“Het was een raar telefoontje. De meeste bellers waren vaste klanten die in plat Aalsters een nummertje bestelden. Hun stem herkende ik, maar deze was nieuw voor mij. Zuiver Nederlands, dat hoorde je bij ons niet. En van de Bende van Hofstade had ik nooit gehoord. Ik vond die plaat niet, en ik draaide dan maar Johnny Be Good, met de bestelde boodschap.

Na dagen enkele topics volledig te hebben gelezen en bestudeerd (waaronder deze) hoop ik dat iemand me kan helpen met meer informatie over dit citaat van de bewuste dj. Ik weet dat het lang geleden is en reeds eerder gevraagd, maar tot nog toe is er slechts één getuigenis van dit al dat niet gepleegde telefoontje; en ook die getuigenis vind ik vrij verwarrend.

Imo cruciaal is of de beller Johnny Be Good zelf als tweede alternatief heeft aangewezen, dan wel of de dj 'toevallig' dit alternatief koos. Je kan nog één keer toevallig verwijzen naar Philippe De Staerke, maar de kans dat het twee keer toeval is lijkt me bijzonder klein.

Renne wrote:
Raf wrote:

Na het bezoek aan het Osbroeckpark van vandaag denk ik dat we er vrij zeker van mogen zijn dat de Joggers op de atletiekpiste hun angst gegrond was en zij wel degelijk de bende gezien hebben.

Dat denk ik vrij zeker ook wel; want wat hadden die personen daar anders te zoeken. Ze kwamen de omgeving verkennen, niet om te wandelen of te sporten. De Taunus is een voertuig die regelmatig voorkomt, ook bij Bouhouche.

Raf wrote:

hebben zij ooit personen moeten herkennen? Geholpen bij het opstellen van robotfoto's?

Weet ik niet, wel een beschrijving gegeven:

In elk geval houdt de politie van Aalst aan het raadselachtige gebeuren van 31 oktober een gedetailleerde persoonsbeschrijving over van drie minstens verdachte personen. Luc en Suzy zagen ze goed: de eerste als een erg grote, struise, geblokte man met lederen vest, weinig behaard. De Taunusbestuurder met een dikke ronde kop, zwart haar en een snor, van het Italiaanse type, "Clayton uit Dallas, maar jonger". De derde, die uit het pad kwam gelopen als de oudste van de drie, 45-50 jaar met een scherp gezicht. Toen Luc ons vroeg of er van een van de daders een beschrijving was gegeven en geantwoord werd: een man van 1.90 m, bonkte hij op tafel: "Ziet ge Suzy. De man van de dreef!"

Uit wat een getuigen aan mij ooit persoonlijk heeft verteld: uit deze Ford Taunus zou Patrick Haemers op het moment van de raid in Aalst zijn uitgestapt. Deze persoon heeft mijn inziens geen enkele reden gehad om hierover te liegen. Dus indien ik het goed begrijp heeft deze cruciale getuigen een Marokkaan gezien die zichzelf opmaakte als P. Haemers???? Er zijn dacht ik 8 personen die P. Haemers herkend zouden hebben in Aalst. Bron van dit laatste is een slachtoffer die ook toegang heeft tot het dossier. Sommige stukken kunnen mij gewoon eenmaal niet meer overtuigen… . Het is zoals bij Alex Snell… Het zou kunnen maar… ! En iedereen mag weten dat die Flannery piste mij oorspronkelijk ook hard doen nadenken heeft. Alleen Snell reageerde niet. Jammer voor hem.

Misschien moet er aan Luc en Suzy uit Zele nog eens gevraagd worden of die van 1.90 m er uit zag als Patrick Haemers. Dat hebben ze in elk geval niet gezegd bij hun persoonsbeschrijving, die nochtans zeer gedetailleerd was voor wat de chauffeur betreft.

Het is niet omdat de reus op 9 november een blonde pruik zou gedragen hebben dat dat ook het geval was bij de verkenning. En die Marokkaan zag er niet donkerder uit dan de modale Spanjaard, zie de groepsfoto van zijn legerdienst.

Als je wil weten hoe je je kan vergissen in een Marokkaans en een Zuid - Europees uiterlijk : zoek maar eens een foto op van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en van vice-premier Luigi Di Maio van Italië. En zeg dan eens wie er het meest Noord-Afrikaans uitziet ...

Hier heb je ze :

https://www.ad.nl/rotterdam/college-get … oogle.com/

https://www.forexlive.com/news/!/di-mai … s-20180927

imazibraine wrote:

Misschien moet er aan Luc en Suzy uit Zele nog eens gevraagd worden of die van 1.90 m er uit zag als Patrick Haemers. Dat hebben ze in elk geval niet gezegd bij hun persoonsbeschrijving, die nochtans zeer gedetailleerd was voor wat de chauffeur betreft. .

Ik heb ook nooit gezegd dat Luc en Suzy  (idd uit Zele :- ) ) beweerden dat zij P.Haemers herkenden die avond van de raid... Wat Luc en Suzy zagen weet ik maar al te goed maar helaas dit hebben zij nooit beweerd.

imazibraine wrote:

Als je wil weten hoe je je kan vergissen in een Marokkaans en een Zuid - Europees uiterlijk : zoek maar eens een foto op van burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en van vice-premier Luigi Di Maio van Italië. En zeg dan eens wie er het meest Noord-Afrikaans uitziet ...

Ik ben deels opgevoed door een Marokkaan en ik durf u zeggen dat de Marokkanen zich krom lachen met deze nieuwe onthullingen. Ikzelf ben trouwens reeds verschillende malen in Marokko geweest en moet u wel degelijk gelijk geven…. Het mediterraan uiterlijk lijkt inderdaad sterk op elkaar (tussen ons gezegd en gezongen puur op basis van de foto’s van M. Kaplan … ik zou het verschil (al dan niet in het duister) tussen een Mediterraanse Italiaan, Albanees en of Marokkaan ook niet altijd direct zien !)

De omgeving van Ali Aärrass lijkt zich toch niet krom gelachen hebben, maar eerder groen, want ze maakten hem prompt 16 cm kleiner  ...

Die 16 cm kan op van alles slaan mijn inziens...