161

Re: Jean Bultot

the end wrote:

Ik vermoed dat Gol en anderen heel bang werden of waren. De uitvoerders of daders behoren tot een gesloten subcultuur maar met toegang of bindingen naar de hogere niveau's. Ze delen elkaars problemen maar ook elkaars geheimen, zie de details van de daders de leeftijden bijvoorbeeld!

Kan dat dan de reden zijn dat er na Aalst geen raids meer geweest zijn?

162

Re: Jean Bultot

Mendez en Latinus waren op de hoogte van een specifieke geheimen in relatie met de uitvoerders. Het dossier Latinus is op 3 november 1986 gesloten. X aantal dagen vind men de zakken. De periode van de geheimen zijn belangrijk. Waarbij Latinus de schakel is tussen de Waver-periode en de '83 warenhuisovervallen. Mendez weet meer over Waver maar ook over het motief omdat hij in de internationale wapenhandel zit. Over de daders van de eerste periode zegt Mendez letterlijk "er zitten daar vrienden van mij tussen". Als dit om de killer gaat - wat ik heel sterk vermoed op basis van vele elementen want hij is wat de rode draad tussen Waver en Aalst, zie ook de Faul in de zakken en gebruikt in beide feiten - dan kunnen de zakken duiden dat hij uitgeschakeld is of dat er een deal gesloten is.

P-51 wrote:

Sta jij eigenlijk in contact met de Cel? Wat is er nu zo vreemd aan "leeftijden" bv. ... Je schijnt ze wel te kennen "zie de details van de daders de leeftijden". Ik kan echt niet meer volgen, hoor, want volgens mij is er officieel gezien nog geen enkele dader "gekend". Als je dan toch toegang hebt/had tot zo'n gevoelige informatie, dan begrijp ik al helemaal niet waarom je hier ballonnetjes blijft oplaten.

Terechte vraag en opmerking. Sta hier eens bij stil. Uit het interview met Nathalie en Diederik Palstermans:

(...) "De briefschrijver vermeldde ook een vertrouwelijk contract dat Justitie had gesloten met de VRT en de RTBF voor een reportage die moest aantonen hoe hard de speurders van Charleroi wel werkten. Volgens de brief werden speurders tegen hun zin gedwongen om daarin te acteren.

Wees maar zeker dat mijn vaag schrijven niet zo vaag is als het lijkt. Wat denk je, de overheid ze zijn goed bezig? Ze gaan het oplossen? Ik beklaag Michel Martine en andere goeie speurders die het dossier in hadden hebben gekregen het zijn niet zij die falen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean Bultot

Je spreekt van een subcultuur the end! Maar dat is zo vaag toch?

164

Re: Jean Bultot

Niet in het topic Bultot met Mendez die zegt de daders te kennen! De vaagheid zit ergens tussen u 2 oren.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

165

Re: Jean Bultot

the end: ik blijf je volgen al wordt het alsmaar moeilijker. Wie kun/mag je op den duur nog wel geloven? Zowat iedere betrokken partij is intussen al (soms behoorlijk zwaar) gediscrediteerd: getuigen, speurders, politici, zakenlui, forumleden, ... Wie blijft er eigenlijk dan nog over op wie we kunnen rekenen qua betrouwbare informatie? Er staan m.i. al te veel bomen in het bos: kijken kan nog net, zien niet meer.

Hoe meer ik lees, hoe minder ik weet ... en ik wist al niets. sad sad

166

Re: Jean Bultot

Ik zal eens iets verduidelijken, ik ben de laatste maanden (jaar) overladen geweest van info uit verschillende bronnen. Info van een hoge kwaliteit uit de verschillende dossiers, ook Menderz en andere. Regelmatig meld ik ook tot mijn eigen verbazing aan de bronnen niemand weet dit, hoe kan dit. Dan weet ik het soms ook niet meer, maar een feit is correcte intel ondersteunt andere correcte intel en kan geen tegenspraak hebben. Als het 100% klopt dan kopt het en moet het passen bij de andere zekerheden.

Zie bijvoorbeeld dit gedoe met de wapens die Bultot in november '85 wilde hebben. De naam Baugniet is in die context nog nooit gevallen. Nochtans staat er duidelijk in het dossier Mendez uit de mond van de speurders die Bultot onderzocht hebben duidelijk dat ivm de wapenhandel van Bultot het "enige" waar ze zeker van zijn. Van wapens in November is dat Bultot er aan Baugniet gekocht heeft.

Als je het niet meer weet, ga terug tot waar het duidelijk was en begin opnieuw. wink Ik heb tot op heden nog geen eigen hypothese of topic aangemaakt en dit maakt het misschien moeilijk om me te verstaan. Misschien moet ik daar eens aan beginnen denken om iets in die zin te maken. Er zou iets inzitten van elementen uit Leo zijn topic maar dan gekoppeld aan elementen uit bepaalde dossiers, Mendez bijvoorbeeld, maar ook het banditisme spoor is er een deel van in een bepaalde context.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

167

Re: Jean Bultot

Vooral doen!

168

Re: Jean Bultot

De hypothese van the end lijkt me zeer interessant, hopelijk komt die er snel. Ik kijk er alvast naar uit.

169

Re: Jean Bultot

the end: jij zegt dat in Aalst, Riot Gun 1 een duidelijke handtekening heeft achtergelaten. Bedoel jij hiermee zijn manier van optreden of bedoel je iets anders?

Re: Jean Bultot

Jean Bultot vandaag in de krant La Dernière Heure. Jean Bultot heeft zopas het boek van Gérald Damseaux (gepensioneerde medewerker van de staatsveiligheid) gelezen en viel daarbij van zijn stoel bij het lezen van een passage over zijn persoon. Damseaux beweert in zijn boek dat het valse spoor naar Bultot ontstaan is door een misnoegde gevangenisbewaker die als informant voor de staatsveiligheid zou gewerkt hebben. Deze bewaker zou valse verklaringen hebben afgelegd (als wraak, rancune tegen Bultot omdat hij gesanctionneerd werd) en mogelijks ook de papieren en foto gestolen hebben die later in het bos van La Houssière halfverbrand teruggevonden zijn. De bewaker/informant bracht verslag uit aan de staatsveiligheid aan een zekere 'Funk' en nadien aan een zekere A.D.. Deze A.D. zou volgens Damseaux de schoonbroer van Martens geweest zijn.

Bultot zegt wel niet nieuws aangezien het boek van Damseaux al in 2014 is uitgebracht en de speurders deze info ook al sinds september-oktober 2013 in hun bezit hebben.

Let op: de 'Cocu' in onderstaand artikel is niet Michel Cocu van de Borains maar is de bijnaam van de gevangenisbewaker. De gevangenisbewaker is J.D..

https://nsm09.casimages.com/img/2018/10/19//18101912232114738715951009.jpg
https://nsm09.casimages.com/img/2018/10/19//18101912232114738715951007.jpg
https://nsm09.casimages.com/img/2018/10/19//18101912232114738715951008.jpg

Bron: La Dernière Heure | 19 oktober 2018

Lack of a better name wrote:
Django68 wrote:

Op het Franstalige forum staat dat Jean Bultot terug naar België is gekomen om na overleg met zijn advocaat bepaalde onthullingen te doen. Als spijtoptant?

Zijn hier reeds evoluties rond?

Echte onthullingen zijn er niet van Bultot. Hij heeft het over wat hij gelezen heeft in het boek van Gérald Damseaux, zie » Forum Bultot zou nu opnieuw naar Mozambique vertrekken.