun kogels zelf maakten (herladen), dat waren er die al behoorlijk veel gingen gaan schieten. Al ken ik er wel die dit ook deden, puur omdat het maken op zich al een deel van hun hobby was voor die mensen.

Wettelijk gezien moest je ook voldoen aan bepaalde regels i.v.m. het opslaan en bewaren (wellicht vanaf een bepaald gewicht aan kruid), maar daar trok niemand zich wat van aan en werd ook niet gecontroleerd (naar het schijnt).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Marcel Barbier

tsi013 wrote:

Voor zover ik weet geef Barbier verder geen details en is het gissen naar de waarheid. Of het is verzonnen! Of hij bekent een moord! We moeten het zelf maar uitzoeken. Ze hadden hem gewoon veel beter aan de tand moeten voelen. Nu kunnen we alleen maar speculeren.

Lees dit van pagina 2 vanop dit topic » Forum

Bovenstaande moet men ook kaderen in het gegeven dat een Franse WNP-lid (zie ook alles rond Vernaillen, Goffinon en WNP) in de buurt van die kazerne woonde (juiste datums weet ik niet uit mij hoofd). Plus dat Lekeu en Barbier een gelijke hobby hadden die (ex-) Diane leden ook deden. Dat Barbier later een moord bekend waar die Franse WNP'er die daar in de buurt woonde later verklaringen over legt samen valt met een andere spooky periode rond de Diane zal toeval zijn waarschijnlijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Marcel Barbier

tsi013 wrote:

Marcel Barbier heeft inderdaad een heel sterk en sluitend alibi en kan de killer niet zijn! Omdat de gelijkenis met de robotfoto zo sluitend is en hij ook het perfecte profiel van psychopaat heeft, laat ik dit spoor niet los.

Hij bekent 3 moorden: de dubbele moord en een onbekende moord die verdacht lijkt op de moord op Peter De Greef. Deze is vermoord door een 'vrouwenpistool'. Het kleinste kaliber is 0.22 en het wapen van de killer bij de eerste feiten.

Dit is een interessante bedenking dat het 0.22 wapen eerder zou kunnen gebruikt zijn. Na de moord op Angelou (0.22) komt WNP in beeld i.v.m. de Peugeot gebruikt voor Genval, rond Nijvel en ervoor de periode waar de 0.22 gebruikt wordt is er van alles rond WNP, en vlak na Nijvel legt Latinus verklaringen af over Barbier, die zich eerder al had laten arresteren. Een eerdere moord en het wapen dat ervoor gebruikt is kan met de bewegingen rond Barbier en Latinus te maken hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

70

Re: Marcel Barbier

Latinus heeft Barbier en Lammers aan de galg gepraat. Tijdens een arrestatie voor de geloste schoten tijdens een ruzie tussen Barbier en z'n broer. Het is ongezien dat de leider van een privémilitie en peetvader van Barbier hem verraad. Na deze tussenkomst van Latinus ontstaat er tumult in de organisatie en er ontstaat een rebellie (Libert, Elnikof, ...) Ik ben van mening dat Latinus hier z'n doodvonnis heeft getekend. Verraders in dat milieu leven meestal niet lang. Latinus was ook in het bezit van het dossier Pinon (roze balletten). Dit dossier kan zo in de handen gevallen zijn van de Bende Van Nijvel waardoor ze magistraten, rechters, politici konden chanteren en zo ongrijpbaar bleven.